واحدمرکزی خبر نوشت:

برخی از تروریست های مصری که برای جنگ درکنار گروه های مسلح در سوریه علیه نیروهای بشار اسد به سوریه رفته و اکنون به مصر بازگشته اند ، به دست داشتن گروه اخوان المسلمین مصر و دولت حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و برخی گروه های سیاسی لبنان در جذب عناصر تروریست و آموزش هزاران نفر از آنان برای سفر به سوریه اقرار کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، روزنامه مصری الیوم السابع با انتشار تحقیقی شامل گفتگو با برخی از تروریست هایی که به سوریه رفته و به مصر بازگشته اند ، نوشت اغلب عناصر تروریستی که جذب شده و از سوی گروه اخوان المسلمین به لبنان رفته اند ، دوره های آموزش استفاده از سلاح را با نظارت برخی طرف های لبنانی گذرانده اند و سپس به ترکیه رفته اند و به آن ها تسهیلاتی برای عبور از مرزهای سوریه داده شده است.
بر اساس این گزارش ، اکثر این عناصر به گروه های تروریستی تندرو مانند داعش و جبهه النصره که با تشکیلات القاعده مرتبط هستند، پیوسته اند.
این روزنامه به نقل از یکی از تروریست ها به نام ابوعمر که از سوریه بازگشته ، نوشت وی مانند هزاران مصری دیگر تحت تاثیر دعوت ها و تبلیغ های مستمر از سوی داعش ، تصمیم به رفتن به سوریه گرفته و به لبنان رفت و در آن جا یک دوره آموزش «جهاد» را گذراند و سپس به مرزهای ترکیه رفت تا از آن جا وارد سوریه شود.
این تروریست مصری افزود گروه اخوان المسلمین سفر مصری ها به سوریه برای پیوستن به گروه های مسلح را تسهیل می کرد ، به طوری که این سفر، مستلزم هیچ گونه اقدامات پیچیده یا هزینه های سنگین نبود.
این درحالیست که دولت ترکیه نیز همه تسهیلات لازم را برای ورود عناصر تروریست به سوریه از طریق گذرگاه های موجود در امتداد منطقه مرزی دو کشور ارائه کرده است.
یکی از تروریست هایی که اخیراً وارد سوریه شده ، نیز گفت قبل از سفر به ترکیه از سوی نیروهای امنیتی مصر، مورد بازجویی قرار گرفته است و این اتفاق در دوران حکومت محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر نیفتاده بود.
الیوم السابع دراین باره نوشت مسئولان مصری بعد از سرنگونی حکومت اخوان المسلمین ، تدابیر امنیتی شدیدی برای همه جوانانی که به ترکیه سفر می کردند یا از آن جا بازمی گشتند ، به کار گرفتند.
این روزنامه با اشاره به وجود ارتباط میان گروه تروریستی داعش با گروه های تروریستی در مصر و درصدر آن گروه «طرفداران بیت المقدس» ، احتمال داد که این ارتباط به انتقال تحرکات گروه های تروریستی در سوریه به مصر منجر شود ، به ویژه اینکه جوانان مصری از سوریه بازمی گردند و ممکن است شاخه هایی وابسته به گروه های مسلح سوریه در مصر تشکیل دهند.
بسیاری از کشورها درباره احتمال مواجه شدن با حملات تروریستی از سوی شهروندان خود که برای جنگ درکنار گروه های مسلح به سوریه رفته اند ، ابراز نگرانی کرده اند.
به گفته ناظران ، پس از اینکه بسیاری از کشورها و دولت های غربی و منطقه ای برای حمایت و تجهیز گروه های مسلح به سلاح و تسهیل سفر هزاران تروریست به اراضی سوریه تلاش کرده اند، این مساله حتمی و قطعی شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    همینا حامی حماس هم هستن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    4 2
    تا دیروز اخوان گل و بلبل بود حالا شد ...
  • محمّد IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    «انصارالبیت‌المقدس» درسته.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 8
    از کی تا حالا حرف حکومت کودتایی سیسی برای ما حجت شده...این حرفها برای تروریست نشون دادن اخوان و توجیه کودتاست.
  • برديا A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    6 1
    آفرين بر ژنرال سيسي که بساط اين گروه رو برچيد.
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 2
    به صدا و سیمای ایران بگین که برای برادرای اخوانیش جلز و ولز میکرد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 6
    اخوان المسلمین با داعش مثل کارد وپنیرن چی میگید با این تحلیل های تو خالیتون