روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

قيمت هر كيلو ليمو ترش 8000 تومان است و قيمت هر كيلو آبليمو 5000 تومان؛ درحالي كه كه براي توليد يك ليتر آبليمو، 4 كيلو ليمو لازم است. يا مثلاً قيمت هر كيلو تخمه آفتاب گردان 7000 تومان مي‌باشد و روغن آفتاب گردان ليتري 9000 تومان؛ درحالي كه براي توليد يك ليتر روغن آفتابگردان بيش از 5 كيلو تخمه آن را نياز داريم. به همين ترتيب گوجه فرنگي كه كيلويي 2000 تومان است و رب گوجه فرنگي قوطي 3500 تومان؛ درحالي كه براي توليد يك كيلو رب گوجه فرنگي، سه و نيم كيلو گوجه لازم داريم. براي حل اين معما اگر به اقتصاددان‌ها مراجعه شود لابد مي‌گويند بايد قيمت آب ليمو، روغن آفتاب گردان و رب گوجه فرنگي را افزايش داد!

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    77 2
    در مورد آبلیمو که میدونم کاملا تقلبی هستن و بهترین راه درست کردن آبلیمو در منزله. تفاوت این دو کاملا مشخص خواهد بود. رب و رغن رو نمیدونم
    • من خودم تنها A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      27 1
      معماهای زیادی برای مطرح کردن وجود دارد برای مثال 206 صندوق دار 43 میلیون تومان بدون صندوق 38 تومان ولی پراید صندوق دار 20 تومان بدون صندوق 24 میلیون تومان.......این واضح تر است.باید بگوییمم هر چیزی که نیاز مردم شد و مردم خواستند را گران میکنند.
  • آرین A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    91 2
    معمای عجیب تر این است که گوشت گاو و گوسفند کیلویی 30 هزار تومانه اما سوسیس و کالباس کیلویی 5000 تومن حالا بماند سود کارخانه دار و فروشنده و سیستم توزیع و واسطه و ...
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    19 6
    ليمو را بهتون گرون داده اند بين 4 تا 8 هزار تومانه
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      15 4
      اینم تقصیره محموده/
  • شانلی A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    خب تولیدکنندگان محترم آبلیمو و روغن آفتابگردان و رب و ... ، لیمو و تخمه آفتابگردان و گوجه و ... را از سر کوچه رییس جمهور محترم اسبق خریداری میکنن؛ واسه همین براشون ارزون تموم میشه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    58 18
    با سلام در حال حاضر در شهرستان ما کارخانه های رب از کشاورز گوجه فرنگی را کیلویی 350 تومان خریداری می کنند.
    • عرفان US ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      11 1
      قیمت خرید گوجه فرنگی امسال چیزی بین 200و 250 تومن بود برا همین رب ارزونه . ابلیمو رو بهش اسید قاطی میکنن با چند تا چیز دیگه که بشه مثلا ابلیمو ولی افتابگردونو الحق نمیدونم چیکارش میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    77 2
    معما لازم نیست به اسید سیتریک فروشی های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید
  • روحی A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    72 2
    دوستان قادرند از هر کیلو لیمو 4 کیلو آبلیمو استخراج کنند
  • ناشناس A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    60 2
    این معماخیلی وقت پیش حل شده.آبلیمو های کارخانه ای ازآب کاه، اسیدسیتریک ساخته میشه رب گوجه ها از نشاسته،کدو،رنگ خوراکی و روغن مایع از پارافین ، روغن پالم، رنگدانه کاروتن
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    40 0
    این معما چند جواب داره: اول اینکه روغن آفتابگردان رو اگه ترکیباتش رو بخونین فقط یه درصدیش روغن تخم آفتابگردانه، آبلیمو هم که معمولا همه چیز هست توش غیر از آب لبمو مورد دوم اینکه این گوجه ای که من و شما از مغازه 2000 تومان میخریم، از کشاورز کیلویی 500 تومان هم نمی خرن، تازه شرکت رب سازی، ارزون تر از بقیه هم می خره چون عمده خرید می کنه
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    23 1
    خیلی جالب بود. بخصوص نظر احتمال اقتصاد دان ها.
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    قیمت هر کیلو اب چقدر است؟
    • امید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      27 0
      بابا این آبلیموهایی که تو بازاره همش اسیده،خبری از لیمو نیست که.کاملا شیمیاییه و فقط مزه آبلیمو میده
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    سلام منو به اون كارشناس عزيزي كه اين متن رو نوشته برسونين بفرمايين عزيزم اون 4 كيلويي كه تونستي 1 ليتر ازش ابليمو بگيري ليمو نبوده شايد ليمو اماني يا ليمو خشك خريدي . اخه برادر من 2 كيلو ليمو حداقل حداقل 1 ليتر ليمو ميده و اگه مرغوب باشه 2 كيلو 1 كيلو 300 گرم بعدم ابليمو حداقل كيلو 7000 تومنه از كجا ميخري 5000 تومن احتمالا نه ليموت ليمو بوده نه ابلينوت ابليمو شايد اب خريدي حاليت نشده
    • از شيراز شهر آبليمو A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      22 3
      اون ليمويي كه باهاش ابليمو ميگيرند كيلويي هزار و پانصد تومنه چون مستقيم از باغدار خريداري ميشه و با ليموي ميوه فروشي كه كيلويي هفت هزار تومنه و دست چند تا دلال توي كاره تا به ما برسه فرق ميكنه، آبليمو هم كيلويي شش هفت هزار تومنه عزيزم، با اين حساب يعني صد در صد سود.
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      27 5
      آقا درسته که کارخونه ها تقلب میکنن اما ما هر خودمون سال آب لیمو میگیریم . لیمویی که هر 2 کیلوش 1 لیتر آبلیمو نده درجه 3 هم نیست . لیمو درجه 3 هم کیلیویی 8000 تومان نیست . تازه امسال در میادین تره بار لیمو کیلویی 4 تا 5 هزار تومان بود که درسته درجه یک نبود ولی همون نسبت 2کیلو لیمو 1کیلو آب لیمو رو میداد . بازم میگم صد در صد کارخونه ها تقلب میکنن تا محصول تولیدی براشون مفت دربیاد و به قولی از آب کره بگیرن اما آمار شما هم غلطه چون اگر هم کارخونه ای بخواهد لیمو بخرد برا گرفتن آب لیمو هیچ وقت نمیاد کیلویی 8000 تومان بخرد من بعید میدونم لیمو برای کارخونه کیلویی بیشتر از 2000 تومان بیافتد یا هیچ کارخونه ای گوجه کیلویی 2000 تومان نمیخرد و فوق فوقش هرکیلو گوجه براش در میاد 500 تومان و ... .
    • رب کدو US ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      7 0
      با حساب شما باید قیمت هر لیتر آبلیمو حدود 16000 تومان باشه. همچنین قیمت هر کیلو رب بدون در نظر گرفتن فرآوری و بسته بندی و حقوق کارمند و ... 7000 تومان باشه. برای بقیه مواد هم همین حسابها رو میتونیم داشته باشیم. ولی متاسفانه ربی که میخریم حاصل گوجه فرنگی نیست بعضیاشون کدو هست که لهش میکنن و بهش رنگ میزنن، دقت کردین نصف قوطی رب نمیتونه یه بسته ماکارونی رو قرمز کنه؟ حکایت آبلیمو هم همینه با افزودنی تولیدشون میکنن. خبر برنج رو هم که دیروز خوندیم. شما یه شیشه شیر بخر بذار تا فاسد بشه بعد میبینی حدود یک دهم از ارتفاع قوطی شیره بقیش کلا آبه و مواد افزودنی و ... بدیش اینه که ما هر روز این مواد رو مصرف میکنیم. امسال ما تو خونه 50 کیلو رب و 30 لیتر آبلیمو گرفتیم. داریم بقیه مواد رو هم تهیه میکنیم.
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    خودتو به خنگي زدي معما نيست؟ غش در معامله است مثل خيلي چيزي هاي ديگر يادتون رفته كه قالب پنير تو ظرفش آب رفته......
