واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی جمعه نوشت فرآیند رویدادها از کنترل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خارج شده و وی به شدت به دنبال پایان دادن به این جنگ است.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین جمعه با اعلام این خبر افزود یوسی فیرطر تحلیلگر روزنامه هاآرتص در مطلبی با عنوان « نتانیاهو برای پایان دادن به نبرد در جنوب بیقراری می کند» نوشت : حمله اسرائیل به جان کری وزیر خارجه امریکا و وخیم شدن روابط با آمریکا نشان می دهد دولت اسرائیل کنترل خود را بر روند حوادث از دست داده است.
وی افزود نتانیاهو به جای پرهیز از مخالفت با طرح کری و حل و فصل آرام و محرمانه اختلافات و از طریق کانالهای دیپلماتیک علیه آمریکایی‌ها یک جبهه باز کرده است در صورتیکه « اسرائیل به علت افزایش شمار کشته های نظامیان دچار افسردگی شده است و این احساس وجود دارد که دولت اسرائیل هیچ برنامه ای ندارد آیا داخل نوار غزه پیشروی می کنیم یا آنکه باز می گردیم ؟ با چه شرایطی و با چه شیوه ای ؟»
وی افزود نتانیاهو برای متوقف کردن جنگ در جنوب له له می زند اما شرایط سیاسی هنوز آماده نیست و از طرف دیگر وی با انتقادات شدید شماری از وزیرانش روبرو شده است و رؤسای مقامات محلی در شهرکهای جنوبی نتانیاهو را برای پیشروی در نوار غزه تشویق می کنند این در حالی است که یک افسر ارشد در ارتش اسرائیل گفته است زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران تصمیم بگیرند ارتش در این نبرد به کجا می رود ؟
این نویسنده افزود نتانیاهو دیروز شماری از وزیرانش را توبیخ کرد و این از فشارهایی که وی با آن روبروست حکایت دارد و بیانگر آن است که کنترل خود را بر وزیرانش از دست داده است.
این نویسنده گفت جهانیان و به ویژه آمریکا و حتی استرالیا خسته شده‌اند و جامعه بین المللی احساس می کند اسرائیل هرچه داشته در نوار غزه به کار گرفته است و دیگری چیزی ندارد.
از طرف دیگر رویارویی سیاسی بین وی و شریکش یعنی موشه یعلون وزیر جنگ و نفتالی بنیت و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه علنی شده است.
فیرطر نوشت حقیقتی که باعث نگرانی نتانیاهو شده آن است که پایان دادن به نبرد به گونه ای که اسرائیلی ها آن را ضعف و عقب نشینی و درماندگی بدانند شاید برای قدرت وی هزینه‌بر باشد زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد حمایت اسرائیلی ها برای ادامه جنگ ادامه دارد.
فیرطر افزود نتانیاهو شاید از این جنگ بدون آنکه دستاورد امنیتی و سیاسی داشته باشد خارج شود.
یدیعوت آحارونوت نیز امروز نوشت آمریکا به عنوان شرط بحث درباره آتش بس از ارتش اسرائیل خواسته است
از نوار غزه عقب نشینی کند اما نتانیاهو اصرار می کند که تونلها باید نابود شود.
این روزنامه به اختلافات بین نتانیاهو و شماری از وزیران اشاره کرد.
یدیعوت آحارونوت نوشت در حالی که یعلون از پیشرفت در عملیات نظامی سخن می گوید شماری از وزیران اظهارات وی به مسخره گرفته اند.
یدیعوت آحارونوت افزود اختلافات بین اسرائیل و آمریکا درباره آتش بس ادامه دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    خیلی عجیبه . . . یا اینقدر آزادی در اسراییل هست که روزنامه ها ایگونه می توانند به دولت خود در زمان جنگی کاملأ سرنوشت ساز، تاخت و تاز کنند و اینگونه هر چه می خواهند به نخست وزیرشان حمله کنند و بگویند. و یا یک جور شوخی لفظی را با آمریکا براه انداخته اند تا به هدف خود یعنی نابودی کامل زیر ساختهای حماس و فلسطین در کمال خونسردی برسند. . که من فکر می کنم مورد دوم صحیح تر باشد.
  • bahram A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    مرگ بر اسراییل.به امید نابودی هر چه سریعتر آن.
  • محمد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    خدا خودش و حامیانش رو لعنت کند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    لعنت خدا بر ......اسراییل