پیشروی ابولا؛ سنگال به هواپیمای سازمان ملل اجازه فرود نداد

سنگال برای پیشگیری از شیوع بیماری ابولا مانع به زمین نشستن هواپیمای کمکی سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این کشور از ورود هواپیماهایی که مبداشان کشورهایی است که در آنها ابولا شیوع یافته نیز جلوگیری می کند.

سنگال پیشتر اعلام کرده که مرزهای خود با گینه را بسته است.

وزیر توریسم سنگال گفت: «ما با تعلیق ارائه خدمات به کشورهایی های که ابولا در آنها شیوع یافته، تدابیر حفاظتی خود را تقویت کرده ایم.»

با گسترش شیوع ابولا در غرب آفریقا، شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز از اتخاذ تدابیر احتیاطی بیشتر با هدف محافظت از مسافران و کارکنانش خبر داده است.

ایرفرانس از معدود شرکت های هواپیمایی است که هنوز هم پروازهای مستقیم به چهار کشور غرب آفریقا دارد.

گرچه مقامات مسئول این خط هوایی معتقدند که خطر شیوع ابولا تحت کنترل است، اما برخی از کارکنان آن، تلاش های موجود را کافی نمی دانند. برخی از آنها نیز از ادامه فعالیت در پروازهایی که مقصدشان غرب آفریقاست انصراف داده اند.

پاتریک هنری هایه، نماینده اتحادیه صنفی ایرفرانس می گوید: «خدمه هنگامی که شب را در این کشورها می گذرانند با خطراتی روبرو هستند. برای اینکه تدابیر محافظتی وجود ندارد. ایرفرانس در هر پروازی یک ماسک به هر خدمه می دهد. هر ماسک را تنها می شود برای ۵ ساعت استفاده کرد حال آنکه ۲۴ تا ۴۸ ساعت توقف داریم. اگر اتفاقی برای کسی رخ دهد نمی توان از او محافظت کرد.»

تصمیم سنگال در زمینه اعمال محدودیت های بیشر بر مرزهای خود، بخشی از تلاش های فزاینده برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری مرگبار ابولاست که از ماه مارس تاکنون در گینه، لیبریا، نیجریه و سیرالئون جان دست کم هزار و ۳۵۰ تن را گرفته است.

منبع: یورو نیوز

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =