ایرنا نوشت:

دیک چنی معاون رییس جمهوری سابق آمریکا در گفت و گو با فاکس نیوز، باراک اوباما رییس جمهوری این کشور را به ساده لوحی و بی تدبیری متهم کرد و شکل گیری و قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش را حاصل سیاست های غلط او دانست.

به گزارش ایرنا، وی از اوباما خواست تا مدت زمان باقی مانده دوران ریاست جمهوری خود را بجای حل مسائل سیاسی جهان به بازی در زمین گلف بگذراند.

دیک چنی گفت که اوباما با اشتباهات مکرری که در سیاست های گذشته اش مرتکب شده کم کم به این نتیجه خواهد رسید که نگاهی که به جهان دارد، نگاه غلطی است.

وی افزود: اوباما در اثر شکست های پی در پی سیاست های غلطی که به کار گرفته در یافت که جهان آشوب زده امروز با خشونت و سبوعیتی که در آن جریان دارد به یک رهبری نیرومند در آمریکا نیاز دارد که او از عهده آن بر نمی آید.

معاون رییس جمهوری سابق آمریکا، نیرومند تر شدن گروه تروریستی داعش را یکی از نتایج سیاست های غلط اوباما و ضعف او در برخورد با مسائل جهانی دانست.

وی با اشاره به افزایش و گسترش گروه های افراطی در جهان از سیاست های اوباما در کاهش تدریجی توانمندی های نظامی آمریکا بشدت انتقاد کرد.

چنی افزود : ارزیابی های انجام شده از سوی کمیته های بی طرف نشان می دهد که توانمندی های نظامی آمریکا در حال حاضر برای اجرای استراتژی حفظ منافع این کشور در جهان کافی نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    3 0
    بسپارید دست مسوولای ایرانی و صدا و سیمای ایران همچین بایکوت خبری و ماست مالی میکنن انگار نه انگار داعشی وجود داره دریغ از یه موضع گیری رسمی و محکومیت کشتارها. زمان جنگ عراق و امریکا صدا و سیما دقیقه ای یه بار چرتکه مینداخت و کشته های غیرنظامی رو امار میداد.الان داعش 700 تا 700 تا غیرنظامی اعدام میکنه هیچکس صداش در نمیاد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    حالا الان شما خوشحالید؟ منظور دیک چنی این بوده که مثلا آمریکا چرا با ایران مدارا کرده به جای جنگ
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    بنظر من اگر بخوایم انگشت اتهام را به طرف یک فرد بگیریم او حتما بوش است. البته علت پیدایش این گروه ها اصولا فرد نیست. حتی سیاست های یک کشور و دو کشور هم نیست و باید برای صلح جهان بهتر بیندیشیم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    این نتیجه سیاست اشتباه آمریکا در تلاش برای تضعیف نقش ایران در سوریه ، لبنان و عراق و کلا خاورمیانه است. بدون شک آمریکا اکنون متوجه شده است آبشخور تروریست های خلافت اسلامی با عربستان و قطر و بخرین و امارات یکی است.
  • احمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    همه میدانندکه تولدگروههای تندرو منطبق باسیاست استراتژیک جناههای افراطی امریکااست وباایجادتشنج درجهان درامتدادمنافع انحصارات نظامی و.....است که توضیح ان به گردن رسانه های گروهی ازادوبدورازتعصبات گروهی بوده وخبررسانی شفاف رامی طلبد
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    این دیک چینی و رامسفلد و کاندولیزا رایس دستشون به خون میلیونها آدم آغشته است ، میلیون خیلیه ها، و مسبب خشونتهای امروز و همه پدیده های تروریستی از 11 سپتامبر تا امروزند، البته در سایه بی لیاقتی و بی تدبیری و بی عرضگی بوش، جهان داشت آرام سپری میشد و مشکلات کوچک و رو به بهبود بودند. باید در دادگاه لاهه محاکمه بشن همشون. بدتر از صدامن اینا. البته در مجالس کشور خودمون هم همچین استعدادهایی داریم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    1 0
    اقای دیک هم مثل احمدی های اینجا رد گم می کند تا مردم نگویند که بانیان طرح گسترش تروریسم در جهان همان هم محفلهای جناب جرج و در راسشان چنی و ولفوویتس ها بودند.اوباما جز اجرای طرحهای انها کاری نمی کند.جریانهای تند رو اسلامی شیعی یا سنی احیا شده ان محفل است برای به اشوب کشیدن دنیای باصطلاح مسلمان و غارت دارائیهای ان و تضمین عقب ماندگی اش برای قرنها
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    1 0
    ای دیک چنی رذل ضد ایرانی. همین تو بودی که مردم عراق رو قتل عام کردی و میخواستی ایران رو هم بمباران صدروزه کنی. خدا به درک بفرسته تو رو