مهر نوشت:

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه روز گذشته سه شنبه پرونده پروازهای حج عمره سال 92-93 بسته شد، گفت: در این مدت بالغ بر یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۰۰ زائر توسط ۳ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی اعزام و پذیرش شده‌اند.

منوچهر سپاسی با اشاره به آمار پروازهای حج عمره گفت: شروع عملیات حج عمره از ۲۶ آذر سال ۹۲ تا ۲۴ تیر ۹۳ از طریق ۲۰ فرودگاه کشور با مجموع ۴ هزار و ۹۹۵ پرواز (رفت و برگشت) انجام شد.

وی افزود: طی این مدت بالغ بر یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۰۰ زائر توسط ۳ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی اعزام و پذیرش شده‌اند. سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: از مجموع این زائران، ۵۰ درصد توسط شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد توسط ماهان و ۲۵ درصد دیگر هم توسط ایران‌ایر به کشور عربستان منتقل شدند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد؛ ۲۰ فرودگاه در اعزام و پذیرش زائران حج عمره نقش داشتند که شامل فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، رشت، ساری، گرگان، مشهد، ارومیه، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، کرمان، یزد، زنجان، بیرجند، زاهدان و همدان می‌شود. فرودگاه همدان امسال برای اولین بار اقدام به اعزام و پذیرش زائر کرده است.

وی به میزان بار جابجا شده طی این مدت اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن بار توسط زائران جابجا شد که متوسط بار هر زائر ۲۸ کیلوگرم بوده است.

سپاسی افزود: فرودگاه مهرآباد در بین ۲۰ فرودگاه، با انجام یک هزار و ۶۹۵ پرواز و اعزام و پذیرش ۵۹۳ هزار زائر، رتبه اول و همچنین فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش ۲۱۰ هزار زائر و اصفهان ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: فرودگاه مهرآباد علاوه بر اعزام و پذیرش زائران مربوط به استان تهران، زائران ۵ استان دیگر چون قم، سمنان، البرز، قزوین و لرستان را هم بر عهده داشته است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور بیان داشت: کمترین زائران از طریق فرودگاه بوشهر جابجا شده که تعداد آن‌ها ۶ هزار و ۳۱۴ زائر با ۲۴ پرواز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر تنها به فرودگاه جده و شرکت هواپیمایی سعودی به فرودگاه مدینه زائران را جابجا کرده‌اند.

به‌طور متوسط روزانه ۱۴ پرواز و ۴۵۰۰ زائر توسط این سه شرکت با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ ۷۴۷ به کشور عربستان منتقل شدند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =