خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد این کشور هرگز از تسلیحات هسته ای خود دست بر نخواهد داشت و چنین اتفاقی تنها زمانی رخ خواهد داد که دیگر کشورها از جمله آمریکا با خلع سلاح هسته ای موافقت کنند.
نماینده کره شمالی در سازمان ملل همچنین گفت پیونگ یانگ هر گونه احتمال از سر گیری مذاکرات شش جانبه را رد می کند.
خبرگزاری یونهاپ نیز به نقل از این مقام کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ « حتی به بررسی » مفاد و شرایطی که باید به هنگام از سر گیری مذاکرات بر سر آنها گفتگو شود ، نپرداخته است.
نماینده کره شمالی اعلام کرد شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد آمریکا در حال تشدید سیاست های خصمانه خود علیه کره شمالی است و به از سر گیری مذاکرات شش جانبه تمایلی ندارد .
کره شمالی در روز 23 ماه مارس سیاست آمریکا را در زمینه تسلیحات هسته ای محکوم و اعلام کرد درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای برچیده شدن برنامه هسته ای کره شمالی اقدامی جاه طلبانه است.
رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند آمریکا دو هزار و 900 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و واشنگتن در حال نقض معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای است.
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد پیونگ یانگ در راستتای قطعنامه های شورای امنیت ، باید فورا همه تسلیحات هسته ای خود را نابود کند و به همه برنامه های خود پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس از نیویورک، در روز 27 ماه مارس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو قطعنامه جدیدی را در زمینه حقوق بشر تصویب کرد که اقدامات کره شمالی را در این باره محکوم کرد، محکومیتی که خشم پیونگ یانگ را در پی داشت.
اما با وجود مشکلات کره شمالی با سازمان های مختلف زیر نظر سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ کمک های پزشکی یونیسف - صندوق کودکان سازمان ملل متحد - را پذیرفت از جمله واکسن سرخک که در ماه ژوئیه در این کشور شیوع پیدا کرد.
کریستوفر دِ بونو سخنگوی یونیسف روز سه شنبه اعلام کرد در حال حاضر گزارشی درباره شیوع سرخک در کره شمالی منتشر نشده است . او در واقع گزارش هفته گذشته خبرگزاری اسپوتنیک را درباره شیوع سرخک در کره شمالی رد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =