رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: متاسفانه قبح استفاده از قلیان در خانواده‌ها از بین رفته و جزء ثابت وسایل پذیرایی برخی خانواده ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري وزارت بهداشت، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن معين شيرازي در حاشیه نهمین جلسه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا گفت: بررسي هاي انجام شده بر روي 6 ندامتگاه ترك اعتياد نشان داده كه 100 درصد افرادي كه اعتياد داشتند در ابتدا سيگار مصرف مي كردند.

رييس هيات مديره جمعيت مبارزه با دخانيات با اشاره به اين كه 70 درصد شخصيت افراد در خانواده شكل مي گيرد افزود: خانواده نقش بسيار مهمي در پيشگيري از استعمال دخانيات دارد.

وی در ادامه گفت: والدین هر خانواده در زندگی فرزندان شان و نسل‌های بعدی خود، تأثیری انکارناشدنی دارند و می‌توانند با اتکا به ویژگی‌های مثبت خانواده، در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ناسالم فرزندانشان نقش داشته باشند.

معين شيرازي گفت: والدین باید از دوستی‌ها و رفاقت‌هایی که فرزندان شان در خارج از محیط خانواده دارند، باخبر باشند، خانواده ها باید مهارت‌های شنونده بودن و شنیدن حرف‌های فرزندانشان را در خود تقویت کنند. همچنین مهارت‌هایی را که به فرزندان شان اعتماد به نفس می‌دهد، به آنها بیاموزند و راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد (مانند ایفای نقش، مهارت نه گفتن، و پرداختن به فعالیت‌های مثبت جایگزین) را در خانواده به فرزندان شان بیاموزند.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: اگر بتوانیم توانایی «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزیم، کار بسیار درستی انجام داده‌ایم. این کار از عهده آموزش و پرورش برمی‌آید چرا که تمام افراد براثر ناتوانی در رد کردن سیگار از سوی دوستان خود سیگاری شده‌اند.

وی به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در مبارزه با استعمال دخانیات از بهترین قانون در دنیا برخورداریم. بهترین راه برای مبارزه با دخانیات و رسیدن به ایران بدون دود، اجرای همین قانون است. از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم که طرح پاد به معنای «پیشگیری از استعمال دخانیات» را در مدارس با جدیت بیشتری اجرا کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    9 0
    وقتی جلوی هر چیزی را با دلائل واهی میگیرید آنرا بسمت خانه های مردم روانه می کنید . زیاد خودتان را ناراحت نکنید نتیجه بی خردی شما را خانواده ها می دهند.
  • سمنانی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    9 1
    بررسي هاي انجام شده بر روي 6 ندامتگاه ترك اعتياد نشان داده كه 100 درصد افرادي كه اعتياد داشتند در ابتدا سيگار مصرف مي كردند......خب این چه ربطی به قلیان داشت؟؟؟؟؟
  • ناشناس A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    5 2
    خواهشا" حداقل جلوی کشیدن قلیان در پارکها و فضاهای تفریحی را بگیرید.