    • امین A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      13 4
      باسلام حضورآقای بی نام.عرض می شود که مقاله مزبور نسبت به آبلیمو قطعا منطبق با واقعییت نیست چراکه نگارنده یکشنبه هفته جاری لیموترش خوب ولی ریزاز تره بار خریدم کیلویی4800تومن وتعدادی برای مصرف جداکرده وآب بقیه اش را گرفتم بیش از 1لیتر آب داد به نظر می رسد این طور نباید با صنایع مملکت خضوا صنایع غذایی برخورد شود نظارت در امرتولیدات غذایی از نان شب واجب تر می باشد ولی تشویش ونگرانی مردم نیز به دور از انصاف می باشد.قطعا مستحضرهستید که محصولات تبدیلی کشاورزی با قیمت خیلی پایین تر از تولیدکنندگان خریدار وعموما از درجه کیفی پایین تری نیز برخوردار می باشد. با احترام
  • سعید A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    229 4
    این کاهلیموه نه آبلیمو
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    55 57
    در مورد روغن باید گفت که 1جنس این تخمه ها با تخمه ی معمولی فرق دارد. 2این تخمه ها چون برای مصارف تفننی نیستند، قاعدتا باید خیلی ارزانتر باشند.
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      57 2
      براي امسال قيمت خريد تضميني آفتابگردان 1850 تومان تعيين شده
  • فريد A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    82 1
    ببينيد مطمئنن پديده اي به نام تقلب در جريانه...پس مطمئن باشيد كه اقلامي مانند رب گوجه..آبليمو و... از كيفيت مناسبي برخوردار نبوده و از مواد درجه يك ساخته نشده در خصوص برخي از محصولات كارخانجات طبق قرارداد هاي تركمنچاي...با كشاورزان مواد اوليه رو با قيمتي حدود يك سوم قيمت اصلي خريداري مي كنند
  • بی نام DE ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    51 1
    ان در مواقع همان آبی است که لیمو را با آن شسته اند
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    33 6
    قابل توجه مسئولين محترم و سازمانهاي تاييد كننده ...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    7 0
    اقا ابلیموی خالص که خوب نیست برا همین کارخونه ها توش آب میریزن برای سلامتی ما فقط. بعد اگه مزش دیگه ترش نبود اسید و مواد افزودنی استاندارد اضافه می کنن. اینجوری هم سلامتیمون حفظ می شه ; تازه رب گوجه فرنگی هم کارخونه ها گوجه ارزون از سر کوچه بعضیا می خرن روغن افتابگردون هم که کارخونه ها به خاطر احترام به حقوق مصرف کننده از جیبشون یه مقداریشو می دن خدایی نکرده فک نکنین یه وقت چیزی اضافه میکنن ها روی همشون هم که نوشته 100 طبیعی دیگه شک نداره که ;
  • حجت A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    5 1
    شماقیمت یک لیترآب انبه یا آناناس 100 طبیعی را با قیمت میوه اش مقایسه کنید یا یک کیلو کالباس 60 گوشت را یا قیمت یک کیلو گوشت یا قیمت یک لیتر ماءالشعیر را با قیمت یک کیلو جو خالص یا ... اوه بخواهی بگردی اینقدر زیاد است که مغز آدم سوت می کشد.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    24 3
    این موضوع در مورد روغن ها بیشتر نمود داره، تازه به روغن زیتون فکر کردین. در مورد روغن میشه حتی به مخلوط کردن روغن های صنعتی فکر کرد؟ یا خوشبینانه یه احتمالی از مخلوط کردن روغن هایی غیر از روغن اصلی مثل جریال پالم واسه لبنیات. به هر حال احتماله دیگه.
  • محمد A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    158 6
    جواب خیلی راحته ، بطور مثال امسال گوجه فرنگی رو از کشاورز خریدن 350 تومن اونوقت رب گوجه رو میفروشن 3500 تومن . لیمو ترش رو از باغدار میخرن 1000 تومن بعد ابلیمو میشه 5000 تومن بازم بگم یا کافیه ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      3 7
      خوبه عوامل بیگانه تو رو تا حالا ندزدیده اند .کجا لیمو 1000 تومنه؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      4 0
      اخوی بیشتر صنعتی و فراوریه نه طبیعی هر چند دلایل شما هم درسته و کارخانجات برا سود بیشتر بزخری میکنن ولی دلیل اصلی صنعتی بودنه خصوصا اب لیمو
    • بی نام US ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      59 5
      درست زدی به هدف پسر. جواب معما دقیقن همینه.
    • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      3 1
      شما مثل اينكه هنوز قضيه رو نگرفتى.
    • رضا IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      2 1
      مشدی چرا جوک میگی.
    • سعید از تبریز A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      2 1
      آفرین محمد جان پاسخت یکی از درد های اصلی پیشرفت کشاورزی ودر کل اقتصاد ایران است
    • فردین IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      3 2
      اگه به گفته متن خبر 4 کیلو لیمو یک لیتر آب لیمو بده،با فرمایش شما هزینش میشه 4000 تومان که اصلاً مقرون به صرفه نیست که بفروشه 5000 تومن چون هزینه تولید و بسته بندی و بازاریابی و .... هم داره؛پس حتماً چیزی غیر از آبلیمو است.
    • یه کشاورز A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      8 0
      آره، آقا محمد درست می گه. علاوه بر این که هیچ موقع میوه مرغوب و خوب تو کارخانه استفاده نمی شه، همون میوه های دست دوم و خراب رو هم از کشاورز با یه قیمت بسیار پایین می خرند. کلا کشاورز همیشه بدبخته، این وسط سود رو غرفه داران میدان بار، دلالان و واسطه ها و صاحبان کارخانجات می برن. همین امروز تو میدان بار بجنورد، گوجه رو از ما 700 خریدند که اگه کرایه ماشین، پول سبد گوجه، کمیسیون میدان بار، پول کارگر و هزینه های اولیه نهال، سم، کود و ... رو ازش کم کنیم کیلو 300 تومان هم به زحمت دستمون رو می گیره. همین گوجه وقتی میاد تو میوه فروشی بین 1000 تا 1200 فروش می ره و اون وقت مردم هم از گرانی میوه می نالند که البته حق دارند. ضمناً گوجه های کارخانه ای و خراب رو از ما کیلویی 200 می خرند نه 350.
    • مهمان A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      2 0
      دوست من با این استدلال پس چرا کمپوت ها ارزون نیستند؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      1 1
      ممکنه از باغدار ارزون بخرن. اما اسانس های سرطان زا رو هم نباید فراموش کرد. اسانس واست در میاد کیلویی ده شاهی
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      2 0
      دقیقا همینه به نظرم مطلب خامی نوشته شده در ضمن در فرایند تولید صنعتی رب گوجه و روغن هیچ گاه صدر صد از مواد طبیعی استفاده نمیشه و یکسری مواد افزونی غیر طبیعی نیز بکار برده میشود وگرنه تمام کارخانجات دنیا الان درشون تخته میشد
  • ایرانی IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    18 1
    به هیچ کارخانه آبلیموسازی لیمو به هیچ کارخانه مواد لبنی شیر به هیچ کارخانه رب سازی گوجه فرنگی به هیچ کارخانه آب میوه سازی میوه به هیچ کارخانه شیره عسل سازی عسل به هیچ کارخانه سوسیس و کالباس سازی گوشت سالم واردنمی شود مردم ایران اینها همه اش با مواد افزودنی هزار جور مواد بیماری زاساخته شده و اسانس زده میشوند و در سوپرمارکتها با بسته بندی شکیل و با جایزه های آنچنانی و فریبنده به کام مردم میدهند و صدا و سیما هم از صاحبانشان پول میگیرند و بعنوان کار آفرین نمونه میاورند تبلیغش میکنند والسلام
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    6 0
    شما قیمت مواد مصرفی کارخانه ها را به قیمت مطابق با قیمت در مغازه های میوه فروشی معمولی حساب کردید که درست نیست همین الانش قیمت محصولات فوق در میادین میوه و تره بار نصف این ارقامی است که شما گفتید که البته بعضا کیفیتی پایین دارند.خب صد در صد این اجناس ارزان خریداری میشود که در میادین میوه و تره بار نصف قیمت مغازه های میوه فروشی سطح شهر به فروش میرسد و بازهم صد در صد این اقلام ارزان هنگام فروش به دلالان معمولا حدود نصف قیمت خرده فروشی میادین میوه و تره بار شهری به فروش میرسد و البته کسی هم به کارخانه ها نگفته میوه های درجه یک استفاده کند و حتی نگفته از میوه های سالم استفاده کنند.صد در صد تقلب خلاف است اما مطلب شما بیشتر موید نقش پر رنگ دلالان در رسیدن میوه و سبزی جات به دست مردم است .
  • ایرانی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 2
    دقیقا همین سوال تو ذهن مردم هست.برای همین هم ترجیح میدهند خودسان ابلیو بگیرند و رب درست کنند.هر چند که زحمت این کار زیاده.همه می دانیم که غیر ممکن است محصولات کارخانه ای طبیعی باشند.دلشان به ما ملت نسوخته که ارزان بفروشند
  • منصف A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    اولا خبرانلاین عزیز تنویر افکار نکن من همین چند روز قبل ده کیلو لیمو ترش خریدم کیلویی ۳۸۰۰ دوما آبشونو گرفتم شش لیتر و نیم شد البته تو شهر خودمون ولی خداییش اولین بار بودش که طعم لذیذ آبلیمو را چشیدم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    6 2
    عزیزم من معما را برات حل میکنم : اون چیزی که شما به اسم آبلیمو میخری 90 درصدش آب کاه هست که با اسید سیتریک و ... شبیه آبلیمو شده ، اون چیزی که به اسم رب گوجه فرنگی میخری 90 درصدش کدو حلوایی هست که با افزودنی های مختلف شبیه رب شده ، اون چیزی هم که به اسم روغن آفتاب گردان میخری 90 درصدش روغن پالم و مواد شیمیایی هست که شبیه روغن معمولی شده ... به همین راحتی معما حل شد
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    6 0
    فقط تو کشور ما این یک معمای اقتصادی است در بقیه جاهای دنیا این یک پرونده جنایی است که احتمالاً مجازاتی درحد اعدام یا حبس ابد دارد.
  • مجید A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 0
    واقعا فک کردید که آبلیموهای صنعتی واقعا از لیمو گرفته شدند؟ اسید سیتریک و قاطی میکنن با طعم دهنده لیمو و آنتی اکسیدان اضافه میکنن. حتی یک درصد لیمو ندارن.حتما برید کارگاه ها و ببینید و بعد قضاوت کنید
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 1
    شما باید قیمت خرید عمده انهم نه در اول فصل برداشت بلکه وقتی بازار اشباح شد را در نظر بگیرید بسیار ارزان از باغدار خریداری میشود این دلیل دال بر تقلب در موارد دیگر نیست قطعا در برخی موارد متاسفانه تقلب صورت میگیرد
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    میگن تو رب گوجه آرد میریزن که سفت بشه. پس درصد بالاییش اصلا رب نیست
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    7 1
    چون در ایران از یک کیلو لیمو میشود چهار لیتر ابلیمو درست کرد چرا به معجزه اعتقاد نداری داداش
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    17 0
    آبلیموی طبیعی که کیلویی 15000 تومنه. این صنعتیا معلوم نیست چیه.
  • مهنام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    5 2
    شما قیمت خرید یک کیلو گوجه ازمیوه فروشی رومحاسبه کردید درحالیکه قیمت خرید هرکیلو گوجه فرنگی ازکشاورز350 تومان میباشدوازهرچهارکیلو گوجه نیز یک کیلو رب تهیه میگردد لذاکل مبلغ خرید گوجه 1400 تومان میباشدونیز قیمت هرکیلو رب قوطی نیز اگر باکیفیت خوب وقابل قبول باشد5000تومان میباشد لذامعمای شما کلا طرحش درست نیست .
