نسیم آنلاین نوشت:

علی ربیعی گفت: ۵۱ درصد جمعیت کشور با بیش از ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده مستقیم اصلی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که در مجموع ۳۹ میلیون و ۳۹۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی در برنامه نگاه یک گفت: تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده است که از این رقم شش هزار میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و 6 هزار میلیارد تومان در مراکز غیر درمانی، خود هزینه می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه ارزش دفترچه های بیمه افزایش یافته است گفت: ارزش دفترچه بیمه روستائیان و عشایر، 4300 تومان بود اما الان بیش از 4 برابر این مبلغ ارزش دارد .

او گفت: بر اساس براوردهای صورت گرفته حدود 6 میلیون نفر فاقد دفترچه بودند که تاکنون برای 5 میلیون نفر دفترچه بیمه صادر شد و بیشتر آنان حاشیه نشینان شهری بودند.

او گفت: برای مسکن کارگری و بازنشستگان هم برنامه هایی داریم و بودجه آن را پیش بینی کردیم و منتظر نهایی شدن توافقات هستیم تا صندوق مسکن را راه اندازی کنیم.

او گفت: در صندوق بازنشستگی، کارت طلایی و بیمه تکمیلی بیمه سازمان تامین اجتماعی را پیش بینی کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ازدیاد انعقاد قراردادهای موقت ابراز نگرانی کرد و گفت: باید سعی کنیم قراردادهای دائم افزایش یابد.

ربیعی درباره وضعیت فعلی اشتغال گفت: 56 درصد از رشدی که قرار بود در این زمینه داشته باشیم عقب هستیم و باید از این رشد منفی به صفر برسیم و سپس روند صعودی رشد را آغاز کینم. البته علائم و شاخص های کار در دولت یازدهم رو به رشد بوده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم می توانند مشکلات خود را در زمینه تعاون و امور مربوط به این وزارتخانه از طریق تماس با شماره تلفن 66580099 مطرح کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از ۸ سال شورای عالی رفاه یکشنبه با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =