فارس نوشت:

با حضور رییس سازمان انرژی اتمی واحد (UO2) تولید دی‌اکسید اورانیوم غنی‌شده در اصفهان راه‌اندازی شد.
پیش از ظهر امروز علی‌اکبر صالحی در آستانه هفته دولت با حضور در شهر اصفهان واحد تولید دی‌اکسید اورانیوم غنی‌شده (با غنای کمتر از 5 درصد) را که حاصل تلاش مهندسان ایرانی است را راه‌اندازی کرد.
او با قدردانی از تلاش تمامی طراحان و دست‌اندرکاران واحد 103A گفت: جوانان ما هیچ مدل مشابهی را در دست نداشتند و با اتکا به تلاش چندین ساله و خلاقیت خود توانستند این حلقه بسیار مهم برای تامین سوخت رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر را در اصفهان راه‌اندازی کنند.
او با اشاره به اینکه در واحد 103A، UF6 تبدیل به پودر اکسید اورانیوم می‌شود، گفت: باید مدنظر داشت که این واحد برای اورانیوم غنی شده کمتر از 5 درصد استفاده می‌شود و مغایر با تعهدات ما با آژانس نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در چارچوب تفاهم با 1+5 مقرر شد بخشی از تولیدات کمتر از 5 درصد خودمان را تبدیل به اکسید کنیم که هم اکنون این فرایند آغاز شده و نسبت به این تعهد نیز به موقع عمل شده است.
او گفت: دی اکسید اورانیوم (UO2) تولید شده در این کارخانه جهت تولید قرص سوخت و در نهایت تولید مجتمع سوخت نیروگاه‌های تولید برق نظیر نیروگاه بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این مراسم جمعی از معاونان رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشتند.

 

45231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371491

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =