نسیم نوشت:

سرپرست وزارت علوم در نامه‌ای به سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دستور پیگیری پنج موضوع از جمله کاهش شهریه دانشجویان و واگذاری یا انحلال ۲۳ مرکز علمی کاربردی را صادر کرد.

در نامه محمدعلی نجفی خطاب به مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آمده است:

«با تشکر از برگزاری همایش بیست و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و پیرو مباحث مطروحه در آن همایش، موارد زیر را جهت اقدام مقتضی اعلام می‌دارد:

۱- رقم ۱۵ درصد سهم دانشگاه جامع از محل شهریه‌های دانشجویان کلیه مراکز علمی کاربردی کشور از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به ۱۲ درصد تقلیل می‌یابد.

۲- ۲۳ مرکز تحت مدیریت دانشگاه با برنامه‌ریزی کامل و رعایت کلیه جوانب امر در سال تحصیلی جاری به بخش خصوص فعال و صاحب صلاحیت واگذار و یا درصورت عدم امکانِ این امر منحل شوند؛ البته برای دانشجویان این مراکز باید تدابیر لازم اندیشیده شود که دچار زیان و خسارت نشوند.

۳- موضوع معافیت مراکز علمی کاربردی از مالیات را بررسی و در صورتی که مشکلی از این جهت وجود دارد، نتیجه را به اینجانب گزارش فرمایید.

۴- مسأله دریافت ۳۵۰ هزار ریال حق فرهنگی ورزشی بابت هر دانشجو توسط دانشگاه بررسی و دلایل این امر و ضرورت آن را به اینجانب گزارش فرمایید.

۵- ظاهراً در مواردی سرفصل‌های دروس خاص که باید در مراکز تدریس شوند، هنوز تهیه و ابلاغ نشده و از سرفصل‌های درسی دانشگاه‌های معمولی استفاده می‌شود؛ این امر را نیز بررسی و نتیجه را گزارش فرمایید».

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    4 5
    با سلام خدمت جناب آقای دکتر نجفی نامه شما به دکتر شفیعی بیشتر جنبه احساسی دارد تا کارشناسی زیرا که کلیه موارد نامه بدون مطالعه بیان شده است. بسته شدن 23 مرکز که اکثرا در مناطق محروم ساخته شده و حدود 200 نفر در آنها مشغول به خدمت میباشند و کیفیت آموزشی آنها به مراتب بالا تر از مراکزی است که برخی از دست اندر کاران سابق وزارت در آنها شراکت دارند، بر چه اساس و کار کارشناسی صورت میگیرد؟ کارگر مالیات بدهد ولی مرکزی که درآمد میلیاردی دارد خیر؟ بر چه اساس 15 درصد بشه 12 درصد؟ چه تضمینی برای بالا رفتن کیفیت اموزشی وجود دارد؟
  • ناشناس EU ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    3 2
    سلام /آقای نجفی چه دلش سوخته ایشون که وضعش خوبه وهیچ مشکلی نداره بااین دستوری که دادن متوجه این نکته هم بودن که تعداد زیادی نیرو اعم اززن ومرد که دراین دانشگاههاسراسرکشور مشغول به کارند بیکارمیشن اینها سن هاشون هم طوری هست که دیگه جایی امکان استخدام ندارن تازه اگه استخدامی باشه واقعا جناب سرپرست وزارت یک مقدارخودشون رو جای این عزیزان زحمتکش بذارن که اگه بیکارشدن جواب خانوادهاشون روچی بدن گرانی و.تورم ازیک طرف واین استرسهاازطرف دیگه