رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران امروز توسعه مترو را خلاف برنامه توسعه ای شهر تهران دانست و گفت: گزارش ارائه شده از توسعه مترو،‌ بر اساس برنامه مصوب پنج ساله دوم نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از تیم مهندسی و کارگری در ساخت متروی تهران، گفت: انتظار بر این بود که گزارش ارائه شده توسط شهرداری درباره متروی تهران برمبنای برنامه پنج ساله مصوب شورای شهر باشد زیرا در این برنامه شاخص‌هایی برای توسعه مترو تعیین شده بود.

وی گفت: بر اساس گزارش ارائه شده سوالاتی وجود دارد که امیدواریم به این سوالات پاسخ شفاف داده شود،‌ در حال حاضر سهم قطار شهری از جابجایی‌های درون شهری به چه میزان است، همچنین طول خطوط قطار شهری بهره‌برداری شده درون شهری و تعداد ایستگاه‌های موجود، مجموع واگن‌های تحت بهره‌برداری جهت سرفاصله حرکت 2.5 دقیقه‌ای و جهت سرفاصله حرکت 4.5 دقیقه‌ای چقدر است؟

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، همچنین گفت:‌ بر اساس گزارش ارائه شده، سهم شهرداری مصوب سال 93 برای مترو‌ دو هزار و 29 میلیارد تومان بود، اما تخصیص بودجه هزار و 949 میلیارد تومان است در حقیقت 80 میلیارد تومان کمتر از مصوب، تخصیص یافته و کمتر هزینه شده است که لازم است شهرداری در این باره توضیح دهد.

وی با اشاره به مصوبه پایان سال 92 شورای شهر برای جابجایی در ردیف بودجه مترو، تاکید کرد:‌ این مصوبه با نیت کمک به مترو بود اما مسئولان شهرداری از این مصوبه برای خروج 700 میلیارد تومان از بودجه مترو استفاده کردند در حالی که انتظار بر این بود مترو الویت شهرداری باشد. در این باره نیز ضروری است که شهرداری توضیح مربوطه را ارائه دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =