واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه طرف چاپ ترکیه در گزارشی در شماره امروز خود نوشت : اظهارات عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و دفاع وی از نظام پارلمانی موجب شوک در درون حزب عدالت و توسعه شد.
به نوشته روزنامه طرف چاپ ترکیه ، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه اخیرا در ضیافت خداحافظی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه دیدگاه هایی مغایر با دیدگاه های اردوغان نخست وزیر ترکیه و حامیان وی درباره نظام پارلمانی ابراز و از نظام پارلمانی ترکیه دفاع کرد.
این سخنان عبدالله گل موجب شده است برخی ها در حزب عدالت و توسعه بر این موضوع تاکید کنند که افکار عبدالله گل با طرح های آینده این حزب مغایرت دارد.
اظهارات رئیس جمهور ترکیه و همسرش خیرالنساء گل موجب بحث هایی در درون حزب عدالت و توسعه شده است . گفته می شود جناحی از جوانان که ارتباط نزدیکی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور منتخب دارد ، از اظهارات عبدالله گل به شدت ناراحت است.
خیرالنساء گل همسر عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در ضیافتی که اخیرا در کاخ چانکایا برگزار شد ، گفت : رفتارهای اشتباه و بی احترامی های زیادی علیه عبدالله گل صورت گرفت اما وی به علت وقارش سکوت کرد.
همسر رئیس جمهور ترکیه گفت : بی احترامی هایی را که در این دوره شاهد آن بودیم حتی در دوره 28 فوریه 1997 میلادی ( اولتیماتوم فرماندهان ارتش ترکیه و سقوط دولت نجم الدین اربکان ) نیز شاهد آن نبودیم.
این اظهارات خیر النساء گل که (‌ حرکتی مانند) انتفاضه را من آغاز خواهم کرد ، در درون حزب عدالت و توسعه همه را حیرت زده کرد اما اعضای حزب عدالت و توسعه برای اینکه موضوع به رسانه ها کشیده نشود ، واکنش خود را در رسانه های اجتماعی مطرح نمی کنند.
طرف نوشت :‌ شمار افرادی در حزب عدالت و توسعه که بر این باورند که عبدالله گل رئیس جمهور کنونی در آینده حزب عدالت و توسعه جایگاهی ندارد ، کم نیست. آنان با اشاره به دفاع عبدالله گل از نظام پارلمانی و دیدگاه متفاوت وی با اردوغان و حامیانش که خواستار تغییر نظام پارلمانی به نظام ریاستی هستند ، بر این موضوع تاکید می کنند که افکار عبدالله گل با طرح های آینده حزب عدالت و توسعه مغایر است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 5
    تروریست ها تا کجا پیش میروند؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 5
    عبدالله گل درست می گوید.خطر دیکتاتوری اردوغانی ترکیه را فرا گرفته.اردوغان کسی است که اگر از مجلس نترسد,کمکهایش به داعش را علنی خواهد کرد.
  • سعید IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    3 3
    افرادی مانند عبدالله گل مطمئنأ مانع تحدید دموکراسی در ترکیه خواهند شد و با زیاده خواهی های اردوغان مقابله خواهند کرد. خیلی دوست دارم گل با تشکیل یک حزب دموکراسی خواهان واقعی را دور خود جمع کند و شاخ اردوغان را بشکند.