مستند سازان مخالف دولت: به آرشیو صدا و سیما دسترسی داشتیم

دست اندرکاران موسسه سفیر فیلم که با مستند « من روحانی هستم » به شهرت رسیدند ، اکنون مستند « مصاف » را راهی بازار کرده اند.

آنگونه که پايگاه خبري پیام نو گزارش کرده است، اين مستند سازان ، در سایت خود گفته اند که صدا و سیما فیلم های آرشیوی خود را در اختیار آنها قرار می داده و آنها به آرشیو صدا و سیما دسترسی داشته اند.

پس از انتشار مستند« من روحاني هستم» اخبار ضد و نقيضي از دسترسي سازندگان اين مستند به آرشيو صدا و سيما منتشر شد. اين در حالي بود که هم مستند سازان و هم صدا و سيما اين موضوع را تکذيب کردند. ( مي توانيد مشروح گفت و گوي خبرآنلاين با مسئول سفير فيلم را ايـــنـــجـــا بخوانيد)

سفیر فیلم اکنون مستند جدید خود را با نام « مصاف » رونمایی کرده و برای آن سایتی نیز طراحی شده است. در این سایت و در میان مطالب مرتبط با مستند «  مصاف » مصاحبه ای با محمد توکلی، تهیه کننده این مستند و محمدرضا تاجدین نویسنده فیلمنامه آن وجود دارد که وی در آن به طور مستقیم به استفاده از آرشیو صدا و سیما در فیلم مستند اعتراف می کند. توکلی  آرشیو صدا و سیما را یکی از سه منبع اصلی این گروه برای دسترسی به تصاویر سال های گذشته عنوان کرده و در ادامه صحبت های او علی عبدالوهاب،   ضمن گلایه از به هم ریختگی این آرشیو اشاره می کند که کارشان در آرشیو صدا و سیما برای پیدا کردن فیلم های مورد نظر طولانی شده بوده است.

توکلی در جای دیگری از این گفت و گو اشاره می کند که « هیچ تمایلی ندارند که این آرشیوها را در اختیار شخص دیگری بگذارند. صرفاً انبار کردند. شما از صداوسیما که غول ماجرا است بگیر که آرشیو بسیار غنی‌ای دارد، ولی استفاده از آن سخت است. حالا درست است که ما استفاده می‌کنیم! »

همچنین محمدرضا تاجدین، نویسنده فیلمنامه مستند « مصاف » گفته است: « عمدتاً آرشیوهایی که ما در مورد سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، نماز جمعه‌هایی که از آقای هاشمی و آقای جنتی و دیگران بود، از آرشیو صداوسیما استفاده کردیم. » او افزوده که «  به سختی توانستیم به منابع صداوسیما دسترسی پیدا کنیم و قول همکاری بگیریم. شما باید بتوانید طرحتان را برای رأس سازمان بفرستید و قول همکاری بگیرید، وگرنه روالی وجود ندارد که شما بتوانید به فلان مرکز درخواست بدهید و بعد از بررسی‌ها به شما جواب مثبت یا منفی بدهند. »

البته اين گفت و گو تنها مويد اين مسئله است که مسئولان سفير فيلم توانسته اند براي مستند مصاف به آرشيو صدا و سيما دست پيدا کنند. اما همچنان آن ها دسترسي شان به اين آرشيو را براي فيلم من روحاني هستم تکذيب مي کنند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    5 1
    سفیر پخش کننده ی من روحانی هستم بود نه تولید کننده‌اش. تولید اون مستند کار یک مجموعه‌ی دیگه بوده.
  • محمدحسین A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 10
    حقایق گفته بشه هیچ اشکالی نداره حالا بخواهد از هرجا بیاره....رو این مطلب بحث نکنید رو محتویات بحث کنید
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 24
    خدا خیرشون بده. حقایق روگفتن
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      0 0
      من نمیدونم کجای مستند دروغ بود البته تلخ بود برای بعضیها.که اینجور به هر وسیله ایی میخوان بکوبن