دیدار معاون وزیر امورخارجه با دبیر کل سازمان ملل متحد

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین المللی کمک به اوارگان سوریه در کویت با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار نمود.

به گزارش خبرآنلاين،​ معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات اخیر در یمن و عمليات هوايي نظامی خارجی علیه این کشور نقش سازمان ملل را در جلوگیری از جنگی همه جانبه بین دو کشور بسیار مهم خواند و از اتخاذ تصميمات يك جانبه عليه كشور يمن ابراز تعجب نمود. امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه استمرار عملیات نظامی علیه يمن تبعات خطرناکی برای کشورهای منطقه دارد از دبیرکل سازمان ملل خواست از ظرفیت ها و امکانات خود برای توقف فوري هر گونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده نماید.
وي افزود نبايد اجازه داد كه با تداوم حملات ، اتش جنگ شعله ورتر شود و امنيت جمعي منطقه به مخاطره افتد.
اميرعبداللهيان نتيجه جنگ فعلي عليه يمن را بي ترديد افزايش فزاينده موج جديد تروريسم و افراط گرايي در منطقه و جهان دانست.
معاون وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به محاصره هوایی و دریایی یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمک های دارویی و غذایی ، محاصره غذائي و دارويي مردم يمن در نتيجه حملات نظامي را قويا محكوم و تاكيد نمود كه راهكار نظامي در يمن محكوم به شكست است و گفتگوي ملي و عدم مداخله خارجي تنها راهكار سياسي موجود است . معاون عربی و افریقا همچنين با تاکید بر مسئولیت سازمان ملل در قبال تحولات سریع منطقه با ابراز تاسف از استمرار ورود سلاح و عناصر مسلح تروریستی به داخل سوریه بویژه طی هفته های اخیر خواستار نقش فعال تر سازمان ملل در توقف این روند گردید.
امیرعبداللهیان با تشریح مواضع اصولی ج.ا.ایران در قبال بحران سوریه و تاکید بر ضرورت حل سیاسی این بحران به حمایت های کشورمان از طرح استفان دی میستورا اشاره کرد و اظهار داشت طرح چهار ماده ای ج.ا.ایران نیز همچنان در دستور کار قرار قرار دارد.
دبیر کل سازمان ملل نیز در این دبدار ضمن تشکر از مشارکت ج.ا.ایران در کنفرانس بین المللی کمک به اوارگان سوریه ضرورت یافتن راه حل سیاسي برای پایان دادن به بحران سوریه ، روند سياسي و مبارزه با تروريسم در منطقه را حائز اهميت خواند و بر نقش سازمان ملل در كمك به روند صلح و ثبات در منطقه تاكيد كرد.
بان كي مون با اشاره به نقش سازنده و مهم ايران در منطقه ، خواستار كمك بيشتر تهران به تحقق راهكار سياسي در قبال تحولات شد و از همكاري جمهوري اسلامي ايران با نمايندگان دبيركل در امور سوريه ، عراق و يمن تشكر نمود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    فعالتر عمل کنید. الان مسئله کشتار در یمن مهم تر از مذاکرات هسته ای است. کشتن انسانهای بیگناه باید سریعتر متوقف بشه.