واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تروریست‌های داعش فراتر از آن چیزی هستند که ما به عنوان تهدید تروریستی می‌شناسیم. چاگ هیگل، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور پنجشنبه شب در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران حضور پیدا کردند.
وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که عملیات هوایی آمریکا در عراق بر قدرت و توانمندی داعش برای به دست گرفتن زمام امور تاثیر گذاشته است. چاک هیگل گفت: برای ترسیم یک استراتژی طولانی مدت برای مقابله با داعش تلاش می کنیم.
هیگل افزود: پیش بینی می کنیم داعش تجدید قوا کند و حملات جدیدی را انجام دهد. وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا همکاری منطقه ای برای مبارزه با داعش ایجاد کنیم اما برای مقابله با داعش باید دولتی فراگیر در عراق تشکیل شود.
وی همچنین به شکست عملیات پنتاگون در اوایل تابستان امسال برای آزاد سازی شماری از گروگان های این کشور در سوریه از جمله جیمز فولی خبرنگاری که به تازگی از طرف داعش اعدام شد ، اعتراف کرد.
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه فقط با حمله هوایی نمی توان داعش را شکست داد، افزود: از طریق نیروهای عراقی کمک های نظامی در اختیار نیروهای پیشمرگ کُرد قرار می دهیم. داعش از القاعده خطرناک تر است و تروریست‌های داعش فراتر از آن چیزی هستند که ما به عنوان تهدید تروریستی می‌شناسیم.

از سوی دیگر، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور گفت: ما به نیروهای پیشمرگه کُرد برای مقابله با داعش سلاح سنگین داده ایم.

ژنرال دمپسی گفت: کنترل تهدید داعش امکان دارد و نفوذ این گروه اکنون در حال کاهش است. وی اکید کرد که اگر بحران سوریه حل و فصل شود می توان داعش را شکست داد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: در مقابله با داعش ما با نوعی ایدئولوژی روبرو هستیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج احمد IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    6 0
    ایدئولوژی کجا بود؟ اینها یک عده وحشی گرسنه هستند که با پول آل سعود میجنگند..... چاههای نفت عربستان را بزنید تا ببینید که اینها هیچ ایدئولوژی ندارند.....
  • مسعود IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 4
    خبر آنلاین که مدام از سانسور تلویزیون حرف میزنی چرا خودت سانسورچی شدی؟ چاک هیگل در مورد همکاری آمریکا با بشار اسد تو مبارزه با تروریسم گفت «که مشکل اصلی خود بشار اسد هستش که با دیکتاتوری بی رحمانه و جنایاتش باعث تشکیل و رشد این گروهک تندرو شد» خواهشا چاپ کنین.