محمد نوری می‌گوید بازیکنان پرسپولیس می‌خواهند ناکامی‌های این فصل را با موفقیت در آسیا جبران کنند.

میثم بهرامی / محمد نوری آهسته آهسته به یك بازیكن تاثیرگذار در پرسپولیس تبدیل شد. شخصیت او طوری است كه كمتر حرف می‌زند و اصلا اهل حاشیه نیست. بدترین اتفاقات هم كه برایش می‌افتد، سكوت می‌كند و تحت هیچ شرایطی علیه سرمربی تیم باشگاهی و تیم ملی حرف نمی‌زند. او حالا كاپیتان پرسپولیس و یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان این تیم است. نوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد وضعیت پرسپولیس و خودش صحبت كرد.

*93 سال خوبی برای محمد نوری بود؟

از نظر ورزشی نه. من جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را از دست دادم. دوست نداشتم این دو تورنمنت بزرگ را از دست بدهم اما اتفاقی بود كه افتاد. نظر سرمربی تیم ملی این بود كه من نباشم. من هم نمی‌خواهم در مورد آن صحبت كنم. اما در كل باید بگویم كه از دست دادن جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، برای من سخت بود و باعث شد سال ورزشی خوبی نداشته باشم.

*از نظر غیر ورزشی چطور؟

من زندگی‌ام ورزش است. با فوتبال زندگی می‌كنم. وقتی سال ورزشی خوبی دارم، زندگی شخصی‌ام هم بهتر است. وقتی هم كه از نظر ورزشی شرایط خوبی ندارم، به خاطر استرس‌هایی كه تحمل می‌كنم نمی‌توانم راحت باشم و در كل زندگی‌ام هم از این موضوع تاثیر می‌گیرد.

*عیدها به خانواده اقوام می‌روی؟

الان كمتر شده. معمولا هر سال در تعطیلات نوروز یا مسابقه داریم یا تمرین. فوتبالیست‌ها مثل بقیه تعطیل نیستند. اما هر وقت كه فرصت كنم به خانه بزرگ‌ترها می‌روم.

*پس این‌طوری نیست كه چون آدم معروفی شدی دیگر به خانه كسی نروی.

نه. خدا آن روز را نیاورد. آدم هیچ وقت نباید گذشته‌اش را فراموش كند. من اگر خودم را برای خانواده‌ام بگیرم، چه منفعتی دارد؟ من از این اخلاق‌ها ندارم.

*با فوتبالیست‌ها هم رفت و آمد داری؟ شاید برای مردم جالب باشد كه بدانند فوتبالیست‌ها با یكدیگر رفت و آمد دارند یا نه.

خب این دو حالت دارد. یكی فوتبالیست‌های مجرد هستند كه خیلی از اوقات فراغت خود را با بقیه فوتبالیست‌ها می‌گذرانند. یكی هم فوتبالیست‌های متاهل كه كمتر سراغ فوتبالیست‌ها می‌روند. در مورد مجردها طبیعی است. چون خیلی از آن ها در شهر محل تولد خودشان نیستند و برای اینكه وقتشان را بگذرانند باید با دوستانشان كه اغلب فوتبالیست هستند باشند. ولی متاهل‌ها همین كه بتوانند به منزل اقوام درجه یك خود بروند خیلی هنر كرده‌اند. معمولا ساعت‌های بازی و تمرین و اردوهای تیم آن‌قدر زیاد و غیر قابل پیش بینی است كه نمی‌توانیم خیلی به فكر رفت و آمد باشیم. ضمن اینكه من بچه هم دارم و انجام دادن كارهای خودمان هم زمان می‌برد.

*معمولا فوتبالیست ها با عكس‌هایی كه از خودشان در اینستاگرام یا سایر شبكه‌های اجتماعی منتشر می‌كنند، این طور وانمود می‌كنند كه رابطه خیلی خوبی با هم بازیان خود دارند.

