ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که به زودی در مورد تعیین نامزدی‌ خودش یا اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با وی مذاکره خواهد کرد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری بعد از نشست خود با آندریس برزینس، رئیس جمهور لتونی در آنکارا گفت: به زودی با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه درباره تعیین نامزدی از بین خودم یا اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در اوت برگزار شود، صحبت خواهم کرد.

وی گفت: به تبع نامزدهای دیگری وجود دارند اما حرف آخر را ملت ترکیه خواهد زد و آن‌ها هستند که رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند.

رئیس جمهوری ترکیه درباره میزان نیاز به تمدید حضور ناتو در کشورهای حوزه بالتیک به ویژه در سایه مواضع خصمانه روسیه تاکید کرد که ثبات عنصر اولیه‌ای است که همه درباره آن صحبت می‌کنند و این مساله تنها به بالتیک مربوط نمی‌شود بلکه به منطقه عظیمی که شامل اوکراین، کریمه و دریای سیاه است، مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: ما بر اهمیت این مساله تاکید کردیم و باید همواره در داخل ناتو همبستگی خود را اعلام کنیم.

از سوی دیگر، حسیت چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه عنوان داشت: نمایندگان برجسته حزب عدالت و توسعه ماه مه آینده نشستی را در مورد مساله انتخابات ریاست جمهوری و تعیین نامزد برای دوره چهارم انتخابات پارلمان برگزار خواهند کرد.

حسین چلیک گفت: نشست مشورتی حزب به این مساله پرداخته و تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

30849

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =