ایسنا نوشت:

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال رضوی که صبح دوشنبه - دهم شهریور ماه - در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت ارشاد به کار خود پایان داد، دکتر سید مرتضی موسویان - رییس مرکز توسعه‌، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال - در سخنانی  به حجم بالای محتوای فضای مجازی که این روزها مطرح است، اشاره کرد و آماری را در این خصوص ارائه داد.

 

وی گفت: روزانه در یوتیوب 72 ساعت برنامه باز می‌شود که همین آمار در سال 2012، 30 ساعت بود؛ یعنی اینکه میزان مراجعه به این سایت دو برابر شده است به همین ترتیب در گوگل در هر دقیقه دو میلیون جستجوی حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در فیس‌بوک هر دقیقه یک میلیون و 800 هزار لایک گذاشته می‌شود. در ایمیل نیز 204 میلیون ایمیل در دقیقه ارسال می‌شود. همچنین در ورد پرس نیز در هر دقیقه 347 پست جدید گذاشته می‌شود. در وب‌سایت‌ها نیز در هر دقیقه 751 وب‌سایت جدید ایجاد می‌شود؛ این یعنی فضای مجازی بسیار پراهمیت است. به قدری فضای مجازی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری گفته‌اند اگر من فرصت داشتم خودم مسئولیت این شورا را برعهده می‌گرفتم.

 

وی همچنین درخصوص آثار ارسال شده به جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: 1500 اثر رسیده به جشنواره نشانگر این است که این جشنواره نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته اما بیش از اینها باید باشد. همه اینها نوید این را می‌دهد که در بخش فضای مجازی کم کم قدم برمی‌داریم.

 

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم بر تعداد پدیدآورندگان فضای مجازی بیفزایم. اگر شبکه ملی ارتباطات راه‌اندازی شود به این توسعه خواهیم رسید.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =