ایسنا نوشت:

با ورود اولین گروه از پیشمرگ‌های کرد عراقی به شهر کوبانی و اعزام نیروهای تازه نفس داعش به این شهر، دو طرف برای آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره، اولین گروه از پیشمرگ‌های کرد عراقی به همراه تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی خود وارد شهر کوبانی شده و در برخی مناطق آن مستقر شدند. بنابر اعلام منابع کرد در داخل کوبانی هم اکنون آرامش شکننده‌ بی سابقه‌ای در این شهر حکمفرماست که به نظر می‌رسد آرامش قبل از طوفان باشد.

در همین حال بیش از 70 شبه نظامی ارتش آزاد سوریه نیز که برای کمک به کرده‌ها رفته‌اند در شهر کوبانی مستقر شده‌اند و به همراه خود سلاح‌ها و تجهیزات مختلف نظامی به داخل این شهر برده‌اند. فرماندهی نیروهای ارتش آزاد را عبدالجبار العکیدی، فرمانده سابق مخالفان سوری در شهر حلب بر عهده دارد و کردهای سوری اعلام کرده‌اند که ارتش آزاد با مسلسل‌های نیمه سنگین و سنگین خود وارد کوبانی شده است و مهمات و تجهیزات نظامی کافی به همراه آورده است.

در همین حال داعشی‌ها نیز در حال تقویت نیروهای خود در شهر کوبانی هستند و مدعی‌اند که بیشتر مناطق شرقی و جنوبی کوبانی هم اکنون در دست آنهاست.

از کوبانی همچنین خبر می‌رسد که ائتلاف ضد داعش روز چهارشنبه و پنج شنبه مناطقی را در این شهر بمباران کرده است. بنا بر اعلام آمریکا، حملات هوایی دیروز ائتلاف بیشتر بر انهدام مواضع داعش در کوبانی متمرکز بوده است.

شهر کوبانی در نتیجه حملات هوایی ائتلاف و نیز گلوله باران داعش تقریبا به شکل خرابه‌ای بزرگ درآمده و آثار ویرانی در همه جای آن مشاهده می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =