باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس محیط‌ زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: علت مرگ سفره‌ماهی‌های جزیره ناز گیر افتادن آن‌ها در تور صیادی بوده و بعد از بررسی‌های شیلات متخلف بودن یا نبودن فرد مذکور مشخص می‌شود.

عسگری رئیس محیط‌ زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان د در خصوص علت مرگ سفره‌ماهی‌ها و کشیده شدن لاشه آن ها به ساحل قشم اظهار داشت: لاشه 150 تا 200 سفره‌ماهی که به شکل گله‌ای در حال تردد بوده‌اند در ساحل موسوم به جزایر ناز ساحل قشم رویت شده‌اند.

او ادامه داد: از بافت سفره‌ماهی و آب محدوده آن‌ها نمونه‌برداری‌هایی انجام شده که تاکنون هیچ نوع آلودگی و یا بیماری از آن‌ها بدست نیامده و تنها دلیل مرگ گیر افتادن آن‌ها در تور صیادی بوده است.‌

رئیس محیط‌ زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با بیان این‌که صیاد مذکور از این واقعه اظهار ندامت کرده، گفت: از آنجایی که این عمل او عمدی نبوده و تاکنون برای سفره‌ماهی ضرر و زیانی تعلق نگرفته، این اتفاق برای صیاد تخلف محسوب نمی‌شود.

عسگری گفت: زمانی صیاد مذکور متخلف محسوب می‌شود که مجوز نداشته و یا این‌که در زمان و مکانی غیر از قوانین شیلات به انداختن تور اقدام کرده و ما هم‌اکنون در حال مکاتبه با شیلات هستیم و بعد از دریافت نتیجه به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

او با بیان این‌که سفره‌ماهی‌ها در کشور ما استفاده خوراکی ندارند، گفت: این گونه‌ها ارزش اکوسیستمی داشته و برای دریا و دیگر گونه‌های آن مفید هستند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =