ایسنا نوشت:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای ایجاد تحول در نظام بهداشت از امروز در هر شهرستان فارس یک مرکز جامع سلامت افتتاح می شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه صبح شنبه یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات چشمگیر در عرصه سلامت طی یکسال گذشته، گفت: کاهش هزینه درمان و جلوگیری از سرگردانی همراهان بیمار جهت تهیه دارو و ملزومات پزشکی از جمله اقدامات قابل توجه طرح تحول در نظام سلامت است.

او دریافت هزینه درمان بیمارستانی در مطب توسط پزشکان را جرم دانست و گفت: بیماران باید از پزشکانی که هزینه درمان‌های بیمارستانی را در مطب از آنان طلب و دریافت می‌کنند، شکایت کنند.
ایمانیه در آستانه سومین سال اجرایی شدن طرح پزشک خانواده گفت: با برطرف کردن چالش‌های موجود و ورود تعداد بیشتری از متخصصین به این عرصه طبق نظر سنجی علمی، میزان رضایتمندی مردم افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بازسازی و بهسازی اتاق‌های بیماران و حذف زیرمیزی در مراکز درمانی سراسر استان، یاد آور شد: رفاه بیماران از اهداف مهم دانشگاه است که برنامه ریزی دقیق و علمی به آن پرداخته می شود.
او نسبت به افزایش آمار سزارین در فارس ابراز تاسف کرد و گفت: این آمار به لحاظ علمی غیر استاندارد بوده و اگر میزان آن در بیمارستان‌های بخش خصوصی در هر سه ماه 5 درصد و در بخش دولتی 2.5 درصد کاهش نیابد نسبت به تعطیل کردن آن زایشگاه اقدام می‌شود.

ایمانیه به اشاره به اینکه زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: با نصب پوستر در مطب‌های زنان و زایشگاه‌ها، نسبت به عوارض سزارین اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد استفاده از روغن پالم نیز گفت: روغن پالم جزو سموم و آلاینده‌ها نبوده و استفاده از آن در فرآورده‌هایی نظیر بستنی، خامه و سرشیر مجاز است.
ایمانیه گفت: یک کارخانه لبنی در سطح استان فارس مرتکب تخلف شده و از این نوع روغن در شیر و ماست نیز استفاده کرده است که با آن کارخانه برخورد قانونی شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    2 0
    روغن پالم و پارازيت و بنزين بي كيفيت و سموم شيميايي ميوه ها و سوسيس كالباس با گوشت خر و گربه و اينها هيچكدوم ضرر ندارندندي
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    3 9
    فکر خوبیه. اصولا سزارین باید یک درصد خاصی از زایمانها باشد.
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    14 1
    بابا با زایمان و کارای خصوصی مردم چیکار دارین آخه واقعا دیگه خنده داره
  • بی نام FI ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    8 0
    ای خدا نجاتمون بده
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    5 0
    زایشگاه چه ربطی به پالم داره .بابا هر وقتی خبری بود از پالم هم دفاع کنید .عجب ؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    8 0
    با تصمیمات و حرفهای نسنجیده بیشتر جلوی افزایش جمعیت را میگیرید لطفا قبل از حرف زدن کمی بیندیشید و حرف بزنید