نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی در آخرین شب از جشنواره‌ی فیلم فجر امشب در کاخ جشنواره برگزار شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین امشب دو فیلم سینمایی «سیانور» و «به دنیا آمدن» به عنوان آخرین فیلم‌های جشنواره‌ی سی‌وچهارم در کاخ جشنواره به نمایش درآمدند.

نشست خبری این دو فیلم بلافاصله بعد از پایان اکران‌ها در تالار سعدی سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

در قسمتی از نشست نقد و بررسی «سیانور» ساخته‌ی جدید بهروز شعیبی و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محمود رضوی تهیه‌کننده و بهروز شعیبی کارگردان درباره‌ی نامزد نشدن این فیلم سینمایی در هیچ‌کدام از بخش‌ها صحبت کردند.

محمود رضوی، تهیه کننده این فیلم با تاکید بر اینکه «سیانور» به داوری رسیده است، توضیح داد:

«این سوال را یکی از خبرنگاران در لابی و در حاشیه‌ی جشنواره از من پرسید. آقای دبیر جشنواره در فاصله چند قدمی من ایستاده بود. من از آن خبرنگار خواهش کردم که این سوال را از ایشان بپرسند. آقای دبیر هم پاسخ دادند که فیلم به داوری رسیده و داوری هم شده است.»

رضوی با تاکید بر اهمیت جشنواره‌ی فیلم فجر ادامه داد: «شما نمی‌توانید هیچ فیلمسازی را در کشور پیدا کنید که بگوید جشنواره برای من مهم نیست. جشنواره برای همه‌ی ما مهم است. همه‌ی ما دوست داریم در جشنواره باشیم. فیلم‌هایمان دیده شوند و به داوری هم گذاشته شود. چون این جشنواره، جشن سینمای ایران و شروع سال سینمایی کشور است. وقتی یک جشنواره را می‌پذیریم با همه‌ی قوانین و قواعدش می‌پذیریم. ظاهرا قواعد داوری این دوره هم اینگونه بوده است و نظر دوستان داور این بوده است.»

تهیه‌کننده «سیانور» در نهایت درباره‌ی ترکیب هیات داوران گفت: «نمی‌خواستم این مساله را بگویم ولی روز اولی که داورها اعلام شدند، به آقای شعیبی لیست را نشان دادم و گفتم درست است که همه‌ی این افراد با ما رفیق هستند ولی از این ترکیب داوری برای ما کاندیداتوری هم درنمی‌آید.»

بهروز شعیبی، کارگردان این اثر سینمایی نیز بر روی اهمیت جشنواره تاکید کرد: «واقعیت این است که من هنوز کم‌تجربه‌ام و به جشنواره‌ فیلم فجر و نتایج آن دلبسته هستم. قاعدتا وقتی انتخاب نمی‌شویم، کمی زمان می‌برد تا با خودمان کنار بیاییم ولی الان در این لحظه اصلا ناراحت نیستم. عکس‌العملی که در این دو شب از تماشاگران و اهالی مطبوعات دیدم، عکس‌العمل واقعی بود.»

این کارگردان و بازیگر سینما درباره‌ی هیات داوران گفت: «قطعا آدم وقتی فیلم می‌سازد با شناخت از روال جشنواره‌ی فیلم فجر، فیلم را نمی‌سازد. چرا که جشنواره کم‌کم تقریبا به یک تخم مرغ شانسی تبدیل می‌شود که معلوم نیست هرسال چه چیزی از آن خارج می‌شود و بستگی به این دارد که داوران هرسال با چه سلیقه‌ای از این تخم مرغ شانسی بیرون بیایند. من به نظر داورها احترام می‌گذارم. حتما این داوران برای انتخابشان دلیلی دارند که ما به آن احترام می‌گذاریم. دلیل این احترام گذاشتن برای خود من این است که «سیانور» در زمان وزیری ساخته شده که در هر دوره‌ای ازسال 54 نگاه می‌کنیم درباره‌ی فعالیت‌هایی که در راستای انقلاب انجام شده، اسم آقای علی جنتی هست.»

شعیبی در انتهای سخنانش «سیانور» را به علی جنتی تقدیم کرد و گفت: «خوشبختانه امشب می‌توانم به عنوان یکی از اعضای گروه این فیلم را به آقای علی جنتی تقدیم کنم. تا دیروز نگران بودم چون ایشان وزیر ارشاد هستند، ایجاد سو تفاهم شود که خوشبختانه داوران عزیز کاری کردند که هیچ سو تفاهمی برای فیلم «سیانور» نخواهد بود.»

۵۸245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    6 5
    یه رویه جالب هر سال توی جشنواره فجر تکرار میشه. کسانی که کاندید دریافت سیمرغ می شن و یا جایزه میگیرن درباره جشنواره حرف نمی زنن و کسانی که جایزه نمی گیرن و یا کاندید نمی شن مدام اون رو نقد می کنن. این نشون میده که فیلمسازهای ما چقدر محافظه کارن و جشنواره فجر چقدر بی برنامه و بی چهارچوبه