۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
اشعار شاعر برنده نوبل ترجمه شد

کتاب «اینجا» مجموعه اشعار شاعر فقید لهستانی از سوی نشر چشمه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مجموعه که شامل آخرین اشعار این شاعر برنده نوبل ادبیات است با ترجمه بهمن طالبی‌نژاد و آنا مارچینوفسکا تابستان امسال منتشر و روانه بازار کتاب شد.

شیمبورسکا از مهم‌ترین شاعران معاصر جهان و یکی از بزرگ‌ترین شاعران لهستان بود که در سال 2012 در اثر کهولت چشم از جهان فروبست ولی آثارش همچنان به زبان‌های مختف دنیا ترجمه می‌شوند و یادش در اقصی نقاط جهان گرامی نگه داشته می‌شود.

شیمبورسکا در ایران نامی شناخته شده بود و کتاب «آدم‌ها روی پل» ترجمه زنده‌یاد مارک اسموژنسکی با همکاری آقایان چوکا چکاد و شهرام شیدایی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر در حوزه شعر جهان بود.

غیر از این کتاب ترجمه‌ دیگری هم از اشعار شیمبورسکا منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به شعر قرار دارد که البته از ترجمه انگلیسی اشعار این شاعر بوده اما ویژگی کتاب «اینجا» این نکته است که اشعار ابتدا توسط بهمن طالبی‌نژاد از ترجمه انگلیسی کتاب برگردانده و در نهایت با همکاری مارچینوفسکا با متن لهستانی مطابقت داده شده است ونزدیک‌ترین برگردان از متن لهستانی و همخوان‌ترین دیدگاه به فلسفه شعر این شاعر را دارد.

شیمبورسکا شاعری جهانی است و توانست در ده آخر عمرش جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. این کتاب هفتاد صفحه‌ای با قیمت 5500 تومان از سوی نشر چشمه منتشر و در کتابفروشی‌های سراسر کشور موجود است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =