خبرگزاری تسنیم:


 به دنبال شیوع ویروس «ابولا»، رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را به امضا در آورده است که بر اساس آن، آن دسته از آمریکایی‌هایی که نشانه هایی از بیماری های تنفسی دارند، بازداشت می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی «اینفو وارز»، همزمان با شیوع ویروس ابولا، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز اصلاحیه ای را در قالب یک دستور اجرایی به امضا در آورده است که بر اساس آن، وی این قدرت را دارد که دستور بازداشت آن دسته از اتباع آمریکایی که علائم ابتلا به این ویروس و بیماری های تنفسی دارند را صادر کند.
این فرمان اجرایی که به امضای اوباما رسیده است، «فهرست بازبینی شده بیماری های واگیردار قابل قرنطینه» نام دارد که در واقع اصلاح فرمان اجرایی «13295» است که توسط «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا در آوریل سال 2003 میلادی امضا شد؛ جورج بوش بر اساس این دستور اجرایی، قدرت بازداشت و یا آزادی مشروط افرادی که در انتشار بیماری های واگیردار دخیل بوده اند را به دست آورد.
در قانون اجرایی امضا شده توسط اوباما، بند ب قانون امضا شده توسط بوش جایگزین و اصلاح شده است؛ در بند ب قانون مصوب بوش به بیماری «سارس» اشاره شده است اما اوباما با اصلاح دستور اجرایی بوش، دستور بازداشت آن دسته از آمریکایی ها که سندرم های شدید تنفسی و علائمی مانند تب و ذات الریه و سایر بیماری های تنفسی دارند را نیز صادر کرده است.
اگرچه ویروس ابولا در فرمان اجرایی اصلی امضا شده بوش نیز قرار دارد اما اوباما با اصلاح این فرمان اجرایی، تضمین داده است که آن دسته از آمریکایی های که صرف نشانه هایی از بیماری های تنفسی دارند، به استثنای آنفولانزا، نیز به اجبار توسط مقامات پزشکی آمریکا بازداشت خواهند شد.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که بیمارستان دانشگاه «Emory» در شهر «آتلانتا» واقع در ایالت «جورجیا» آمریکا از پذیرش بیماری مبتلا به ویروس ابولا خبر داد؛ بیمارستانی در آلمان نیز یک بیمار آلوده به این ویروس را پذیرش کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    تسنیم این تیرو زده چون هدفی داشته کاش شما عناونو عوض میکردید
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    طرح مناسبی است
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    حتما می خوان بازداشتشون کنند بکشنشون نه؟ یقینا برای درمانشون نیست و فقط برای کشتنشونه خدا لعنت کنه رسانه هائی که در خبررسانی حب و بغض سیاسی رو نشون می دن
  • بی نام NL ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    قرنطینه بهتر نیست ؟؟؟؟تا بازداشت
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 3
    مرگ بر آمریکا
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    ابولایی ها رو میگیرن