این نامرد 254 ایرانی را 26 سال پیش کشت و اکنون در سن دیه گو زندگی می کند

ویلیام سی. راجرز سوم/William C. Rogers III فرمانده ناو جنگی وینسنس امریکا که اکنون در سن دیه گو کالیفرنیا زندگی می کند، کسی بود که با فشردن دکمه شلیک، 290 سرنشین هواپیمای پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر در تاریخ 12 تیر 1367 را کشت.

 

درجه دار، اندرو اندرسون روی مانیتور هواپیمای تجاری را تشخیص می دهد اما راجرز می گوید مطمئنی؟ دریابان اسکات لوستیگ فرمانده تاکتیکی ناو، با چندین مانیتور چک می کند و مطمئن می شود که هواپیما تجاری است اما راجرز همچنان اصرار دارد که جنگنده اف 14 پشت ایرباس 300 پنهان شده است! {لینک}

ستوان ویلیام منتفورد از مرکز اطلاعات ناو در حال مانیتور کردن و ثبت وقایع بود و از کنار شانه لوستیگ نشانه های یک هواپیمای تجاری را روی مانیتور تشخیص می دهد و تاکید می کند که هواپیما جنگی نیست اما ساعت 9:51 دقیقه دیوانه وار حرف راجرز را تایید می کند که هواپیما جنگی است.

آنها سه بار دیگر به هواپیما اخطار می دهند که: آهای هواپیمای جنگنده با تو هستیم....Iranian fighter you are steering into danger and are subject to United States naval defensive measures.

تعجب انگیز اینکه این ناو از شب قبل وارد آبهای ایران شده و عملا به آب و خاک ایران تجاوز کرده بود و حالا برای خلبان هواپیمای مسافری پیام تهدید آمیز هم می فرستادند.

راجرز (فارغ التحصیل رشته روان شناسی و تاریخ) سیستم موشکی جدید نصب شده روی ناو وینسنس را به حالت آماده باش در می آورد و ساعت 9:54 دقیقه با فشردن دکمه شلیک، دو موشک به 10 مایل دورتر از ناو و به سوی هواپیمای پرواز 655 ایران ایر پرتاب می کند و ...

{صفحه 278 و 279 کتاب سقوط افتخار: مردانی که نیروی دریایی امریکا را غرق کردند، نوشته گریگوری ویستیکا}

در این تراژدی تلخ 290 نفر شامل 274 مسافر (238 ایرانی، 13 اماراتی، 10 هندی، 6 پاکستانی،6 تبعه یوگسلاوی سابق، یک ایتالیایی و یک فرانسوی) و 16 خدمه ایرانی آسمانی شدند.

لوستیگ و راجرز 23 آوریل 1990 مدال شجاعت گرفتند.

امریکایی‌ها هرگز عذرخواهی نکردند و بوش در تبلیغات انتخاباتی اش این حرکت شنیع نیروی دریایی امریکا را تحسین کرد.

این جمله دور از انسانیت بوش را هرگز تاریخ ایران و ملت ایران فراموش نخواهد کرد که :

"I'll never apologize for the United States of America, ever. I don't care what the facts are." Which makes of him a true hero, since America right or wrong is the right-headed attitude of every patriotic God-fearing American.

 

راستی چرا ایران، راجرز و 18 خدمه حاضر در "اتاقک شیطان" را به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت دوباره محاکمه نمی کنند؟

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 134
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    واقعا چرا پیگیر نمیشیم؟
    • سورنا A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      یه اتفاق بود دیگه همون طور که اسکانیا های جاده معروف قم زد 44 نفرو سوزوند... بعدم کلی غرامت پرداخت کرد دولت آمریکا.. معلوم نشد فقط پولا کجا رفت.... :
    • رضا A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      حالم ازين سياست كثيف بهم ميخورد .... بزرگ ترين مدعي حقوق بشر ٢٩٠ نفر را ميكشد و بعد حتي براي شليك موشك به هواپيما مسافربري عذرخواهي كه نمي كند هيچ ، به ژنرال آن مدال شجاعت ميدهند .... متاسفم براي اين بشر كه حقوقش را چنين كساني پيگيري ميكنند..... منتشر كن لطفا
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      76 78
      غرامت ؟ جوک میگی سورنا جان ؟ تازه بهش مدال شجاعت هم دادن
    • سهند A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
      28 6
      اشتباهمن اون بود که همون موقع به ناوی که حمله کرده بود پاسخ مناسب ندادیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    ایرانی های عزیز فقط به مسی در تیم آرژانتین کار دارید؟؟؟؟ این هم صفحه فیس بوک داره
    • تاسف A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      چقدر با فرهنگی تو بچه اصلا اون سال بودی عمو جون ؟؟؟؟؟
    • کورش A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      95 21
      با توهین به هر کس حتی دشمن مخالفم اما خوب است از طریق شبکه های اجتماعی برای این فرد عکس هایی از شاهکاری که زد بفرستیم و او را با وجدانش تنها بگذاریم.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      37 26
      مگه براي دفاع از مظلوميت چند صد تن انسان بايد لزوما در تاريخ وقوع حادثه وجود و حضور داشته باشي ؟شما چه تعريفي از تاريخ داري ؟كلاس چندمي ؟ كدوم مدرسه ميري ؟
    • بی نام US ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      29 39
      اقايون خانوما باور كنيد هيچكدام ما واقعيت رو نميدونيم،اينقدر احساساتي نشيد و توهين به هم نكنيد،شواهد ميگه هر دو طرف در قضيه مقصر بودن، الله و اعلم. به سياست مدارا اعتمادي نيست نه اينطرف نه اونطرف پس ما با هم دوست باشيم حد اقل
  • محمدعلی RO ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    .....ف به روش...
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      4 15
      جدی می گی یا می خوای با این جنایتم شوخی کنی؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    این موجودکثیف چه جور می تواند شب اسوده بخوابد
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      مظلومانه و بی گناه کشته شدند اما شاید باید کشته می شدند تا هشداری یاشد که هر کشوری حد و حدود خود را بداند تا از بروز یک جنگ جلوگیری شود
    • فرزاد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      من با روش مورد استفاده اونا موافق نیستم ولی شاید اگه همچین کاری نمیکرد ایرانی های بیشتری میمردن. هر وقت ضعیفی قدرت اونارو یادشون برهاشاره به حمله قایق های تندرو سپاه و انهدام هلی کپتر آمریکا در همان روز نیاز به تلنگر داره. یه لحظه فکر کنید اگه ایران قدرت آمریکا رو داشت چکار میکرد...
    • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      دوستای ۳۰۰۰ ممیلیارد دزدت چطور می خوابند ۰۰۰۰
    • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      من به خوبی یادم هست که یک بار خود شبکه دوم صدا و سیما نشان داد که یک قایق موتوری تندرو موشک انداز داشت به طرف این ناو می رفت. تو انگلیسی صحبت کردن های ملوانان وحشت زده آمریکایی میگفتند هواپیما قصد دارد حمله انتحاری کند. فکر کنم شکل و تحلیل خوشبینانه موضوع این است که حضور بی موقع آن قایق جنگی موجب ترس و شلیک موشک ها شد و شکل بد بینانه موضوع این است که آمریکایها می خواستند ایران را وادار به پذیرش صلج با صدام کنند
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      جنگ جنگه جالبش اینه که دوستان هنوزم تو ایران بر طبل جنگ میکوبن
    • فرهاد A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      51 37
      آقای فرزاد و بقیه نابغه هایی که میگید ایران مقصر بوده؛ اصلا اونموقع ناو جنگی آمریکا در آبهای ایران چیکار میکرده؟؟ نیروی دریایی ایران وقتی دیگه ناو امریکا زارت میومد بندرعباس باید قایق گشتی میفرستادن؟؟؟ بعدم با گل و شیرینی میرفتن استقبالشون؟؟ // مگه شما وکیل اجیر امریکا هستین که میخواید با این توجیهات مسخره فرمانده ناو رو تبرئه کنید؟؟؟
  • زارع IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    خداوند توطئه قتل عام مسلمانان بوسیله غربیها و بدست گروه بربریت مدرن را نصیب خودشان گرداند. آمین
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      25 25
      تو دیگه چی میگی؟؟؟؟ جوگیر
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    73 56
    .....ف به قیافش بیاد
    • شهیاد A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      69 48
      چه نظرت شبیه به اون محمد علی هست... یک نفر با 1000 کامنت توصیف اوضاع توست
  • 0652 A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    68 40
    بی ......ف
  • رضا A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    این .......رو باید مثل خوک کشت این جور آدما نباید زندگی کنند باید ساقط بشن می دونم به کامنت من کلی منفی می دید ولی یک لحظه به اون کودک های معصوم و زنان بی دفاع فک کنین یه لحظه به حالت عمل بی شرمانه این خوک فک کنید به حر حال ببخشید از الفاظ بد به کار بردم ولی برای این حیوان لازم بود.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      25 11
      چرا ما انقدر جوگیر میشیم؟تا حالا درباره ی این مسئله به دادگاههای بین المللی شکایت کردیم و جواب نگرفتیم؟یا اصلا شکایتی نکردیم و فقط لعنت فرستادیم؟
  • ali A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    یه مستند گذاشته بودند می گفتند اشتباهی زده اند کلی هم شوکه و ناراحت بودند
    • سامان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      65 31
      اخه ادم به کسی اشتباهی زده مدال میده و ازش تقدیر میکنه خبر لطفا چاپ کن
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      40 28
      اینو نگن چی بگن؟
    • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      47 17
      به خاطر شوکه و ناراحت بودن مدال میدن؟ بیخیال. جنایت سرو ته نداره
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      38 18
      آره آدم باید خیلی نادون باشه که به فیلم پروپاگاندا و تبلیغاتی اینها که اتفاقا در درام سازی استاد هستن، اعتماد کنه. خود رییس جمهور امریکا بعدش گفته "ما اصلا برامون مهم نیست و به حقایق قضیه هم اهمیت نمیدیم" . فیلمش هم هست.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      7 17
      بیییییییخیال دوست ایرانی این مستندو نمیساختند چی میگفتند؟
    • asi IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      35 20
      این شخص خدمات بی نظیری رو به نیروی دریایی آمریکا کرده بود و به خاطر 30 سال خدمت بهش مدال دادن نه به خاطر این مورد؛ لطفا با حتی دشمنانتان صدا و سیمایی برخورد نکنید و همیشه جانب راستگویی را نگه دارید
  • مسعود IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    46 75
    هرجا به هرنحو وتوسط هرکسی در حق ایران وایرانی گزندی برسد . قلب ما ایرانیها درد میگیرد.
  • منصوره A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    43 34
    با همین زبون روزه میگم خدا لعنتت کنه ادم کش
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    44 21
    خدواند لعنتش کند
  • بهمن A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    42 36
    وقتي عذرخواهي در ميان نبوده و نيست. وقتي كه اين نامرد شخصا نيز ابراز پشيماني نكرده، كدام بي هويت، كدام بي سرزمين، كدام نا ايراني و كدام نامسلمان منفي مي دهد. اين ادم هر روزي كه نفس مي كشد توهيني به غيرت ايراني است. هموطن من و تو بي دفاع تكه تكه شده است ان وقت تو ميگويي يك اتفاق بود
  • ازمابهتران IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    حالا بالاخره اف 14 مخفی شده بوده یا نه؟ وضعیت روحی خلبان اف 14 هم سوال داره
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    چرا سه بار اخطار داده ایران گوش نکرده
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      40 32
      اونا ب هواپیمای نظامی ک وجود خارجی نداشته اخطار دادند خلبان هواپیمای مسافربری باید ب چی جواب می داده؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      27 31
      مگه ناو تو آبهای آمریکا اخطار داده که ایران گوش داده یا نه؟ شما از کجا میدونی که جواب ندادن شاید این جنایتکاران دروغ میگن.
    • شناس A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      23 27
      کوری؟ هواپیمای جنگی خطابش کرده. این که خودش میدونه جنگی نیس
    • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      31 18
      چون اخطارها روی فرکانسی ارسال شده بود که فقط هواپیماهای نظامی امکان ارتباط روی اون فرکانس رو دارند و خلبان ایرباس اصلاً متوجه این اخطارها نشده بود.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      38 14
      دربرنامه ای که نشنال جغرافیک پخش کرد معلوم شد ساعت پرواز در لیست ناو با ساعت بحرین هماهنگ بوده و اون ها شماره پرواز نیمساعت بعدو میخوندن و خلبان طبیعتا نمیدونسته اونو صدا میزنن جالبه نیویورک تایمز همون زمان مقصر بی قید و شرط ماجرا رو خدمه ناو دونست اما بعضی از ما طبق معمول تو افراط و تفریط موندیم. من خودم موافق روابط سیاسی با امریکا هستم اما نباید فراموش کنیم کار بد, بده توسط هر کی که میخواد انجام شده باشه.
    • محمد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
      7 0
      لطفا یه مقدار بدون چی داری میگی انگار اصلا تو باغ نیستی دوست گرامی... فکر کنم باید امریکا به تهران هم حمله کنه و چند تا موشک بندازه وسط تهران تا متوجه بشی...
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    35 88
    پیشنهاد می کنم دوستان این اتفاق رو دقیقتر مطالعه بفرمایند.
  • بی نام AT ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    40 28
    این همان کسی بود که زنش را سر یک جهارراه با بمب میخواست بکشد و به گردن ایران بیاندازد.متاسفانه نسئولین ما بدون واکنش از کنار این موضوع گذشتند
  • حسین A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    43 14
    اینا دوتا شهر هیروشیما و ناکازاکی را با صد هزار آدم کشتن. دنیارو اینا میگردونن. هر اتفاقی هرجای دنیا بیافته اینا پشتش هستن. یه سری مردم بدبخت هم به خیال خودشون برای یه هدفی میاندازن به هم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    40 8
    نظام با فیلتر کردن شبکه های اجتماعی ..بهترین راه و اسان ترین وارزانترین راه و در دسترس ترین رسانه را از دست مردم ایران در اورده...ولی میشد با تشکیل گروهها و پیج ها اون هارو رسوا کرد....متاسفانه...
  • برادر A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    اون کسی که بلا سر هواپیمای مسافربری هواپیمای جنگی بلند کرده بود و فکر میکرد ناو آمریکایی خر تشریف داره و نمیفهمه مسؤل این جنایاته
    • بی نام OM ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      99 20
      کاملا قبول دارم.ایکاش واقعیتها رو درست به مردم منتقل میکردند.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      79 22
      با این استدالال،ناو آمریکایی هیچ اشتباهی نکرده.منظورتون این بود؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      63 65
      واقعا وقتی افرادی مثل تو رو با این تفکرات می بینم حالم بهم میخوره، تو مدال افتخاری که به این جانی دادن رو نمی بینی، حرفهای بوش رو کاری نداری، اما با یه حرف بی سند خودمونو محکوم میکنی. واقعا نمی دونم افرادی مثل تو چجور آدمایی هستید؟
    • محمد A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      53 41
      اگر واقعا همچین چیزی که شما می گید درست هم باشه خب چرا پس هواپیمای بالاسری را نزدند و هواپیمای مسافری را زدند؟
    • ساسان A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      47 26
      شما اونروز اونجا تشریف داشیتن؟؟؟
    • محمد A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      37 43
      دقیقا چه جوری فهمیدی که جنگنده بالا هواپیما بوده فقط می خواستی یه چیزی گفته باشی ؟؟؟ متن رو بخون بعد نظر بده
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      43 30
      صرفن یک ادعای واهی بود برای کتمان کردن حقیقت اگر به فیلمی که خودشون نشون دادن به صحنه رادار نگاه کنی فقط هواپیمای مسافربری رو نشون میده ارتفاع هم اونقدر بالا بوده که با چشم مسلح و غیر مسلح نشه تشخیص داد هواپمای دیگه ای هم بوده حالا شاید به شما و این مرد کثیف الهامات غیبی صورت میگیره
    • شناس A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      51 36
      اصن میشه پشت یه هواپیمای مسافربری اف 14 گذاشت؟؟؟ چرا دروغ میگی تو؟
    • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      49 35
      تا امثال تو وجود دارند امریکا هم امیدواره
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      61 39
      آدم چقدر ميتونه وطن فروش باشه آمريكا زده مسافران هواپيمايي ايران رو كشته بعدش اينجا يه عده غرب پرست ميان از اين كار قبيح حمايت علني ميكنن
    • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      54 45
      شگفتا. یهو 1200 مثبت به این نظر احمقانه اضافه شد. جالبه تیم سایبری منافقین خلق اینقدر برای دریوزگی امریکا هوله.
    • مهدی A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      64 15
      واقعاً من مشتاقم بدونم این حرف رو از روی چه منبع و مأخذی می‌گی؟
    • بی نام A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      41 52
      هم خودت هم لايك كننده هات تو تلاويو تشريف داريد يا از توابع داعش و ملك عبداللهيد كه در واقع همه يكى هستند
    • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      42 18
      به فرض که اشتباه هواپیما رو زدن ، پس چرا مدال افتخار بهش دادن و چرا این مردک مدال رو قبول کرد ؟ و چرا اصلا عذرخواهی نکردن ؟ کاش و ای کاش از خانواده کسانی که به نفع آمریکا و ضرر ایران نظر میدن در این هواپیما می بودن
    • بی نام EU ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      34 15
      متاسفم برای شماها که ادعای سوادتون میشه ولی هیچی از مملکت خودتون نمیدونید.
    • بهنام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      44 29
      از اون فاجعه تر اینه که هنوز بعد این همه سال عمده کاربران اینترنت که اکثرا تیپ های تحصیلکرده جامعه هستند از چنین جنایتی آشکاری که در حق هم وطنان خودشون شده حمایت می کنند . . . خدایا نمی دونم چی بگم . . .
    • جلال A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      46 32
      واقعاً متاسفم برای کسانی که این جنایت آمریکا رو توجیه می کنند.
    • بی نام RO ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      44 38
      میبینم که برادران آمریکایی باز هم مثبت های خودشون رو بالا بردن. جای تاسف داره که برای دفاع از عقیده باطلتون حتی از راجرز هم دفاع میکنید. شرم بر شما
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      26 23
      منفی و مثبت ها مشکوکن
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      27 8
      اولا چطور اسم خودتو گذاشتی برادر از 100 تا دشمن هم بدتری. در ضمن حتی اگه گفته شما درست باشه دلیل قابل قبولی برای کشتن 256 نفر انسان بی گناه نیست. سوم اینکه با کدوم مدرک داری صحبت میکنی؟؟؟چهارم اینکه همانطور که ناو هواپیمای مسافر بری رو ساقط کرد بعدش میتونست به همون راحتی هواپیمائی اف 14 را هم ساقط کنه برادرررررررررررررررررر
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      29 11
      تو چقدر خری که جان هم وطن ها تو به افکار سیاسیت میفروشی گیریم یه هواپیما جنگی هم اون بالا بوده بعد ناو جنگی ابر قدرت دنیا نتونسته اون هواپیما بزنه؟
    • بی نام US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      13 0
      آقا حتی مستند شبکه‌ي نشنال ژئوگرافی هم هیچ چیزی درمورد این که هواپیمای نظامی پشت سر هواپیمای مسافربریِ ما بوده چیزی نگفته. بعد شما از کجا کشف کردی که این‌جوری بوده؟ نویسنده‌ی وبلاگِ یادداشت های یک خبرنگار کاپیتان مدرسی توضیح کاملی براساس مستند ساخته شده داده. گویا نمی‌شه تو کامنتایِ خبرآنلاین لینک داد برین این عبارتو تو گوگل جست‌وجو کنین: روايت دردناک شليک به ايرباس ايراني
    • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      13 1
      خود آمریکا هیچ جای رسما نگفته پشت هواپیمای مسافربری هواپیمای جنگی اف ۱۴ قایم شده بعد اینا میگن به خاطر این امریکا هواپیما رو زده. مصاحبه کنندگان و عوامل ناو تو مستند نشنال جئوگرافی هم هیچ چیز در خصوص اون اف 14 خیالی که گفتن پشت هواپیما پنهان شده بود نگفتن. دروغ محض بود
    • افسوس A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      11 3
      واقعا باعث تاسفه که تفکر مردم ما اینطور شده فکر میکنن هرچی و هرکاری که مال غربه درست و منطقیه و هراتفاقی در ایران از روی تقصیر و عقب افتادگیه مثلا همین تازگیا از سقف ایرباس کانتاس استرالیا در پرواز لس آنجلس شر شر مث بارون آب اومد ولی اون چند وقت پیش که توی پرواز ایران ایر فقط چند قطره سقف خیس شد همه شلوغ کردن و داد وهوار که ما چه قد بدبختیم از این حرفا............... این درسته که غربیا از ما خیلی پیشرفته تر و منظم ترن اما هر کاری که کنن درست که نیس دوست عزیز وقتی مردم خود ما این جنایت اوقبول نمیکنن چه انتظاری از آمریکا دارین بعد هم دوست عزیز تو خاک خودمون بوده هواپیمای نظامی بوده بمب بوده هر چی بوده تو خاک ما بوده غلط کرده زده حالا هر هواپیمایی بوده باشه
    • بی نام EU ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      9 3
      بعضی از افراد میخواهند کارهای زشت امریکا را کم رنگ جلو دهند مثل این فرد که کامنت گذاشته هموطنای ما کشته شدند بعد میخواد با چه دلیلی امریکا رو بیگناه نشون بده . اینبار ارتش سایبری طرفدار امریکا مثبت داده و گرنه هر ایرانی آزاده میدونه چی شده
    • ميترا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      13 1
      اون موقع من 5 سالم بود پدر دوستم توي اون هواپيما بود هيچوقت يادم نميره تو عالم بچگي هر كار ميكرديم اونو شاد كنيم نميتونستيم مادرش ميگفت كاش لااقل جنازشو مياوردن ميديدم تا آروم بشم خدايا چه روزايي بود آقاي برادر كه اين كامنتو گذاشتي اگه فرضا نظر شما درست باشه چرا بعدش همون هواپيماي جنگي رو هدف قرار نداد؟ چرا بعدش هيچ كس عذر خواهي نكرد؟ خيلي ها عزيزاشونو از دست دادن لااقل اگه با دولت ايران مشكل داشت از خانواده هاي داغدار دلجويي ميكرد بياين از سر لجو لجبازي همه چيزو باهم قاطي نكنيم
    • علی A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      12 0
      امیدوارم نظرم پخش بشه. چند وقت پیش یه مستند میدیدم درباره شکار های هواپیما های اف14 ایران.یکی از خلبان های ایرانی از فاصله 150 کیلومتری 3 تا هواپیمای میگ23 عراقی رو رهگیری میکنه.خلیان میگفت پیش خودم فکر کردم اگه بزنم به لیدر دسته پروازی که هواپیمای وسطی بود چون بهم نزدیک هستن بقیه هم نابود میشن که همین طور هم شد.یعنی یه هواپیما قابلین اینو داره که بتونه روی هر هدفی قفل کنه اونوقت ناو وینسنس که پیشرفته ترین ناو در زمان خودش بود نتونست اینکار رو بکنه. تازه اف14 فقط هواپیمای رهگیر شکاری هست یعنی فقط برای درگیری هوایی هست.ایران اگه میخواست ناو رو بزنه با اف4 میزد نه اف14.تازه اونقدر هم ارتفاع نمیگرفت.با ارتفاع پایین نزدیک سطح آب پرواز میکرد تا رادار نتونه پیداش کنه.
  • amir IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    38 97
    باید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم.
    • مینو A1 ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      12 18
      لایک دشمن اصلی ما همیشه اسراییل وصهیونیسم بوده وهست
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    30 25
    در اینکه این کار جنایت بود شکی نیست اما مگه این بابا با اختیار خودش اینکارو کرده؟ نظامیه خب.
  • بی نام US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    یک اشتباه ساده بوده.لطفا بزرگش نکنید و کینه ایجاد نکنید.ما با مردم امریکا مشکلی نداریم اونا هم با ما مشکلی ندارن،خیلی هم کمکمون میکنن.
    • بب IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      49 22
      واقعا کشته شده این همه انسان یک اشتباه ساده است؟
    • بی نام DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      33 21
      بابا شما دیگه از اون طرف بام افتادید
    • حامد IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
      نظرت چیه بریم یه عذر خواهی ازش بکنیم؟چقدر حقارت؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
      1 1
      ما کینه نداریم ولی اون هم یک اشتباه ساده نبود فقط می خوایم امریکایی ها مسئولیتشان را قبول کنند و عذر خواهی کنند
  • علیرضا سوری A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    37 41
    آمریکای جنایتکار....
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    44 18
    هیچ روح و انسانیتی تو چهره ش نیست،درست مثل پوتین
    • reza IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      18 7
      پوتین رو خوب اومدی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    36 31
    هنوز هم وقتی بعد از 26 سال این صحنه هارو میبینم حالم بد میشه. با این تعداد منفی ها دل آدم بیشتر میگیره.
  • شاهرخ A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    28 17
    به عمد یا اشتباه ، باید پیگیری بشه ، این وظیفه دولت مردان ماست تا الان سکوت واسه چیه ؟ 26 سال این موفع که میشه یه مراسم یادبود و تمام ، این شده احوال مردم ما ، آقای ظریف منتظریم
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    26 21
    مشکل اصلی دولت جنایتکار امریکاست این فقط یه بازیچه بود وگرنه یه نفر دیگه مامور میشد درست مثل صدام که بازیچه بود
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    دیه این افراد را گرفتید و دادید به خانواده ها یا همه را خودتان و با تصمیم داخلی خوردید؟
    • شناس A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      10 31
      دیه فقط برای افراد خارجی پرداخت شد
    • ایرانی IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      5 2
      چقدر منفی مثبتا مسخرس اصلا معقول نیست
    • روزبه آ IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      2 0
      سلام پدر دوست من در آن هواپیما شهید شد از طریق کشور ثالث دیه اش را که 250000 دلار بود گرفتند وبعدتر هم به همان دلیل مهاجرتشان به آمریکا تسهیل شد. دیه را دولت ایران نپذیرفت تا بتواند در لاهه شکایت کند که نشد...
  • red A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    چند وقت دیگه عمرش تموم میشه...
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    44 27
    اين اتفاق براي آمريكا مي افتاد دقيقا چي ميشد؟؟؟ واقعا متنفرم از سياست هاي وارونه ي آمريكا
  • بی نام EU ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    40 75
    اینهایی که منفی دادند دشمنان ملت ایران و هم پیمان امریکایی های ادمکش هستند.
  • مصیب IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    54 11
    دستمون به اون که نمی رسه اما باور کنید پراید سالانه دها برابر بیشتر از هموطنان ما را قربانی میکنه .اون هیچی اینو دریابین . به خدا ما هم مظلوم و بی گناهییم . تازه همه هم ایرانی هستیم
  • مصیب IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    9 3
    آقای سرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش اطلاع داد که یک هواپیمای ایرباس ایرانی بر فراز تنگه هرمز دچار سانحه شده و فرود اضطراری در دریا داشته و از سرنوشت آن بی‌اطلاعیم. بلافاصله آقای شمخانی اطلاع داد که نیروی دریایی سپاه می‌گوید با ناوها و هلی‌کوپترهای آمریکایی درگیر شده، یک قایق ما و یک هلی‌کوپتر آمریکایی غرق شده‌اند و ناو آمریکایی، هواپیمای مسافربری را که همان موقع به آنجا رسیده، با موشک ساقط کرده است. گزارش‌های بعدی هم این گزارش سپاه را تایید کرد. جنایت عجیبی است. 290 مسافر و خدمه شهید شده‌اند. گفتم سریعاً اعلان کنند که آمریکایی‌ها در اعلان جلو نیفتند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    8 0
    بیگناهان بسیاری در سراسر دنیا کشته شده اند ولی معمولا بازماندگاندولتمردان در سالهای بعد به دادگاههای بین المللی شکایت کرده اند و این مظلومیت رو ثابت کرده اند و بخشی از حقوق پایمال شده شان را گرفته اند. آیا ما هم شکایتی کرده ایم دراین مدت؟ یا فقط حرف زده ایم؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    6 6
    امریکاه غرامت داد وبه خانواده قربانیان چیزی پرداخت شد.
  • دكتر "ام" A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    9 3
    شايد يادتون نياد اما درست مدتى بعد بود كه لاكربى بوقوع پيوست،هواپيماى امريكايى مسافر برى با مسافرهاش سقوط كرد،حالا درسته دو تا ليبيايى مظنون بود ند به انفجار،اما از هر دست بدى از همون دست ميگيرى،كسى چه ميدونه شايد تلافى بوده،نميدونم چرا ادمين هيچوقت نظر منو أجازه نميده چاپ بشه؟نكنه فكر ميكنه من دشمن هستم،جايى تاسف داره
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    10 5
    اين ادم بي وجدان رو بايد بدهند دست داعش تا سريعا وارد بهشت بشود
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    12 9
    10 برابر دیه یک انسان به خانواده بازماندگان غرامت پرداخت شد ... من نمیخواهم دفاع کنم اما همه زوایای قضیه رو هم ببینید
  • بي نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    10 13
    جوسازي نكنيد لطفا، اين يك اتفاق بيشتر نبوده، اتفاقي كه به دليل پرواز f16 ايران درست با فاصله ي زماني يك دقيقه از ايرباس به وجود اومده و ايشون هم انسان هستن اشتباه كردند.
  • کومار A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    9 4
    جنایت بود ولی اتفاق افتاد غرامت و دیه خوبی هم دادن چی شد رو نمیدونم ولی آمریکا پولو داد نهایتا تو اسلام هم واسه قتل دیه گذاشته خدا رحمتشون کنه
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    10 14
    من از وضعیت کشورم بسیار ناراضیم و یک اصلاح طلب هستم ولی درست نیست از یک حیوان حمایت بشه این امریکایی ها دشمن درجه یک انسانیت در جهان هستن
  • سید A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    8 5
    فکر می کنم می خواستند سیستم جدید موشکی را امتحان کنند. در خبر که نوشته شده "سیستم جدید موشکی نصب شده" مانند کشف داروهای جدید و آزمایش کردن آنها بر روی انسانهای دیگر.
  • محمد تجريشي A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    12 7
    خجالت هم خوب چيزي است اما چه كنم كه بعضي ها ندارند. وقتي بعضي از نظرات را خواندم احساس كردم كه يه چيزي هم بدهكاريم به آمريكا رضايت بر ظلم ظالم، شراكت در اقدام اوست.
  • ارابه EU ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    11 1
    یه پراید بش کادو بدیم
  • محمدرضا A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    7 12
    1000 نفر هر روز تو خاور ميانه و آفريقا ترور ميشن کسی سراغشونو نميگيره. اين 256 نفر به نظرم خيليم خوش شانسن تا الان به يادشونن ملت.
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    9 6
    اگر روزی به مقامی دیپلماتیک برسم هرگز پیگیری این مساله را فراموش نخواهم کرد. چقدر خوشحالم که امسال بیش از هر سال دیگری به این مساله پرداخته شده. باید با تشکیل کمپینی مناسب توجه جهانیان را به این جنایت کم نظیر جلب کنیم.
  • مهدی RO ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    13 7
    اونی که میگه اف14 زیر این هواپیما بوده یا بالاسرش، اصلا میدونه که آمریکا هیچ‌گاه چنین ادعایی نکرده؟ این ادعای ابلهانه رو یکی از همین وطن‌فروش‌های خودمون سر زبون انداخته، اون هم سه سال پیش. آمریکایی‌ها خودشون رو اینقدر با شخصیت می‌دونن که چنین توجیه‌های احمقانه‌ای نکنند. دلیل رسمی آمریکا دقیقا این بوده: اشتباه بر اثر فشار قرار گرفتن در شرایط جنگی. تمام خدمه بعد از این سفر به خاطر تکمیل ماموریت نظامی تقدیر شدند و چند سال بعد هم ویل راجرز به خاطر خدماتش در طول 4 سال که این حادثه هم توی همون چهار سال بوده مدال شجاعت گرفته.
  • kazem IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    14 3
    چند و چون این ماجرا هم مثل خیلی از مسائل به صورت یکجانبه گزارش شده و ما از صحبت های طرف مقابل خبر نداریم و من یکی که نمیدانم حقیقت امر چی هست و قرائت صدا و سیما را هم قبول ندارم دیدم که میگم؛ عده ای هم منتظر هستند که با هر موردی بگن مرگ بر آمریکا در این ماجرا هم همینطور
  • فرشاد IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    23 12
    یه سئوال دارم از عزیزانی که نظر مخالف دارند، بندرعباس تنگه هرمز خلیج فارس کجا آمریکا کجا ؟ از خودتون پرسیدید جز برای حفظ منافع و حریم استثماری در این مکان چه میکرد ؟ و اینکه هواپیمای مسافربری در فضای ایران و در دالان هوایی اختصاصی مورد اصابت قرار گرفته آیا از خود سئوال کرده اید به فرض محتمل که هواپیمای جنگی هم بعد هواپیمای مسافربری از باند بندرعباس برخاسته باشد چه منعی داشته؟ آیا حق قانونی و مالکیت سرزمینی نداشته؟ آیا به خاک و فضای آمریکا تجاوز کرده؟ بیایید بجای تطهیر دشمن و جنایتکاران یاد بگیریم با سیاست از حقوقمان دفاع کنیم و در کنار ساختن فضای صلح و دوستی با همه کشورها سیاستمدارانه از مورد سوءاستفاده قرارگرفتن جلوگیری کنیم و خود و وطنمان نفروشیم
  • م ع ح RO ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    11 2
    واقعا فکر میکنید اصل واقعیت رو میدونید؟هرچیزی هرکسی گفت باور نکنید. کمی ازمنابع مختلف توی همه امور دنبال حقیقت باشید. اینقدر کورکورانه مسیرهای زندگیتون رو انتخاب نکنید. یهو به خودتون میایید که یه عمر سرکار بودید.
  • بی نام CA ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    7 9
    این هم یک کمپین در صفحه فیسبوک علیه این خوک: http://tinyurl.com/p4c7kht
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    11 1
    سالانه میلیون ها دلار از اموال ایران را به بهانه های واهی بلوکه می کنند و هر قاضی که تو امریکا با مامانش قهر کرده میاد اموال ملت ایران را به نفع جیب خود مصادره می کند مسوولا در این باره خیلی کوتاهی کردند باید نسبت به این جنایات ایران اعلام جرم کند در این روزها که مذاکرات ژنو در میان است قبل از شروع هر جلسه که هیات امریکایی در ان است یک دقیقه سکوت اعلام کنند
  • بهروز مدرسي A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    12 0
    اون مغرضاني که شايعه پرواز تامکت رو پشت ايرباس پخش کردند نمي دانند که اف 14 موشک هايش هوا به هوا است . نه هوا به زمين دوم اين که خود آمريکايي ها هرگز ادعاي حضور هواپيماي شکاري پشت ايرباس رو نکرده اند .. فيلم مستند اين حادثه درناک رو من فريم به فريم آپلود کرده و بعد از ترجمه در سايت ام قرار دادم . لطفآ مراجعه کنيد و اين همه سنگ امريکايي ها و اين جاني رو به سينه نزنيد .
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    12 2
    امریکا برای سقوط هواپیمای لاکربی از لیبی ۳ میلیارد دلار غرامت گرفت ولی برای ساقط کردن هواپیمای ایران ۶۰ میلیون دلار غرامت داد، ۵۰ برابر کمتر
  • افسوس A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    11 2
    باعث تاسفه که مردم ما هم نمیخوان این جنایت قبول کنن واقعا بده که ما خودمون هم این جنایتو قبول نداریم وبهونه میارین هر جی میخاین منفی بدین به این نظر
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    18 3
    سلام 30000 کشته در تصادفات جاده ای در سال.30000 نفر 30000 نفر
  • بنده خدا DK ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    12 2
    بنظر من آمریکا همیشه ابر قدرت هست و چیز غیر قابل انکاری می باشد، چون همیشه ثابت کرده زورش به زن و بچه ها خوب میرسه
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    8 9
    این درست ولی کاری که عراقیها با ایران کردن هزاران برابر بدتر از آمریکایی ها بوده و برعکس شما هی امریکایی ها رو بیشتر نشون میدین
  • الله اکبر IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    20 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    4 6
    ابرقدرت يعني بگي اگه جنگنده بلند كني تو باند مي زنمش. اونوقت شما ميگي تو خاك خودمون بوده؟ شما هم ايشالا هر وقت ابرقدرت شدي نذار هواپيما از باند نيويورك بلند شه
  • ایرانی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    8 4
    با سلام درباره ی سرنگونی هواپیما ی مسافری ایران اون ناو پیشرفته ترین ناو دنیا بود اگه پشه ای پیش هواپیما ی مسافری بود شناسایی میشد پس حرف یانکی ها دروغه و اگر پول داشتم برای سر فرمانده و اون ۱۸ نفر با خانواده های اونا برای هر سرشون ده میلیون میدادم وصد میلیون میدادم کسی که اون کشتی رو کاملاً با نفراتش نابود میکرد به این ماه مبارک تا مثل سلمان رشدی مرتد باقی عمرشون رو تو وحشت باشن تازه اگه زنده میموندند
  • ناشناس NL ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    14 6
    تا همین الان دولت آمریکا به هیچ وجه حرفی از شرکت داشتن جت جنگی اف ۱۸ تامکت در پشت یا جلوی این هواپیما نزده و اشاره کوچکی تنها به اتفاقی بودن این حادثه داشته است. در حیرت از آنم گروهی از جان نثارهای آمریکائی با تابعیت ایرانی به دنبال تحریف این فاجعه به نفع آمریکا هستند در مقصر بودن آشکار و ثابت شده آمریکا، هیچ گروه حقیقت یابی بعد از بررسی های علمی و دقیق شک نکرده است آنها می خواهند بگوئید: حقمون بود رو سرمون بمب اتم انداختید دستتون درد نکنه و یا شما حق دارید ما را بر خلاف موازین قانونی جهان که خودتان تنظیم کرده اید تحریم کنید و یا شما حق دارید ما را علوم و فنون بومی که خودمان به آنها دست پیدا کرده ایم محروم کنید و یا شما حق دارید هر بلائی سر ما بیاورید و ما از شما تشکر کنیم
  • فرهاد US ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    10 1
    چه هواپیمای جنگی بوده چه نبوده هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری یک جنایت به تمام معنا است کسانی که از این کار دفاع می کنند خود و یا نزدیکان خود را در این هواپیما تصور کنند
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    13 0
    اگه این جنایت اتفاقی بوده، بنابراین حمله به برجهای دوقلوی تجارت جهانی آمریکا هم یه اتفاق بوده. کدوم ساده لوحی در جهان این اتفاق اشتباه رو باور میکنه. من شخصأ طرفدار دوستی دو ملتم ولی در اینکه این یه جنایت کثیف بود هیچ شکی ندارم.
  • بهراد85 A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    1 20
    هواپیمای f14 خاصیتهایی دارد که رادار دشمن را به اشتباه می اندازد. مثلا رادارها دچار اشتباه می شوند که هواپیمای در حال پرواز تجاری یا مسافربری. دشمن وقتی می فهمد که هواپیما جنگی است که دیگر کار از کار گذشته. سیستمهای دیگری هم دارد که هنوز بی رقیب است. /f16/f18/ میراژ / هواپیماهای روسی و... هنوز نتوانسته اند مانند f14 را بسازند یا حتی بالگرد کبری. به همین علت فرماندهان ناو با هم مشکل داشتند که هواپیما جنگی است یا تجاری.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    11 0
    ما بعضی از بظاهر هموطنهایمان از صد تا دشمن دشمن ترند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    9 1
    کاش همون موقع یک موشک نثار ناو وینسنس میکردیم دیه شون بخوره تو سرشون