میزان نوشت: وزیر دفاع از ساخت جدیدترین تانک ایران با نام «کرار» خبر داد و گفت: طراحی این تانک از صفر تا 100 در صنعت دفاعی صورت گرفته و ویژگی‌های آن بهتر از تانک T90 (روسیه) نباشد، کمتر هم نیست.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی به منظور تشریح دستاوردها و توانمندی‌های نظامی کشور بخصوص در حوزه موشکی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما حضور یافت.

وزیر دفاع در این گفتگو با اشاره به تحویل انبوه موشک های هواپایه کروز نصر به نهاجا گفت: ما همواره به دنبال ارتقای تجهیزات هستیم و موشک نصر هم که هواپایه شد، تا پیش از این ساحل به دریا و سطح به سطح بود که برای اینکه روی هواپیما نصب شود، تغییراتی روی آن اعمال شد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

**این موشک قابلیت شلیک از روی جنگنده فانتوم F4 را پیدا کرده است. ما توانسته‌ایم رادار نجم را به نتیجه رسانده و شناورهای زیادی را تولید کنیم.

**طراحی تانک ایران به نام «کرار» از صفر تا 100 در صنعت دفاعی صورت گرفته و اگر ویژگی‌های آن بهتر از تانک T90 (روسیه) نباشد، کمتر هم نیست.این تانک در رده پیشرفته‌ترین تانکهای جهان است.

**موشک عماد تولید انبوه می‌شود اما همین موشک در دقت اصابت بهتر خواهد شد و سال آینده ورژن دوم آن رونمایی خواهد شد. موشک عماد نقض برجام یا قطعنامه 2231 نیست، ما هیچوقت قصد استفاده از کلاهک‌های اتمی را نداشته ایم و این یک تهمت بود. ما تست موشک عماد را به این دلیل انجام دادیم که به دنیا بگوییم برنامه‌ های خود را به هیچ عنوان تعطیل نمی‌کنیم.

**جریان های افراطی و صهیونیستی برای فشار به ایران این موشک را بهانه کردند. آنها می‌گفتند ایران به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است در حالیکه خود بخود با توجه به جریان مقاومت و اوضاع منطقه، این رژیم نابود خواهد شد و البته ما هم در هر شرایطی از مقاومت اسلامی حمایت می کنیم.

**{درخصوص خرید سامانه موشکی S300 از روسیه }اولین هیات آموزشی ایران ظرف دو سه روز آینده به کشور برمی‌گردد و هیات بعدی اعزام خواهد شد. سامانه‌های S300 آماده و حتی بسته‌بندی هم شده و در حال فکر برای انتقال آن هستیم که بخشی از آن را در 3 ماهه اول سال میلادی و بخش دیگر را بعد از آن را تا نیمه اول سال آینده میلادی تحویل می‌گیریم. به هرحال شاید این سامانه مشکلاتی داشته باشد که رفع خواهد شد و ما هم در قرار داد گنجاندیم که تغییرات جدید در آن اعمال شود و سیستم بروز شده است.
وی تاکید کرد: اگر به S400 هم نیاز داشته باشیم آن را می‌گیریم.

**وزیر دفاع خاطرنشان کرد: البته ما سیستم پدافندی برد بلندی را نیز در کنار این موارد طراحی و تولید کردیم که نمونه اولیه آن تا پایان سال 95 تست خواهد شد. از آخرین فناوری های دنیا در این حوزه و در ساخت سامانه باور373 استفاده شده است.

**ما به دنیا اعلام کرده‌ایم که برای آنها «بازار» نیستیم بلکه شریکیم.در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین نیز پهپادهایی متناسب با نیاز امروز خود داریم و البته به سمت پهپادهای بُرد بلند و رادارگریز شناسایی و رزمی نیز حرکت کرده ایم.  پهپادهای ما به انواع موشک های ضدهوایی و ضدسطحی تجهیز هستند.

**{ در مورد تجهیز نیروی هوایی ارتش به جنگنده های سوخو30} امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخو روسی بود که آن را مطرح کردیم و به سمت قرارداد ‌می‌رویم و گفتیم با همکاری و شراکت باید در ساخت و تولید نیز شرکت کنیم.

**درخصوص جنگنده J10 چینی صحبتی نشده است

 **{درباره جنگنده قاهر} این هواپیما یک طراحی مفهومی و طراحی مهندسی شد و یک نمونه از آن را نیز ساختیم ولی ادامه نیافت چون صاعقه و کوثر 88 که یک هواپیمای آموزشی در حد صوت است را در دستور کار داشتیم تا نیاز آموزشی نهاجا برطرف شود و بعد به سمت قاهر که یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک است، برویم و در ورژن‌های بعدی هم آن را رهگیر و بمب افکن کنیم. لذا بعد از اینکه کوثر88 وارد فاز تولید شد، کارهای تحقیقاتی قاهر را ادامه می‌دهیم.

**{در خصوص توان زیرسطحی} ما زیردریایی‌های سبک را با تجهیز موشک و اژدر می‌سازیم و زیردریایی فاتح نیز تاکنون چند بار تست شده و موارد اصلاحی آن در حال انجام است و بنا داریم تا سال آینده الحاق آن صورت بگیرد.

**{درمورد پایگاه فضایی امام خمینی(ره)} در این پایگاه بجز پرتاب‌هایی که بخواهد ماهواره را در مدار هماهنگ با زمین قرار دهد، مشکلی نداریم و باقی پرتاب‌ها نیز در باقی مدارها می‌تواند انجام شود که برای رفع این نقص نیز یا باید این پایگاه را ارتقا دهیم و یا از ماهواره‌هایی که توان تغییر مداری دارند، استفاده کنیم. در این پایگاه پرتاب ماهواره تا مدار 500 کیلومتر صورت می گیرد و استقرار آن نیز تمام شده که بنا داشتیم آن را در روز فضایی افتتاح و ماهواره‌بر سیمرغ را نیز پرتاب کنیم که به دلایلی عقب افتاد.

 **در وزارت دفاع  سیستم های ناوبری را طراحی و یک نمونه را نیز تولید کردیم که برای پوشش کل فضای کشور 5 سامانه کافیست اما برای آنکه به یک سطح بالاتر برویم و بتوانیم خارج از مرزها را هم پوشش دهیم باید به ماهواره متصل شویم.در حال حاضر سیستم های ناوبری در حد نیازمان را در اختیار داریم.

**{درخصوص حوادث منطقه} آنچه که در منطقه رخ می‌دهد، طراحی امریکایی-صهیونیستی است و امریکایی‌ها می‌خواهند برگشتشان به منطقه، بعد از فضاحت دخالت در عراق و افغانستان، قابل توجیه باشد. امریکا نمی‌خواهد در جنگ نیابتی هزینه ای کند، اما می‌خواهد بیشترین سود را ببرد.

**عربستان علاقه مند است حرف ورود به سوریه را بزند چراکه تمام برنامه های آنها در منطقه با شکست مواجه شده است. عربستان از ابتدا در سوریه حضور داشته و تروریستها را تجهیز و تامین کرده است اما امروز سوریه دست بالا را در مذاکرات دارد و سعودی ها می‌خواهند آن را پایین بیاورند لذا این ادعا یک ژست و بلوف از طرف سعودی هاست و آنها هر کاری می‌کنند تا بشار اسد نباشد. عربستان نمی‌تواند ببیند یک دولت شیعی در عراق حاکم باشد و برای همین هر اقدامی در جهت تضعیف آن می‌کند و در این باره با امریکا و ترکها هم جهت شده است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508640

برچسب‌ها