  • ناشناس A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    اررزان خریدن از کشاورز هم تاثیر داره ولی علتش دیگه اینه که این آبلیمویی که کارخونه ها درست میکنن،از لیمو نیست، بیشترش اسیده که یه مقداری بهش اسانس میزنن که طعم لیمو بگیره واسه همین ارزون تره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    بسیار عالی به شرطی که کسایی که باید بشنون بشنون. ضمنا تخمه آفتابگردان 7تومن نیست 15 تومنه
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    سلام شما اول برو با علم اقتصاد آشنا بشو بعد سوال بچه گانه بپرس.خیلی ساده لوحانه است اگر تفاوت قیمت عمده و جزو را در مبدا و مغازه از هم تشخیص ندهید.هر ماده اولیه به صورت عمده با توجه به نظام نظارتی ضعیف ما در مبادی ورودی بین 1/3 تا 1/2 قیمت فروشگاهی هستند. پس علما معما مطرح نکنند سطح فکرشان را بالا ببرند
  • نیما IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    من خودم واسطه شدم 4.5 تن گوجه یه کشاورز تو خراسان رو به یکی از کارخونه های رب تو شمال کیلوی 250 فروختم تو همین امسال بعد ببین کشاورز بدبخت زحمت میکشه و یه عده دلال مثل کارخونه دارها سود چند برابری میبرن بدتر ازاون هم این که این همه تفاوت قیمت رو هم باید ما در نهایت بپردازیم .حقمونه
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    غش در معامله
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    3 0
    آب لیمو همون آب و رنگ و اسید سیتریک و کنستانتره لیمو است. شک دارین؟ تا حالا پشت شیشه آب لیمو رو خوندین؟
  • منصور IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    حدودا دو هفته پيش من ليمو خريدم از قرار كيلوئي 4300 تومان به همرا آبگيري. 23.5 كيلو خريدم وقتي آبش رو گرفتم و رو ترازو وزن كردم حدود 15 كيلو آبليمو بم داد. فك كنم محاسباتتون اشتباست. البته من منكر كيفيت پائين آبليموهاي توليدي نيستم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 3
    من کاملا یقین دارم که به کارخانه های تولید آبلیمو، یک گرم لیمو هم وارد نمی شود. روغن را نمیدانم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 0
    من چند ساله در زمینه صنایع غذایی مشغول به کارم.میتونم به جرات بگم تقریبا 90 آبلیمو های تولیدی از ترکیبات شیمیایی و اسانس و اسید درست می شوند.کمتر کارخانه هایی را سراغ دارم که از آبلیموی تازه استفاده کنند تازه اگر هم استفاده کنند به مقدار خیلی کم است.
  • حمید A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    آب کاه که ارزان است، قیمت را تعدیل می کند.
  • امیر A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    8 0
    در مورد لیمو ترش باید بگم که اسید سیتریک چینی با آب است و آبلیمو به عنوان افزودنی به آن اضافه میشود.
  • مبینی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    49 7
    هر کیلو لیمو 600 گرم آبلیمو می دهد. پس برای یک کیلو آبلیمو 1.6 کیلو لیمو لازم هست نه 4 کیلو من همین دیروز از 3 کیلو لیمو نزدیک به 1.9 کیلو آبلیموی تازه گرفتم. لطفا درست اطلاع رسانی کنید.
  • خودمونی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    نمیدانیم موسسه استاندارد چه کار میکند ابلیموی دستچین خریدم طعم شیرابه کاه می دهد .ان هم ابلیمویی با این حجم فراوان تولید ایا قابل نظارت نیست.فقط اتحادیه شون میگوید فلان در صد ابلیموی تولیدی تقلبی است پس اتحادیه چه کاره است اعتماد را به مردم برگر دانید.ظلم نکنید.
  • مبینی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    باید این موضوع رو مد نظر داشته باشید که قیمت لیمو جهت عمده فروشی برای کارخانه ها نزدیک به 2500 تا 3000 تومان هست. از طرفی کارخانه ها از کنسانتره ها نیز برای تولید آبلیمو استفاده میکنند. از طرف دیگه برخی از شرکت ها و کارگاههای غیر مجاز هستند که متاسفانه از مواد درجه دو و یا اسانس ها و اسید های خوراکی زیان آور استفاده میکنند. این موارد فوق باعث ارزان تر شدن آبلیمو نسبت به لیمو در بازار می شود. درضمن قیمت لیمو جهت آبگیری در حدود 4000 الی 6000 تومان هست مگر اینکه شما بخواهید در فصل نوبرانه که تازه لیمو وارد بازار شده برای آبلیمو گیری اقدام فرمایید که قیمت لیمو تا 15000 تومان هم بالا میرود.
  • اکرم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    وقتی گوجه فرنگی از کشاورز کیلویی 350تومن خریدمیشه معلومه قیمت رب به صرفه است شما که از دل کشاورز خبرنداری اظهارنظرنکن لطفا
  • سعید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    دیگه مشخصه همه چیز روغن که همش پارافینه، ابلیموهم اب کاهه، حالا فهمیدین
  • علیرضا نجاتی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 1
    با سلام متاسفانه کارشناس دقیق حرف نزدن ما باغ کشاورزی داریم گوجه ای که برای رب میره کارخانه به قیمت 100 تا 200 تومن خریداری میشه تخمه افتابگردان و کنجد و سویا نیز به همین شکل است لیمو نیز با اضافه کردت جوهر لیمو و گل ختمی تغییر رنگ و بصرفه اقتصادی میکنن لطفا درست اطلاع رسانی کنین
  • حقیقت A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    چرا اینقدر اختلاف داردید ؟ همیشه اگر از دور به ماجرا نگاه کنید همه چی را واضح تر و نزدیکتر می فهمید 1 دولت یا کارخونه ها سر کشاورز رو کلاه می گذاره و با ظالمترین قیمت میخرن | مثلا الان در بهترین شرایط خرید از کشاورز که دارم می بینم الانم فصل برداشته 50 کیلو خیار با کیفیت رو میخرن بیست هزار تازه با 5 هزار تومن هم رسید بعد در بازار شهرهای دیگه متناسب با نوع کرایه از 1500 تا 4 هزار تومان هر کیلو بفروش میرسه کارخانه ها همکه همشو خالص استفاده نمی کنند | 60 الی 70 درصد همیشه مواد افزودنیه مثلا برای آبلیمو همون گفته ی دوستمون کاهلیمو استفاده می کنند یا عسل که چقدر راجعبه خواص عسل طبیعی که الان عسل کوه کیلویی 120 هزار تومانه بعد اینهمه شرکت آشغال تحویل مردم میدن با افزودنی 7000 ت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    قابل توجه نويسنده متن كه تخمه آفتابگردان كيلوئي 13000 تومنه نه 7000 عزيزم
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    موضوع زیتون و روغن زیتون هم همینطوره: زیتون کیلویی 4هراز تومانبرای هر یک لیتر روغن 6کیلو زیتون لازمه روغن زیتون لیتری 15000 قضاوت کنید.... که با توجه به روش تولید و افزودنی های غیرمجاز بجای سلامتی، سرطانزا است
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    تا وقتی تو این مملکت دلال و واسطه گرها مثل زالو چنبره زدن به اقتصاد این مملکت همین آش و همین کاسه...
  • نظارت بیشتر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    آب لیموی واقعی خیلی گران تر از این آب لیموهای معمولی در می‌آید، به همین خاطر کسی دنبالش نمی‌رود... کلاً مردم دنبال جنس ارزان هستند... و یا برند... کسی به نوشته‌های روی کالا توجه‌ای نمی‌کند... حالا خدا کنه همین آب‌لیموهای معمولی نیز اصل باشند و نه تقلبی... کجا نظارت روی خرده‌فروشی ها و سوپرمارکت‌های کوچک هست؟ نیست... یا خیلی کم هست...
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    در مورد گوجه فرنگی من قبول ندارم من خودم کشاورز هستم کارخانه رب گوجه فرنگی کیلوی 300 تا 350 تومان خریداری میکند با هزینه حمل تا درب کارخانه 400 تا 450 تومان تمام میشه
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 1
    لیمو ترش کیلویی 3000 تومان هست نه 8000 تومان
  • oz A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    2 0
    واقعاٌخدا رحم کنه چی میخوریم
  • mehdi IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 0
    ما پریروز 25 کیلو لیمو گرفتیم با هزینه آبگیریش درومد 150 تومن 15 کیلو آبلیمو داد میشه کیلویی 10000 تومن من نمدونم چرا نظارتی به این شرکتایه متقلب نمیشه که مواد شیمیایی رو به خورد مردم میدن
  • وحید A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    چند وقت پیش از یکی از کارمند های ارشد جهادکشاورزی شنیدم داخل آبلیمو های صنعتی ضایعات سبزیجات ریخته میشه
  • مهدی110 IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    این که چیزی نیست یکی از آشنا هامون سربازههههههههههههههههههههه
  • فاطمه IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    همه دوستان كارخانه هاي ابليمو رو ببخشيد جون اشتباهي تايپ شده ابليمو در حقيقت اسمش آب پوست ليمو طريقه ساخت بسيار راحت پوست ليمو مدتي در آب بسيار زياد خوابانده شود آب هرچي بيشتر بهتر تا شيشه هاي زيادي پر بشه . چه بدبختيم ما
  • رحمانی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام تاجایی که ماخبرداریم کارخانه جات بیشترشان میوه سالم مصرف نمی کنندما سالی80تن گلابی داریم گلابی دربازارکیلویی3هزار وکارخانه کیلویی هزارتومان میخره چرا؟؟؟؟چون گلابی هایی میخراه که کرمی هستن وکدام چندین کرم تر وتازه توشون خونه کردن
  • جواب معما IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    سود تولید کنندگان مهم تر از سلامت مصرف کنندگان
  • محمد A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    شايد به آبش يارانه اختصاص دادن كه ارزون تره .
