فیلم سینمایی «من دیه‌گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی در برخی سینماها از ادامه اکران بازمانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «من دیه‌گو مارادونا هستم» در جریان نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شد. اغلب منتقدان با اشاره به تفاوت‌های جدی این فیلم با ساخته‌های قبلی توکلی آن را نقطه‌ای قابل توجه در کارنامه این سینماگر برشمردند، اما فیلم توکلی در مسیر اکران با مانعی جدی روبرو شده است.

این فیلم سه هفته قبل در گروه سینمایی اریکه ایرانیان که سرگروه تازه‌ای برای اکران محسوب می‌شود روی پرده رفت. اظهارات اخیر غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش نشان از آن دارد که اکران «من دیه‌گو...» از چهارشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد. او در این زمینه گفت: «فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» به دلیل عدم دستیابی به کف فروش از چهارشنبه هفته جاری از سینماهای کشور خداحافظی می کند.»

هومن سیدی یکی از بازیگران این فیلم که حضورش در «من دیه‌گو مارادونا هستم» تقدیر هیات داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر را هم به همراه داشت، درباره اتفاقی که برای اکران این فیلم رخ داده، به «ایسنا» گفت: «برداشتن فیلم «من دیگو ماردونا هستم» بعد از سه هفته اکران، برای من اتفاق عجیبی است. به عنوان یکی از عوامل فیلم به شدت آن را دوست دارم اما طبیعی است نظر مردم بسیار مهم و تعیین کننده است.»

سیدی توضیح داد: «متاسفانه سرگروه مناسبی برای این فیلم در نظر نگرفته بودند و همین مساله باعث شد تا فیلم نتواند در سرگروه خود به کف فروش برسد. اما این اتفاقات باعث می‌شود، زحمات گروه تولید فیلم و سرمایه‌گذاران آن هدر شود و همه این مشکلات به دلیل نبودن یک سرگروه مناسب پیش می‌آید.»

کارگردان فیلم «سیزده» این گونه تصمیم گیری‌ها را ناشی از یک نگاه کاغذی دانست و تصریح کرد: «این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس مسایلی است که روی کاغذ مطرح می‌شود، درحالیکه واقعیت فیلم در عمل چیز دیگری را نشان می‌دهد.»

او درعین حال سیستم پخش سینما را بسیار پیچیده است دانست و گفت: «تا زمانی که سینماداران اختیار عمل دارند، چنین وضعیتی ادامه خواهد داشت. تا زمانی که وضعیت پخش به این حالت ادامه پیدا کند که تهیه کنندگان و پخش کنندگان احساس رقابت نسبت به یکدیگر داشته باشند‌ و حس همکاری میان‌شان وجود نداشته باشد‌، شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود، در حالی که اگر احساس همکاری داشتند، تلاش می‌کردند همه فیلم‌ها به خوبی دیده شوند تا سینمای‌مان سرپاتر بماند و بخش خصوصی از سرمایه گذاری در آن ضرر نکند.»

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چنین اتفاقاتی چقدر بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری در سینما دلسرد می‌کند‌، تاکید کرد: «طبیعی است چنین اتفاقاتی تاثیر بدی بر سرمایه گذاری آنها می‌گذارد، درست است که به سینما علاقه‌ دارند اما پول‌شان را که از سرراه پیدا نکرده‌اند و با چنین اتفاقاتی حتما برای تصمیم گیری‌های دوباره، با تامل بیشتری وارد عمل می‌شوند.»

«من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته کارگردانی است که فیلم‌هایی چون «پرسه در مه» و «اینجا بدون من» و «پا برهنه در بهشت» را در کارنامه دارد. اغلب ساخته‌های توکلی در جریان اکران با استقبال نسبی روبرو شده است. نیمه کاره گذاشتن اکران فیلمی که انتظار می‌رفت یکی از پرفروش‌های سال جاری سینما باشد و شتاب‌زده عمل کردن مسئولان در پایان دادن به نمایش این فیلم به نظر می‌رسد یکی از فرصت‌های جذب تماشاگر را در سال 94 از سینما بگیرد؛ سینمایی که بعد از تماشای محصولات آن در جشنواره سال 93 روشن بود شانس چندانی برای رسیدن به فروش بالا ندارد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    6 5
    واقعا باید تاسف خورد
  • مریم بانو A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    7 4
    متاسفانه و با تمام احترامی که برای بهرام تکلی به عنوان کارگردان صاحب سبک و توانمند قایل هستم...واقعا فیلم بی سروته و بی محتوا و پر ازنمادها وسمبل های عجیب غریب بود. واقعا متاسف شدم ازدیدنش...
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    7 5
    حیف این فیلم یکی از بهترین طنزهای لااقل این سال ها است.
  • الهام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    8 3
    من این فیلم رو تو جشنواره دیدم، با اینکه کارهای آقای توکلی رو دوست داشتم و دنبال میکردم، اصلا از این فیلم خوشم نیومد فیلمی پر از بگو مگو و بحث درمورد هیچ کاملا قابل پیش بینی بود که مخاطب زیادی نخواهد داشت چطور اینقدر با اطمینان میگید از پرفروشهای سال میتونست باشه