نسیم آنلاین نوشت:

حسن روحانی گفت: با طرح‌هایی که در بخش صنعت تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، ۹۷ هزار شغل ایجاد می‌شود که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است و امیدواریم با همین سرعت این روند ادامه داشته باشد

حسن روحانی با قدردانی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: کشور ما به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و طرح‌های صنعتی که تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، می‌تواند در تولید و اشتغال‌زایی بسیار مؤثر باشد.
رئیس‌جمهور گفت: با طرح‌هایی که در بخش صنعت تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، 97 هزار شغل ایجاد می شود که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است و امیدواریم با همین سرعت این روند ادامه داشته باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه در بخش‌های تولید و صنعت بایستی همه تلاش‌ها بر مبنای تحرک بخش خصوصی متمرکز باشد، گفت: باید موانع فعالیت بخش خصوصی را برطرف کرده و از تحرکات این بخش، حمایت کنیم و عرصه را فراهم کنیم تا عمدتاً بخش خصوصی بتواند در بخش‌های صنعتی کشور فعالیت کند.
رییس جمهور گفت: اساس حرکت ما باید به این سمت باشد که بخش خصوصی بتواند تحرکات لازم را در کشور بوجود آورد.
روحانی گفت: براساس آمار ارائه شده بخش صنعت در زمینه توسعه صادرات در 6 ماه اول سال سهم بسیار خوبی را به خود اختصاص داده و امیدواریم در 6 ماهه دوم هم شاهد همین روند البته با شتاب بیشتر باشیم.
رییس جمهور با بیان اینکه فضای کسب و کار نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است، گفت: آمار و ارقام جهانی نیز حاکی از آن است که فضای کسب و کار رو به بهبودی است و این روند می‌تواند برای بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و سایر بخش‌ها مفید باشد.
روحانی با اشاره به اینکه کشور ما از مزیت‌ها و شرایط بسیار خوبی در عرصه‌های انرژی، صنعتی و همچنین توسعه انسانی برخوردار است، گفت: در بخش صنعتی زمانی می‌توانیم با سایر رقبا، رقابت مناسبی داشته باشیم که صنعت ما بتواند دانش‌بنیان باشد و این موضوعی است که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
رییس جمهور همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های خالی و ارتقاء بهره‌وری تأکید کرد و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید بخش خصوصی و بانک‌ها فعال شوند و امیدواریم لایحه خروج از رکود که به مجلس تقدیم شده به تصویب برسد و بتوانیم طرح‌های نیمه تمام را تکمیل و ظرفیت‌های خالی را پر کرده و از سوی دیگر استان‌های محروم را مورد توجه قرار داده و شاهد تعادل و توازن در کشور باشیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383120

برچسب‌ها