  • حاج حبیب IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    این کجاش عدالته من خودم تولید کننده گوجه فرنگی هستم قیمت پایه گوجه با کسر هزینه برا ما در میاد 200 تومان اونوقت پولش هم رو از سه ماه تا شش ماه طول میکشه به ما بدن اونوقت خروجی تولید کیلویی 3500 این کجاش انصافه خدا لعنت کنه هر کی رو که اینطور کشاورزان رو بیچاره کردند
  • حمید IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    چیزی که بهش توجه نمیشه سلامتی ما ایرانیهاست . سازمانهای نظارتی کجان خدا میدونه؟ اینهمه درد وبلا و سکته ها ، ناشی از اعمال یکسری ادمهای حرامخور و بی خداست که امیدوارم گرفتار قانون بشن.
  • بابا سارا A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    طبق معمول اب کاه با علامت استاندارد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    آبليموي بازاري از ضايعات يك ماده و كاه و كلش و مواد افزودني درست ميشودطبق شنيده ه روغن مايع هم همينطور از دانه آفتابگران كه برايمان نميسازند رب گوجه هم بهتر است سري به كارخانه هاي رب سازي بزني تا قيامت ياد رب گوجه نميكني دوست عزيز
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    همه نظر دهنده ها خیلی با حال هستند هندونه را با اسید مخلوط کنی میشود رب روغن پارافین وروغن گریس را باهم ترکیب کنید ویک قاشق نمک به همراه اسید وجوشانده های پوست افتاب گردان میشود چندین کیلو روغن درست کرد ومیوها را هم با تزریق مواد انچنان شیرین می کنند که عسل واقعی را می گن زرشک من دیده ام که هندوانه را با تزریق موادی انچنان قرمز می کنند که خریدار برایش دست وپا میشکنه وخلاصه جائی که ما درانجا ساکن هستیم کشور ایران است که چندین صد سالیست با تقلب درکنار هم زندگی می کنیم وهرکسی که دغلباز ماهری باشد اورا زرنگ حساب می کنیم وانکه با صداقت وراستی با دیگران رفتار می کند را ساده خطاب می کنیم ویا نادان واحمق میشناسیم
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    تو این مملکت همش حقه بازی و کلکه چیشون دروغ نیست البته آبلیمو را تلوزیون هم اعلام کرد اصلا آبلیمو نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    تو این مملکت همش حقه بازی و کلکه چیشون دروغ نیست البته آبلیمو را تلوزیون هم اعلام کرد اصلا آبلیمو نیست
  • محمد A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    با سلام من توی یه کارخونه تولید روغن نباتی کار میکنم. برای گوجه بدلیل اینکه جمله خریداری میشه من تا کیلویی 70 تومنم شنیدم که از کشاورز زحمت کش خریداری کردن. گاهی قیمت گوجه از مابقی چیزایی که دوستان میگم ارزون تر در میاد. ولی هر وقت قیمت بالاست از مواد دیگه اضافه میکنن. آب میوه که اصلا صنعتی نخرید بهتره چون اسانس میوه رو میزنن تو آب شکر. و برای روغن باید بگم که روغن از چندین مواد تشکیل میشه که همشون ارزش غذایی دارن روغنی که بعنوان آفتاب فروش میره قطعا درصدی سویا و پالم توش هست. ولی شما کیلویی حساب نکنید.چون فرق قیمتی 1000 تن روغن با 1 کیلو روغن انقدر زیاده که در تصور نمیکنجه. شرکتها جمله می خرن به صورت تناژ نه کیلویی