نماینده سازمان ملل در ایران: ایران در آینده خشک تر و داغ تر می شود

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل گفت: ایران در آینده خشک تر و داغ تر خواهد شد، یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وبه نقل پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل که در دومین روز کاری هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه پیرامون محیط‌زیست و توسعه ( APPCED) جلسه کارشناسی با موضوع قانون‌گذاری محیط‌زیست، مشارکت منطقه‌ای و پایداری جهانی سخن می گفت به ضرورت توجه به تغییر اقلیم پرداخت.


گری لوئیس با اشاره به این موضوع گفت: اگر بخواهیم فقر را از بین ببریم و به اهداف توسعه در هزاره برسیم نیازمند آن هستیم که با شرایط ایجاد شده ناشی از تغییر اقلیم در دنیا کنار بیاییم.

وی گفت: تغییر اقلیم و تبعات زیانبار آن ناشی از عملکرد غلط انسان در استفاده از منابع طبیعی است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل گفت: ایران در آینده خشک تر و داغ تر خواهد شد، یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است. در واقع عدم توجه به انرژی های تجدیدپذیر و مصرف بیش از اندازه انرژی های تجدیدناپذیر باعث بروز این شرایط اقلیمی در ایران شده است.

گری لوئیس گفت: به نظر شما چند درصد از مردم ایران در مورد معضلی مثل دریاچه ارومیه، هامون یا مشکل آب مشهد اطلاعات کافی دارند؟ آگاه سازی عمومی یک وظیفه همگانی است. ما در سازمان ملل قصد داریم با تبادل اطلاعات و برآورده کردن نیازها و همکاری های فنی در بخش محیط زیستی گام های موثری برداریم که در این راه نیازمند همکاری از سوی کشور ایران هستیم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    8 0
    بکجا چنین شتابان باید روی توسعه متوازن تمرکز کنیم. این موضوع حیاتی ترین مسئله پیش روی کشور ماست . مسئولین تا دیر نشده بپا خیزید.خداوند در قرآن می فرماید:با دست خود ،خودتان را به هلاکت نیاندازید.آیا براستی ما همین کار را با حیات خود نمی کنیم.نسل آینده ما را شدیداُ سرزنش می کنند.فاعتبروا یا اولی الابصار