رابطه‌ها كه خوب است. در این شكی ندارم. ولی اینكه شما فكر كنید دائم در كنار هم هستند، نه، این‌طوری نیست. شاید وقتی كه در كنار هم هستند عكس می‌گیرند و منتشر می‌كنند. مردم هم فكر می‌كنند كه فوتبالیست‌ها 24 ساعته كنار هم هستند. بالاخره هر كسی زندگی خودش را دارد. فوتبالیست‌ها هم مثل مردم عادی كه با دوستانشان رابطه دارند، با بقیه فوتبالیست‌ها رابطه برقرار می‌كنند.

*خودت كه اهل اینستاگرام و فیس بوك و شبكه‌های اجتماعی نیستی؟

نه. اهل این چیزها نیستم.

*چرا؟

دلیل خاصی ندارد. زیاد دنبال شبكه‌های اجتماعی نیستم. بعضی‌ها علاقه زیادی به شبكه‌های اجتماعی دارند ولی من نه. دلیل خاصی هم ندارد.

*بعضی‌ها مثل حنیف عمران‌زاده؟

واقعا نمی‌دانم كدام فوتبالیست‌ها زیاد اهل شبكه‌های اجتماعی هستند. اصلا نمی‌خواهم بگویم خوب است یا بد. این فقط به خود شخص برمی‌گردد. فقط من اهلش نیستم. كلا من زیاد اهل مصاحبه هم نیستم. نمی‌گویم كار خوبی می‌كنم. فقط شخصیتم این‌طوری است.

*نمی‌خواهی وارد این شبكه‌های مجازی شوی؟

فعلا كه تصمیم ندارم چنین كاری كنم.

*كلا به نظر می‌رسد خیلی اهل خانواده هستی؟

بله. سعی می‌كنم تا جایی كه می‌توانم در خدمت تیم و فوتبال باشم و پس از آن هم در خدمت خانواده‌ام هستم. بالاخره ما هم یك وظایفی نسبت به خانواده‌مان داریم.

*البته در روزهای اول عید چند عكس از تو منتشر شد كه در كنار سایر فوتبالیست‌ها و هنرمندان بودی.

بله. خودم منتشر نكردم. دوستان لطف كردند و عكس من را گذاشتند. مشكلی ندارد. فقط خودم دنبال این كارها نیستم.

*ولی آن‌هایی كه در شبكه‌های اجتماعی هستند راحت‌تر با طرفداران ارتباط برقرار می‌كنند.

من اگر حرفی داشته باشم، در مصاحبه‌هایم می‌زنم. ممكن است در شبكه‌های اجتماعی یك چیزی بنویسی و یك چیز دیگر برداشت شود. آدم در صحبت كردن راحت‌تر می‌تواند منظورش را منتقل كند. من كه كلا سعی می‌كنم حرفم را در زمین بزنم. به نظرم یك پاس گل دادن یا یك گل زدن، خیلی هواداران را خوشحال‌تر می‌كند تا اینكه بخواهم در شبكه‌های اجتماعی عكس بگذارم یا حرفی بزنم. باز هم می‌گویم كه من هیچ وقت منظورم این نیست كه آن‌هایی كه در شبكه‌های اجتماعی هستند كار بدی می‌كنند. فقط من زیاد دنبال این كارها نیستم. این مسائل بیشتر جنبه شخصی دارد كه من هم شخصیتم این‌طوری است.

*از پرسپولیس چه خبر؟

تیم در تعطیلات تمرینات خوبی را برگزار كرده و آماده مسابقه با راه‌آهن هستیم. ان‌شاءالله كه بتوانیم سه امتیاز این مسابقه را بگیریم و هواداران را در ابتدای سال خوشحال كنیم.

*دیگر لیگ كه برای شما مهم نیست؟

اصلا این‌طور نیست. ما تا آخر لیگ می‌جنگیم و تلاش می‌كنیم. همه بازی‌ها برای ما مهم هستند.

*اما پرسپولیس دیگر شانسی برای قهرمانی و حتی كسب سهمیه لیگ ندارد.

می‌دانم. ولی این دلیل نمی‌شود كه ما بازی‌ها را شل بگیریم و بگوییم اگر ببازیم اشكال ندارد. برای ما غیرت خودمان مهم است. ما باید تا آخرین مسابقه و تا آخرین دقیقه بجنگیم. بازیكنانی كه در پرسپولیس بازی می‌كنند، غیرت خودشان و ابهت پرسپولیس را در نظر می‌گیرند. حالا امسال شرایط این‌طوری شده، ما شرمنده هواداران هستیم. نباید بیش از این شرمنده شویم. باید سفت و محكم بازی كنیم و دنبال جمع كردن امتیاز باشیم.

*چند هفته‌ای است كه می‌گویند ممكن است پرسپولیس به لیگ یك سقوط كند. حتما این حرف‌ها به گوش بازیكنان پرسپولیس رسیده است.

بله. ما هم این شوخی خنده دار را شنیده‌ایم. اصلا این حرف‌ها شوخی است. برای این است كه كری خوانی كنند. دوست ندارم در مورد این موضوع حرفی بزنم. پرسپولیس امسال شرایط خوبی نداشته كه ما هم این را قبول داریم. ولی وضعیت در حدی نیست كه بگوییم پرسپولیس سقوط می‌كند.

*امسال دربی برگشت در آخرین هفته برگزار می شود؛ زمانی كه پرسپولیس دیگر هیچ انگیزه‌ای برای نتیجه گرفتن ندارد.اما حتما آن موقع استقلال یا در كورس قهرمانی است یا دنبال كسب سهمیه آسیا. این موضوع می‌تواند باعث باخت پرسپولیس شود؟

همان‌طور كه گفتم پرسپولیس تا آخرین هفته می‌جنگد و بازیكنان برای همه بازی‌ها انگیزه دارند. اتفاقا بازی با استقلال خودش عاملی است برای انگیزه بالای بازیكنان. همین كه قرار است با استقلال بازی كنیم بهترین بهانه است كه تمام وجودمان را بگذاریم. نتیجه را نمی‌شود پیش بینی كرد اما به هواداران قول می‌دهم كه با تمام توان بازی می‌كنیم.

*پرسپولیس امسال برخلاف لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا خوب كار كرده. چقدر شانس برای موفقیت تیم در آسیا قائل هستی؟

خوشبختانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع كردیم. همین باعث شد نتایج خوبی بگیریم. بردن بنیادكار در ازبكستان كار خیلی بزرگی بود. اولین تیم ایرانی بودیم كه در ازبكستان یك باشگاه ازبكستانی را شكست می‌داد.

*ناگفته نماد كه به النصر عربستان با نتیجه بدی باختید!

باختیم اما فوتبال همین است. باید با نتیجه بهتری می‌باختیم ولی النصر تیم بسیار قدرتمندی است. با این حال ما هنوز شانس صعود داریم. صدرنشین هستیم و سه مسابقه دیگر هم باقی مانده. به امید خدا تمام ناكامی‌های این فصل را با موفقیت در آسیا جبران می‌كنیم.

*بحث اخراج حمید درخشان از پرسپولیس هنوز هم مطرح است. تو موافق تغییر در كادر فنی هستی؟

من به طور كلی موافق انجام تغییرات در كادر فنی نیستم. حالا الان كه اواخر فصل هستیم و اگر مربی هم عوض شود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما كه نمی‌توانیم قهرمان شویم. خیلی از تیم‌های دنیا به مشكل می‌خورند اما مربی شان را عوض نمی‌كنند. ما هم نباید هر اتفاقی كه می‌افتد بگوییم وقت تعویض سرمربی است.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =