واحد مرکزی خبر نوشت:

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اطلاعاتی را از طرف جامعه اطلاعاتی این کشور درباره هواپیمای مالزیایی که بر فراز اوکراین سقوط کرد، منتشر خواهد کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: جامعه اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی را امروز منتشر خواهد کرد. وی گفت در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره اطلاعاتی که قرار است منتشر شود در دست ندارم.
ارنست گفت: آمریکا از تحویل اجساد 298 مسافر هواپیمای مالزیای به مقامات و انتقال جعبه سیاه هواپیما به مقامات هلند و مالزی استقبال کرد.
اما وی در عین حال گفت: آمریکا هنوز آن سطح از همکاری را که از روسیه و جدایی طلبان اوکراینی حامی روسیه انتظار داشته، شاهد نبوده است.
سخنگوی کاخ سفید افزود: بازرسان بین المللی تحت امر هلند هنوز به محل سقوط هواپیما دسترسی کامل و فوری پیدا نکرده اند.
در همین حال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از سفارت هلند در واشنگتن بازدید و کتاب پیام‌های تسلیت بابت قربانیان هلندی این حادثه را امضا کرد.
وی گفت: می‌خواهم به مردم هلند این اطمینان را بدهم که با آنها برای تحویل گرفتن اجساد عزیزانشان و تحقیق درباره این حادثه و اجرای عدالت تلاش خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از 298 مسافر و خدمه هواپیمایی که از هلند عازم مقصد مالزی بود و بر فراز اوکراین هدف موشک قرار گرفت و سقوط کرد، 193 نفر هلندی بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =