با بهره­ گیری از حمل یکسره کالاها و مواد اولیه واحدهای تولیدی گمرک ایران وارد فاز جدیدی در استانداردهای بین ­المللی شد.

در حالیکه سامانه اظهار از راه دور در بزرگترین گمرک کشور همزمان با نخستین سفر استانی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 به استان هرمزگان رسماً افتتاح شد و زمان انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی به کمتر از یک ساعت کاهش یافت، با بهره ­گیری از حمل یکسره کالاها و مواد اولیه واحدهای تولیدی گمرک ایران وارد فاز جدیدی در استانداردهای بین­المللی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حمل یکسره کانتینری در گمرک شهید رجائی بندرعباس که بزرگترین و مهمترین گمرک کشور محسوب می­ شود در فاصله نزدیکی از اقدامات فوق، گمرک ایران را وارد فاز دیگری از استانداردهای بین ­المللی نمود.

به گفته مسعود کرباسیان طبق استانداردهای مربوط به کنوانسیون تجدید نظر شدة کیوتو کالای اظهار شده باید بلافاصله پس از ارزیابی گمرک یا تصمیم گمرک مبنی بر عدم لزوم ارزیابی، به شرط آنکه هیچ­گونه تخلفی ملاحظه نشده­ باشد کلیه مجوزهای مربوط به رویه گمرکی مربوطه دریافت شده و هرگونه حقوق و عوارض پرداخت شده­ باشد، اجازة خروج یابد.

شایان ذکر است درحالیکه حمل یکسره اقلام اساسی از تسهیلات مورد موافقت گمرک ایران به شمار می ­رود، برای اولین بار نسبت به انجام تشریفات ترخیص یکسره 8 دستگاه کانتینر محتوی قطعات مربوط به واحد تولیدی اقدام و پس از پذیرش اظهار و انجام تشریفات گمرکی کالا و صدور پروانه همزمان با ورود کشتی حاوی کانتینرهای مربوطه، حمل یکسره کانتینر از کشتی به وسیلة حمل مربوطه در کمتر از 5 دقیقه انجام و کالای مذکور بصورت حمل یکسره جهت استفاده در خط تولید از گمرک خارج گردید.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود در راستای کاهش ایستائی کالا و عدم ایجاد خسارت به کالاها بدلیل عملیات تخلیه و بارگیری، به تمامی گمرکات اجرائی ابلاغ گردیده­است تا  در صورت ارائه درخواست کتبی صاحبان کالا و با اخذ مجوزهای قانونی و انجام تشریفات گمرکی نسبت به ترخیص کالا بصورت حمل یکسره اقدام نمایند.

به گفته مسعود کرباسیان، کنترل در مورد اظهارنامه­ های برخوردار از این تسهیلات متناسب با مسیر انتخاب شده توسط نظام انتخاب مسیر اظهارنامه صورت می ­پذیرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    اگر تشريفات گمركي براي جنس مسير زرد كمتر از يك روز طول كشيداونم اگه خرج كني يه سال حقوق گمركيا مهمون من واي به حال مسير قرمز و .... ميدونم جرات ندارين نظرات منو درج كنيد حقم دارين
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    1 0
    با الکترونیکی کردن خیلی راحت میتوان اقتصاد و صنعت را چابک کرد و از کاغذ بازی و بروکراسی های بیهوده اجتناب نمود
  • فرشاد FI ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام ، این یک راهکار بسیار عالی جهت کاهش هزینه انبارداری و ترخیص کالا در گمرکات خواهد بود که درفرآیند هزینه تمام شده موثر و کالا را ارزانتر به مصرف کننده خواهد رساند البته در این مسیر مقاومت و سنگ اندازی ترمینالداران در مقابل کاهش درآمدهای سرشار گذشته شان را در نظر داشته باشید.
  • سيمامرادي ES ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    باتشكراززحمات شبانه روزي شما،،وبا ارزوي موققيت