برنامه آموزش و پرورش برای بیکار نماندن نسل دهه ٧٠ و ٨٠

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: باید به دانش آموزان کمک کنیم تا متناسب با تعییرات جامعه و نیارها بتوانند رشته و شغل خود را انتخاب کنند و در این زمینه هدایت تحصیلی- شغلی سال آینده متناسب با نظام آموزشی جدید اجرا می شود.

به گزارش خبرآنلاين؛ ابوالقاسم عیسی‌مراد مدیر کل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته مشاغل گفت: ما در آموزش و پرورش طبق اسناد بالادستی باید طبق نظام آموزشی 3-3-6 یک برنامه هدایت تحصیلی- شغلی تنظیم کنیم که در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا می شود و از سال بعد به صورت قطعی اجرا می شود.

او ادامه داد: حدود 18 هزار مشاور در مدارس متوسطه داریم که با کمک آنها آزمون رغبت سنج تحصیلی - شغلی و استعداد را برگزار کردیم تا در انتخاب رشته و نهایتا شغل به دانش آموزان کمک کنیم.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت : امسال آزمون مربیان تربیتی هم برگزار می شود تا مانند آزمون مشاوره سطح مربیان مشخص شود تا متناسب به آن بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

او گفت: اطلس مشاغل بومی ویژه 32 استان کشور را تهیه کردیم. با این کار تصویری کلان از مراکز شغلی، اقتصادی و بومی کشور برای شناخت ظرفیت های اشتغال زایی در بخش های مختلف به مسئولان ارائه کنیم که می تواند کمک شایانی برای ایجاد تحول ساختاری در هماهنگی و هم افزایی بین آموزش و پرورش و دستگاههای مختلف در رابطه با اشتغال و زمینه سازی ایجاد کند.

عیسی‌مراد گفت: با 9 وزیر و سازمان برای تحصیل و کار دانش آموزان مکاتبه کردیم تا دانش آموزان ابتدا یک رشته مناسب و بعد یک زندگی خوبی داشته باشند.

او تاکید کرد: به نظر من برای هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان باید از همان دوره ابتدایی اقدام کنیم تا با توجه به علایق و نیازهای جامعه بتوانند حرفه و شغل خود را انتخاب کنند و این در آینده بسیار مفید خواهد بود.

مدیر کل امورتربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: معرفی مشاغل می تواند نقش بسیار مهمی در روند هدایت تحصیلی و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی با توجه به استعداد و ظرفیت های منطقه ای و استانی داشته باشد.

او گفت: فرایند توزیع، ترویج و تبدیل دانش در نظام تعلیم و تربیت و بازار کار و ماهیت تقاضای شغلی در کشور مرتب در حال تغییر است و دانش آموزان هم باید در این فرایند شناخت درستی برای انتخاب رشته و شغل داشته باشند و مشاوران در این زمینه می توانند کمک کنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    4 0
    به بچه میگید : " بچه ها بیکارید ؟؟؟" بچه ها : "بله." شما :"بدیم خیار بکارید "