ایرنا نوشت:

 حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالوهاب موسوی لاری سه شنبه شب در دومین سالگرد آیت الله سید جلال الدین طاهری در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان با تاکید بر ضرورت و اهمیت اصلاح امور در نهج البلاغه افزود : اگر جامعه ای نتواند اصل و فرع خود را تشخیص دهد و نتواند از نیروهای خود برای اداره امور جامعه استفاده کند، واپس گرااست و این جامعه علوی و مهدوی نیست .

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: از دیدگاه امام علی (ع ) جامعه واپس گرا، جامعه ای است که مسائل اصلی اش نادیده گرفته و مسائل فرعی به عنوان مسائل اصلی تلقی شود.

موسوی لاری با طرح این پرسش که به مسائل اصلی جامعه ما چقدر اهمیت داده می شود و آیا اداره جامعه ما براساس اصول و برنامه انجام شده یا نه ؟ افزود: اگر این مسائل کمرنگ شده است، باید امور را اصلاح کنیم و از اعتراف به اشتباهات خود نترسیم و بخاطر این ترس، اصلاح طلبی را بد ندانیم.

وی با بیان اینکه باید هرجایی ضعفی داریم به قوت تبدیل کنیم، افزود: از ما می پرسند گشت ارشاد خوب یا بد است؟ ؛ می گوئیم هر حرکتی در جهت امر به معروف و نهی از منکر خوب است اما مبارزه با دزدی و فساد و رانت خواری مهمتر از مبارزه با یک دختربچه است که مثلا روسری اش را درست نبسته .

وی با بیان اینکه بیش از سی سال از عمر انقلاب گذشته است و انقلابیون و وفاداران به امام و آرمان های امام راه را گم نکرده اند، افزود: این افراد هنوز هم اصلاح را از طریق اصلاح برداشت ها و رفتارها مراعات می کنند.

وی جمهوری اسلامی ایران را نظامی برگرفته از تفکر اصلاحی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از دو رکن جمهوریت و اسلامیت با تعالیم امام شکل گرفته است و بر پایه رای مردم و اندیشه اسلامی پایه گذاری شده و باید استمرار یابد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه چنانچه اسلامیت نظام و اجرای احکام شریعت در آن کمرنگ و ارزش های الهی به فراموشی سپرده شده است، گفت: کسانیکه منتظر مصلح هستند باید در راستای اصلاح این برداشت ها حرکت کنند.

وی که بمناسبت میلاد فرخنده حضرت مهدی (عج ) و اندیشه های امام خمینی و یاران امام درخصوص مهدویت سخن می گفت، اظهار کرد: منجی عالم بشریت می آید که فساد نباشد بنابراین اگر در رفتارهایمان با مشکل روبرو هستیم باید رفتارهایمان را اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر می بینیم جامعه ما با مفاسد سه هزار میلیارد تومانی و هفت هزار میلیارد تومانی و دستبرد زدن به بیت المال روبرو شده است، وظیفه داریم در جهت اصلاح امور برای مقابله با این ناهنجاریها حرکت کنیم.

موسوی لاری با بیان اینکه نگاههای متحجرانه سعی می کنند که هویت اصلی انقلاب اسلامی ایران به فراموشی سپرده شود و جمهوریت یا اسلامیت نظام و یا هر دو آن تضعیف شود، گفت: وظیفه داریم در جهت اصلاح این دیدگاههای متحجرانه حرکت کنیم.

وی حرکت اصلاحی جامعه را مستمر و دائمی دانست و افزود: در تمام طول تاریخ ، حرکت اصلاحی جریان داشته و عده ای مواظب بودند تا جامعه به سمت کجروی ها و کج فهمی ها حرکت نکند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه ما از نظر اندیشه و عمل در شرایط شکننده قرار گرفته ایم ، اظهار کرد: باید مراقبت کنیم تا اندیشه حضرت امام (ره)، یاران امام (ره ) و روحانیون متعهد زجر کشیده ای همچون مرحوم آیت الله طاهری حفظ شود و بر خلاف این دیدگاه عمل نشود.

موسوی لاری در عین حال تصریح کرد: من مخالف آن هستم که از مطرح شدن اندیشه های مخالف جلوگیری شود و یا مخالفان ، اجازه ابراز اندیشه های خود را نداشته باشند .

وی افزود: مخالفان هم اگر اندیشه یا فکری دارند باید آزادانه مطرح کنند حتی آنهایی که نظراتی برخلاف نظر و اندیشه امام دارند.

وی بااشاره به اینکه در سالهای گذشته، عده ای کلیپ هایی تحت عنوان « او می آید » را ساخته و منتشر کردند و یا برای ظهور موعود، زمان تعیین کردند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اندیشه امام که متکی بر عقل و خرد است، شکل گرفته است بنابر این نمی توانیم عقل و اندیشه را کنار بگذاریم و بگوییم ما مدافع جمهوری اسلامی هستیم.

موسوی لاری با بیان اینکه نمی شود برنامه ریزی را کنار بگذاریم؛ بعد بگوییم ما می خواهیم حکومت صالح داشته باشیم، افزود: ما باید کاری کنیم که لااقل بتوانیم از هویت اسلامی و شیعی خود دفاع کنیم زیرا هویت شیعی ما در خردورزی و مقابله با خرافات است.

وی گفت: این پسندیده نیست مداحان به جای علما، متفکران و صاحبان فکر و عقل و منطق میدان دار محافل و مجالسی که به نام امام حسین (ع) و امام زمان (عج) برگزار می شود، باشند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه مجالس سوگواری ائمه اطهار به جای استفاده مردم از مکتب حسین (ع ) به سمت بهره گیری از شعارهای غلو آمیز و مطالب خرافی شده ا ست ، گفت: این مداحی ها با مکتب تشیع همخوانی ندارد و گاهی کلمات کفر آمیز به اهل البیت (ع ) نسبت می دهند.

وی افزود: معلوم است اگر چنین فضایی بر جامعه حاکم شود، به جای خردورزان و عالمان و اندیشمندان، کسانی میدان داری می کنند که بین ما و مکتب اهل البیت (ع) و اندیشه و باورهای اسلامی ما فاصله می اندازند.

وی از آیت الله طاهری به عنوان عالمی مبارز، اندیشمند و خردورز نامبرد و گفت: آیت الله طاهری افتخارش این بود که یکی از حواریون حضرت امام خمینی (ره ) در قبل و بعد از انقلاب بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: آیت الله طاهری از طرف برخی از متحجرین به انزوا کشیده شد اما راه را گم نکرد و تا پایان عمر در جهت اصلاحات حرکت کرد.

دومین سالگرد آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه فقید اصفهان سه شنبه شب با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مسئولین محلی، مدیران شهری و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان برگزار شد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =