ایسنا نوشت:

پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری در آذربایجان شرقی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه، استاندار آذربایجان شرقی و مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، توسعه پهنای باند لایه لبه استان به میزان 72 Gb/s ، ایجاد و راه اندازی دروازه بین‌المللی تبریز جهت تأمین پهنای باند استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان به میزان 10Gb/s ، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی استان به میزان 460 کانال، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش ترافیک استان و اجرای مسیرهای فیبر نوری به میزان 449 کیلومتر طرح های شرکت ارتباطات زیرساخت طرح هایی هستند که در روز گذشته افتتاح شدند.

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز پروژه راه اندازی خط اینترنت پرسرعت ADSL در 393 روستای استان از محل اعتبارات طرح USO را به بهره برداری رساند.

همچنین شرکت مخابرات آذربایجان شرقی پروژه های توسعه تجهیزات اینترنت پر سرعت در مراکز شهری، نصب کافو نوری، برقراری اینترنت پر سرعت روستایی، تأسیس و توسعه DLC، BTS تلفن همراه و توسعه سوئیچ تلفن ثابت را افتتاح کرد و تفاهمنامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران با دانشگاه هنر اسلامی تبریز و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با استانداری آذربایجان شرقی منعقد شد.

 

افزایش 3 میلیون نفری کاربران اینترنت پرسرعت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از سال گذشته تاکنون سه میلیون نفر در سطح کشور به استفاده‌کنندگان اینترنت پر سرعت اضافه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، محمود خسروی در نشست با مدیران و فعالان حوزه ICT افزود: استان آذربایجان غربی موقعیتی استثنایی از جهت ارتباطات قرار دارد.وی اظهار کرد: با توجه به مرز مشترک آذربایجان غربی با کشور ترکیه که راه ارتباطی با اروپا محسوب می شود، سرمایه گذاری های خاص و ویژه ای روی ارتباط بین المللی از طریق این استان انجام داده ایم.

خسروی در خصوص وظایف دولت در ارتباط با حوزه ICT گفت: دولت وظیفه دارد در دو بخش فعالیت داشته باشد، با توجه به وظایفی که در برنامه پنج ساله پنجم توسعه پیش بینی شده است. همچنین برای تحقق دولت الکترونیک قبل از هر چیز بایستی زیرساخت ها توسعه پیدا کنند. در اولویت دوم دولت بایستی در تنظیم مقررات، تنظیم چهارچوب فعالیت ها، صدور پروانه ها و حفاظت از سرمایه گذاری همکاری ویژه ای با بخش خصوصی داشته باشد.

 

آمادگی دولت برای سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در ارتباطات و فناوری اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت آمادگی دارد در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند که البته تحقق اهداف در گرو مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمود خسروی در نشست بررسی مشکلات حوزه IT استان، با اعلام اینکه تأثیرات ICT در زندگی انسان بسیار زیاد است، اظهار کرد: امروزه عصر دیجیتال است و در طول یک ثانیه اطلاعات زیادی در سطح دنیا جابجا می شوند.وی با اعلام اینکه دولت قبلی تا حد ادغام وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات پیش رفته بود، افزود: در حوزه فناوری اطلاعات نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده ایم اما باز هم جای پیشرفت و توسعه وجود دارد.

خسروی با اعلام اینکه برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه در حوزه‌های ارتباطات و فناوری بازبینی شده است، گفت: دولت این آمادگی را دارد تا در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کند که البته تحقق اهداف در گرو مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.وی خواستار راه اندازی دیتا سنتر و کال سنتر آذربایجان شرقی در ماه های آتی شد و گفت: آذربایجان شرقی بعد از تهران، نخستین استانی است که وارد دروازه بین المللی می‌شود؛ به طوریکه پهنای باند مورد نیاز از مرزها به صورت مستقیم وارد آذربایجان شرقی خواهد شد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =