شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای دیدگاه خود را درباره اهمیت و جایگاه پروانه نمایش صادر شده از سوی سازمان سینمایی بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از آنکه در چند وقت اخیر اخباری درباره اعمال نظر گروه‌های مختلف بر مجوز نمایش صادر شده از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، شورای عالی تهیه‌کنندگان با انتشار بیانیه‌ای خواستار انتقال این اظهارنظرها به قبل از زمان صدور مجوز نمایش فیلم‌ها شده‌اند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است: «در شرایطی که فضای سمعی و بصری کشور تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی قرار دارد، و شتاب در گسترش بازار کالاهای فرهنگی هر روزه از مخاطبان فارسی‌زبان می‌کاهد، وظیفه همگان حمایت از تولید، و جذب سرمایه و تقویت نیروی انسانی داخلی است.

 لذا ایجاد بحران در فضای سمعی و بصری کشور و دامن زدن به آن، آب ریختن به آسیاب تاراج‌کنندگان فرهنگ ایرانی اسلامی است. معضلات رنگارنگ در حوزه‌های گوناگون فرهنگی هنری یا ریشه در عدم تبیین نقشه راه و رویکرد در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد و یا عدم تمکین به قانون!

ورود گاه و بیگاه  متولیان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز به حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری، و احیای روش حساب‌کشی از یکدیگر و هیاهوی رسانه‌ای، حاصلی جز بی‌اعتبار کردن اندک ضوابط موجود در حوزه فرهنگ و هنر، و اشائه و شدت بخشیدن به طرح خیل بسیار سلائق گوناگون، به جای پایبندی به ضوابط و تقویت قانون مداری در این حوزه را ندارد.

نادیده گرفتن ظرفیت‌های عظیم فرهنگی در جامعه ایرانی اسلامی و بی‌توجهی به تغییرات فرهنگی در خلال زمان، توسط متولیان امور، همان می‌کند که این روزها با بی‌اعتبار کردن پروانه نمایش، سینمای ایران و به تبع آن تولیدکنندگان فیلم ایرانی را دچار تزلزل کرده است.    

آیا متولیان امور نمی‌توانند بررسی‌ها، بایدها و نبایدها ، پیش فرض‌ها، اقدامات، اعمال سلائق، و ... خود را به پیش از صدور پروانه نمایش موکول کنند؟»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =