۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه حداقل افزایش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سال 94 باید 20 درصد تعیین شود، گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان برای رفع تبعیض و اجرای عدالت و ایجاد انگیزه در فرهنگیان ضروری است.

متن نامه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور به شرح ذیل است.

«احتراما ضمن عرض تبریک سال نو و بهار فاطمی و آرزوی موفقیت دولت درخدمت به مردم شریف، نظام اسلامی و انجام وظایف محوله و در راستای همدلی و همزبانی دولت و ملت موارد مهمی را که در سالهای اخیر جامعه بزرگ آموزش و پرورش کشور را دچار تهدید نموده بیان می نمایم.

همانگونه که در نامه سال گذشته نیز بدان اشاره رفت، با وجود روی کارآمدن دولت‌ها با گرایش‌های مختلف جایگاه معلمان و میانگین حقوق دریافتی آنها رفته رفته از حقوق دستگاه‌های اجرایی فاصله گرفته است. این درحالی است که دستگاه‌های اجرایی به روش‌های مختلف و درون سازمانی و یا اخذ موافقت‌هایی از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مبادرت به افزایش حقوق یا مزایای کارکنان خود بیش از مصوبات اعلام شده از سوی دولت می نمایند.

با وجود کمک‌های مقطعی برخی دولت‌ها ایجاد فاصله و شکاف در دریافتی معلمان آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها همچنان درحال افزایش است.

پیامد این وضعیت تبعیض آمیز و کاهش قدرت خرید، نوعی سرخوردگی و دلمردگی در میان این قشر زحمتکش و بسیار موثر درشکل گیری و تداوم حیات نظام اسلامی به وجود آمده است که عدم توجه فوری بدان و اصلاح وضعیت حاکم، ضمن رساندن آسیب جدی به نظام تعلیم و تربیت که مهم‌ترین عنصر سازنده در پرورش و سعادت انسانهاست، آسیب های اجتماعی و امنیتی را درپی خواهد داشت که زمزمه هایی دراین زمینه شنیده می شود.

جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور نیک مستحضرید که در ماه‌های پایانی سال 93 تجمعاتی توسط این قشر در برخی شهرها از جمله در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست که عمدتا متقاضی توجه به وضع معیشتی قشر فرهنگی به منظور رفع تبعیض و پرداخت مطالبات معوقه بود. نکته حائز اهمیت دراین تجمعات سوء‌استفاده و فرصت طلبی برخی جریان‌های غیرقانونی و تهییج و تحریک تجمعات و جهت دهی به آنها به سمت حرکت های رادیکالی می باشد که مصداق بارز " کلمه الحق و یراد بها الباطل" می باشد.

نکته بعدی که بسیار مایلم مورد توجه آن جناب قرار گیرد، سخنرانی و تحریکات و مساعدت‌های آشکار و نهان برخی مسئولین رخنه کرده در وزارتخانه می‌باشد که متاسفانه بسان "حماله الحطب" همواره آتش بیار معرکه می باشند.

براساس آنچه که ذکر گردید به عنوان جمع بندی و نظر کارشناسی کمیسیون برای رفع مشکلات مطرح شده مطالبی را به صورت مختصر مطرح می نمایم :

با توجه به تبعیضات موجود حداقل افزایش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته درسال 94 بیست (20) درصد تعیین و سپس رتبه بندی معلمان برآن اساس تدوین و اجراء می گردد.

به منظور رفع تبعیض و اجرای عدالت و ایجاد انگیزه خدمت هرچه سریعتر نظام جامع رتبه بندی فرهنگیان (ملهم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) درقالب مصوبه دولت محترم یا لایحه با همکاری دولت و مجلس مصوب و زمان اجرای آن تعیین گردد.

معوقات و مطالبات باقی مانده با همکاری سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی و خزانه داری کل هرچه سریعتر پرداخت گردد، توصیه می شود که تا پایان فروردین ماه 94 این مهم صورت پذیرد.

