۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
تحریم های تازه غرب علیه روسیه

صنایع انرژی، نظامی و مالی روسیه هدف تازه تحریم های غرب هستند.

 

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مقامات دولت آمریکا ادعا کرده که این هفته تحریم های سخت تری علیه روسیه وضع خواهد شد. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که در دور تازه تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، صنایع نظامی، انرژی و مالی روسیه هدف قرار خواهند گرفت. این در حالی است دولت روسیه همچنان به حمایت از جدایی طلبان اوکراینی ادامه می دهد. همچنین قرار است برخی از افرادی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز به فهرست تحریم های غرب افزوده شوند که این تحریم ها مواردی مانند مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر به غرب را شامل می شوند. روز گذشته باراک اوباما در یک کنفرانسی صوتی و تصویری با رهبران فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلستان در مورد نحوه واکنش نسبت به عملکرد روسیه در مورد بحران اوکراین صحبت کرده بود. به خصوص که ادعا شده پس از سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی، حمایت دولت روسیه از جدایی طلبان اوکراین بیشتر شده است.

افزایش تحریم های غرب علیه روسیه در شرایطی رخ می دهد که طی روزهای اخیر هفته نامه اکونومیست نیز به کشورهای غربی هشدار داده بود و گفته بود که مدارا با پوتین دیگر کافی است. این هفته نامه با انتقاد از رهبران غربی نوشته که سیاستمداران غربی از لزوم برخورد با روسیه سخن می گویند اما آلمانی ها و ایتالیایی ها نگرانند که تجارت آن ها با روسیه کاهش یابد، فرانسوی ها به دنبال فروش اسلحه به روسیه هستند و بریتانیایی ها نیز نگرانند که تیره شدن روابط آن ها با روسیه به اقتصاد لندن آسیب بزند.

البته تحریم های غرب علیه روسیه تا همین جا نیز بی تاثیر نبوده تا جایی که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که اقتصاد روسیه در سال جاری میلادی تنها 0.2 درصد رشد خواهد کرد این در شرایطی است که پیش تر برآورد شده بود که اقتصاد روسیه امسال 1.3 درصد رشد کند. علاوه بر این برآورد شده که ذخیره ارزی بانک مرکزی روسیه از زمان آغاز تحریم ها تاکنون به میزان 8 درصد، 37 میلیارد دلار، کاهش یافته است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    26 15
    خدا رو شکر، من که راضی ام ان شاالله که بیشترش کنن .
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    26 12
    همینطور ادامه پیدا کنه روسیه می شه مثل المان زمان جنگ جهانی,که برای دفاع از حق خودشون جنگ راه انداختند که حق داشتن و لی روسیه پست فطرت با کارایی که تو عرصه بین المللی انجام می ده حقش نابودیه
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    9 3
    تحریم ها فقط مردم بیگناه رو هدف قرار میده چه در ایران عراق کوبا یا روسیه یا کره شمالی وضعیت بیمارستان ها بدتر می شه و نوزادان بیشتری جانشون رو از دست می دهند ...