DKR 2008 یکی از سرسخت ترین و بدطینت ترین خودروهای 2014، برای بازگشت پژو به رالی داکار 2015 و جنگ با تپه های آتشین، دره های طاقت فرسا و صحراهای خشک آماده شده است.

سولمازگرئی: برای هر راننده‌ای مبارزه در صحرای سوزان نیازمند چهارچرخ محرک است، اما تیم حرفه ای پژو درصدد است با ساختار تنها چرخ های عقب محرک و موتور ۶ سیلندر V شکل وارد میدان شود. این تصمیم پس از بررسی دقیق دو ساختار چرخ های عقب محرک و چهارچرخ محرک گرفته شده است.

در رالی، خودروهای دوچرخ محرک در عمل سبک تر از چهارچرخ محرک ها هستند. آنها همچنین حق استفاده از چرخ های بزرگتر را دارند که مزیت خاصی برای مقابله با بسیاری از مشکلات مرتبط با نوع مسیر مسابقه به حساب می آید.

سیر بیشتر سیستم تعلیق که از 250 میلی متر به 460 میلی متر افزایش یافته، بر قابلیت های DKR 2008 در برخورد با تپه های شنی و مسیرهای ناهموار می افزاید. این امر بخودی خود یک امتیاز اساسی در یک رویداد مهم مانند داکار است.

بدنه نیرومند 2008 DKR توسط یک موتور شش سیلندر ۳.۲ لیتری دیزلی تغذیه می شود که در نیمه عقب جاسازی شده. این موتور که ۳۴۰ اسب بخار نیرو و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند به توربوشارژر مجهز است و به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی سکوئنشال(ترتیبی) جفت می شود.

زیر بدنه مرتفع 2008 DKR سیستم تعلیق دوجناغه با دو فنر و دامپر قابل تنظیم برای هر چرخ قرار گرفته و سیستم ترمز هیدرولیک از کالیپرهای ۴ پیستونه سبک و دیسک های ۳۵۵ میلی متری برخوردار است.

لاستیک های ۳۷ اینچی در تمام طول مسیر در هر شرایطی چسبندگی خود را حفظ می کنند. یک سیستم تنظیم فشار لاستیک از درون کابین امکان ایجاد فشار متناسب با محیط را به راننده می دهد.

با در دست داشتن چنین سلاحی پژو امیدوار است برنده داکار ۲۰۱۵ شود. داکار ۲۰۱۵ از ۴ تا ۱۷ ژانویه در آمریکای جنوبی برگزار می شود. سیریل دسپرس، استفان پترهانسل و کارلوس ساینز رانندگان پژو در این رقابت خواهند بود.

۵۳۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • milad A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    53 0
    از نظر فنی ماشین خوبی نیست چون تو جاده های ایران تست نشده
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    4 52
    خدا وکیلی قیافش خیلی زاغارته
    • بی نام A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      23 0
      برای تو همان پراید شاشبک خوبه
  • ali IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    30 2
    لاستیکاش از تلویزیون تو اتاق من بزرگتره
  • سعید IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    74 0
    پراید وانت هم باید بره داکار......
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    156 1
    فكر ميكردم پ‍‌‍ژو آردي سرسخت ترين پژوها باشه،آخه تو سربالاييها خيلي از خودش سرسختي نشون ميده.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    12 16
    يه چيزي تو مايه هاي پرايد خودمونه
  • بی نام RO ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    12 22
    ما که ازاین شرکت توی ایران خیری ندیدیم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    117 0
    با اين بايد بري تو صورت نيسان آبي
    • shahin A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      14 0
      خیلی باحال گفتی دس خوش خخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    78 0
    پس مگه پژو بعد از دست دادن بازار ايران ورشكست نشد؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    13 1
    خوب می باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    46 0
    ما هنوز نو ۴۰۵ و ۲۰۶ موندیم
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    7 8
    ترجمه متن بسیار بد...
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    36 0
    یه باردو سایپا هم بفرستین بابا خود باوری داشته باشین حتما ما برنده میشیم
  • habib A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    173 5
    دوستان این همون پژویی هستش که چون وارداتش به ایران قطع شده الان به فلاکت افتاده. در کارخونه هاشو بسته و همه کارگراشو اخراج کرده. خدایا شکرت که ایران خودرو وسایپا رو داریم با محصولات متنوع و ارزونشون
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    43 1
    با این همه دست انداز و سرعتگیرهای جورواجور که تو خیابونا نصب شده به درد رانندگی مطمئن و راحت در ایران میخوره
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    27 1
    با این دست اندازای تو خیابون یکی از اینا لازمه .
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    16 47
    برند پژو هر طورش باشه بازم بدرد نخور و اشغاله..
    • محسن A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      23 1
      پژوی 30 سال پیش سوار میشی معلومه همینو میگی عزیزم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    8 0
    این که همش تایره
  • كاظم IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    7 0
    از همه نظرok
  • reza IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    9 0
    خدایی دم سازندش گرم این ماشین به درد خاکی میخوره نه به درد آسفالت
  • بی نام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    8 0
    باید نردبون بزاری بری بالا.....
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    5 0
    بیس 206 رو داره که روش کارشده این کارو از مایاد گرفتنا ....رانا رو میگم