درصورت ضرورت تجمعات قانونی به شکلی صحیح و منطقی برگزار، کنترل و مدیریت گردد تا بستر سوءاستفاده فراهم نگردد.»

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    18 4
    یعنی این شش درصد مشکل را حل می کند آقای زاهدی شما خودت معلمی این گونه ما را تحقیر نکنید لطفا
  • بازنشسته A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 1
    ارایت الذی تولی واعطی قلیلا واکدی
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 3
    با تشکر از اقای زاهدی. امید است که این نامه ها با پیگیری مجدانه شما بی پاسخ نماند.
  • محسن استاد چینی گر A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    15 0
    دم انتخابات از این نامه ها زیاد میشه
  • فرهنگی A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    20 1
    ما فرهنگیان خواهان رفع تبعیض وحشتناک حقوق و مزایابخصوص مزایا بین تمامی دستگاهها و ارگانها هستیم. اگر چیزی نیست برای همه نباشد و اگر هست برای همه باشد......تبعیض....تبعیض...تبعیض....تبعض...مطب به این روشنی نیاز به هیچ تفسیری ندارد.مگر کارمندان برخی دستگاهها که پاداشهای بالای ده میلون دریافت میکنند کسی مطلع میشود؟
  • علي IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    16 4
    سلام اقاي رياضيدان دنيا از شما سئوالي دارم براي چه در رديف بودجه امسال دولت را مكلف به اين كار نكرديد؟ 2 در زمان وزارت شما براي معلمين چه كار كرديد؟ لطف نماييد دست از سياسي بازي برداريد.
  • دبیرصباغی A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    16 0
    مثل اینکه آقای زاهدی هنگام بررسی بودجه در مجلس حضور نداشتند
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    12 0
    آقای نماینده دولت و وزیر آموزش و پرورش نمی خوان برای فرهنگیا کاری کنن، به چه زبونی این رو بگن؟ نماینده ها هم فقط حرف میزنن و به فکر انتخابات اسفند هستن این وسط معلما آخرش فقط سرشون کلاه میره وزیر محترم میگه این طرح قراره از مهر اجرا بشه، کاملا مشخصه که هدفش فقط خرید وقته و هیچ کاری نمی خواد انجام بده این برنامه ها هم واسه اعتراض و تحصن سکوت معلما هست که ادامه دار خواهد بود
  • معلم A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    12 0
    اگر شما همون وزیر دولت قبل هستی که وای به حال ما که شما دارید از ما دفاع میکنیدقشر فرهیخته فرهنگی اینقدر بلوغ سیاسی دارد که اجازه حرکات رادیکالی را به هیچ گروهی را نخواهد داد.شما الکی جو سیاسی امنیتی ایجاد نفرمایید.
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    14 0
    سوال: ۱ آیا حقوق یک مهندس شاغل در هنرستان، با هم‌تراز وی در سایر دستگاه‌ها و ادارات یکسان است؟ اگر نه، آیا نباید فکری کرد چه تضمینی ... . برای سایر مدارک و مقاطع نیز. ۲ آیا حقوق مجلس و حقوق همه‌ی کارمندان نیز بر اساس رتبه‌بندی است؟ یعنی غالب آن‌ها ناچیز و برخی بر اساس «آی‌اس‌آی»، تألیفات و ... دستمزد می‌گیرند؟ دکتر زاهدی، لطفا مردانه پاسخ دهید. آیا دلتان برای فرهنگیان می‌سوزد و دغدغه‌ی آن‌ها را دارید؟ یا دوست دارید رأی جمع کنید؟ یا قرار است دولت را تخریب فرمایید؟ به راستی جز این دلیلی می‌یابیم یعنی شما به ۲ پرسش بالا فکرکرده‌بودید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    11 1
    انتظار بازنشستگان از مسولین این است که در افزایش حقوق بین شاغل وبازنشسته تبعیض قائل نشوند
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    9 0
    این آقا کیه؟ اگه وزیر بوده چند تا مقاله داره؟ که الان داره آسمون و زمین رو به هم می بافه؟
  • یک فرهنگی از کرمان IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    8 0
    جالبه امسال که قرار انتخابات مجلس برگزار بشه ایشون به فکر فرهنگیان افتادن، میخوان اگه اتفاق مثبتی برای فرهنگیان افتاد به نام خودشون ثبت کنن،امیدوارم که فرهنگیان عزیز متوجه این گونه مسایل باشن.
  • مهدی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    9 2
    وزیر دولت احمدی نژاد ، مدافع حقوق مردم ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    10 0
    کجا بودی تا حالا
  • معلمپیامبران مغضوب عدالت IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    19 1
    لطفا از پرداخت سه عیدی در اسفند ۹۳به کارمندان بانک ها و پرداخت نزدیک به ۱۸ حقوق به کارمندان بانک ها در ۱۲ ماه و پرداخت وام کم بهره پنجاه میلیون تومانی کارمندان دادگاه در اسفند ۹۳ و کسر تمام افزایش حقوق معلمان در ماه اول به نام مقرری ماه اول و…هزاران مورد دیگر …برای جبران پنهانکاری هدفدار رسانه ها گفتم میدونم منتشر نمیکنند چون در برابر وجدان آحاد مردم محکوم به عوام فریبی خواهند شد می خواهند با رنبه بندی بین معلمان که جهت قدردانی از معلمان مبتکر فعال و.. هست رسانه و خرد جمعی را فریب دهند کاش کمی از وجدان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشتید که در جواب اعتراض مهندسان و پزشکان گفت کدام عقل می پذیرد که جایگاه پزشکان و مهندسان با افرادی که آنها را به اینجا رسانده معلمانیکی باشد
  • علی US ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    9 0
    آقای زاهدی وقت انتخابات باز آمدی سراغ معلمان و آموزش و پرورشیان بیچاره موقع انتخابات از در و پنجره وارد شوید
  • بی نام A1 ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    8 0
    انشاا... ک نتیجه هم داشته باشد معلم معترض معیشت و منزلت
  • از مشهد A1 ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    11 2
    اگرچه هنوز هم با خواسته های ما فاصله بسیار است ولی همین که ایشون قدم جلو گذاشتند جای سپاس ویژه دارد. من با 18 سال سابقه و دانشجوی دکتری در دانشگاه ملی نه... یک میلیون و ششصدو پنجاه حکمم هست که بدون هیچ بدهی 1350000 دریافتی دارم و 850ت کرایه خونه با دو فرزند. امسال 270ت اضافه شده که دو روز دیگه صاحب خونه بین 150 تا 200 به کرایه اش اضافه میکنه. دو سال قبل 200 سال قبل 150 اضافه کرد. تو خود حدیث مفصل بخوان... در حالیکه باجناق بنده در شرکت نفت بجنورد با مدرک دیپلم بیایید ببینید چقدر حقوق و از همه مهم ترچقد مزایا دارند. نوش جانشان. ولی آیا این عدالت است؟
  • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    22 0
    چرا عمدتا. همگی همین خواسته را داشتن
  • بی نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    6 0
    ایشان خوشان نماد بی عدالتی و رانت و بی توجهی به قوانین است
  • آرمان IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    8 1
    آقای زاهدی این سخنان را برای عوامفریبی میگوید. این نماینده تندرو در ماجرای استیضاح های وزیر علوم با معاون این وزارتخانه دست به یقه شد و او را تهدید کرد. وی با اینگونه سخنان با لحن دستوری قصد جمع کردن رأی برای دوره بعد را دارد.
  • فرهنگی A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    4 1
    گوش شنوایی وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    8 0
    سلام سال ها پیش یک اقتصاد دان غربی به دولت ها پیشنهاد داد خوشنود از این نباشید که افزایش حقوق کارمندان کم افزایش می دهید چون انسان ها برای کار کردن نیاز به امید دارند وقتی امید شان را ازشان بگیرید صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد میکنید بخاطر همین در اروپا همیشه افزایش حقوق چند درصدی بالای تورم هستش چون امید وانگیزه در کارکنان شان بوجود آورند حالا تبعیض جای خود را دارد یکی از ملاک های توسعه های پایدار در جهان امروز بررسی وضعیت آموزش و بهداشت هستش و این دو رابطه مستقیم با وضعیت کارکنان آنان دارد مانند در آمد ماهیانه سلامتی روانی وجسمانی و به روز بودن
  • معلم A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    9 0
    افزایش 20 درصد و اون رتبه بندی مسخره که اساسا مضره تا مفید به چه دردمون می خورن؟ ما اجرای کامل نظام هماهنگ و افزایش حداقل صد در صدی را خواستاریم.
  • معلم A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    10 0
    امروز در جلو اداره کل استانها معلمان تجمع سکوت و اعتراض ب معیشت منزلت داشتند شما هیچ خبری نزدید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    8 0
    امروز صبح مقابل اداره کل ا.پ در بیشتر استانها از جمله مشهد تجمع سکوت و اعتراض بود معلم معترض ب معیشت منزلت نامناسب و تبعیض در حقوق کارمندان
  • معلمی از تهران IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    12 0
    لطفا آنچه که تحت عنوان معوقات فرهنگیان یا افزایش سنواتی حقوق آنان در نظر میگیرید رسانه ای نکنید چرا که همین کار دولت در دهه اخیر باعث پایین آمدن منزلت فرهنگیان در جامعه شده است .
  • arman IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    11 0
    اصلا چرا به رتبه بندی گیر دادید همه ی هزینه ها را با دلار محاسبه می کنید قیمت گذاریها با دلار انجام می شه و یا با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه میشه نوبت به حقوق بدون مزایای فرهنگیان که می رسه با ریال که معادل دلار هزار تومانی است داده میشه الن دلار 3400 تومان است این یعنی حقوق هم بدون در نظر گرفتن تورم باید سه برابر می شد که نشده این یعنی قدرت خرید یک معلم نسبت به وضع سابق یک سوم شده چرا فیلم بازی می کنید؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    9 0
    از این نامه ها در زمان انتخابت زیاد دیدیم میخواهسد تا انتخابات معلمان را سرکار بذارید بعدش حتی از این وعده های دروغین هم خبری نخواهد بود.ما از فساد و اختلاس و فساد در سیستم اداری کشور و از رانتها خسته ایم.در ضمن این نامه چند هفته پیش است معلمان را قول ندید
  • بازنشسته فرهنگی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    8 0
    آیا بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن فرهنگی محسوب می شوند و آموزش و پرورش آنها را به عنوان فرهنگی قبول دارد ؟چرا این قدرکه به فکر شاغلین فرهنگی هستید به فکر بازنشستگان فرهنگی بالاخص بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن نیستید و آنها را معادل سازی و همطراز نمی کنید بازنشسته فرهنگی در حال حاضر نصف شاغلین فرهنگی حقوق می گیرد گناه کرده است که سی سال خدمت کرده است و زودتر بازنشسته شده است آن هم با آن امکانات کم شاغلین فرهنگی نیز نسبت به پیشکسوتان خوشان کم لطفی می کنند و همیشه می گویند حقوق ما کم است قدری به فکر بازنشستگان فرهنگی باشید و از آنها که در زمینه حقوق دریافتی خودشان مظلوم واقع شده اند حمایت کنید ؟ هر فرهنگی با داشتن هر سال سنوات خدمت و مدرک تحصیلی و تخصص و مهارت با گرفتن حقوق تقر