ایرنا نوشت: دکترین جدید نظامی اوکراین در نشست شورای امنیت ملی و دفاعی این کشور مطرح شد که در آن روسیه به عنوان دشمن معرفی شده است.

روزنامه روسی 'ماسکوفسکی کامسامولتس' در گزارشی با اعلام این خبر افزود: نشست شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین به ریاست 'پترو پوروشنکو' رئیس جمهوری این کشور برگزار شد و اعضای شورا در باره دکترین جدید نظامی اوکراین بحث و گفت و گو کردند.
دکترین جدید نظامی اوکراین در محافل اجتماعی و کارشناسی این کشور و نمایندگان و مشاوران کشورهای عضو ناتو بررسی و مورد تایید قرار گرفته و برای تایید نهایی به رییس جمهوری اوکراین ارائه شده است.
در سند دکترین جدید نظامی اوکراین گفته شده است که روسیه نه فقط اوکراین، بلکه تمام کشورهای اروپایی را تهدید می کند.
در دکترین جدید نظامی اوکراین، تهدیدهای نظامی و امکان به کارگیری نیروی نظامی علیه این کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در آن انصراف از سیاست و موقعیت غیر بلوک اوکراین و سیاست همگرایی آن با کشورهای اروپایی و آمریکا مورد تاکید قرار گرفته است.
در این سند تدابیر برای آماده شدن حکومت اوکراین به تقویت توانمندی دفاعی و برقراری مجدد حاکمیت آن برای مناطق شرق کشور (تحت کنترل شبه نظامیان) و بازپس گرفتن منطقه کریمه از روسیه تعیین شده است.
در نشست شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، تصمیم به اعمال تحریم هایی در مورد روسیه گرفته شده است.
این شورا از جمله پیشنهاد دولت و سازمان امنیت اوکراین را برای گسترش فهرست شهروندان و مقامهای روسی و دیگر کشورها مشمول تحریم های اوکراین تایید کرد.
روزنامه روسی در ادامه گزارش خود نوشت: با توجه به این که پوروشنکو روسیه را دوباره کشور متجاوز و دشمن اوکراین خواند که در برپایی و سازماندهی ناآرامی های اخیر کی یف شرکت کرده است، هیچ شک و تردیدی در تایید سند دکترین جدید نظامی اوکراین توسط وی وجود ندارد.
روابط روسیه و اوکراین در یک و نیم سال اخیر با روی کار آمدن دولت غربگرا در کی یف تیره شده است و مقامهای اوکراینی بارها روسیه را به دخالت نظامی در مناقشه شرق این کشور متهم کرده اند.
اوکراین همچنین الحاق شبه جزیره کریمه را به روسیه، که پس از برگزاری همه پرسی در این منطقه و امضای قرارداد الحاق صورت گرفت نمی پذیرد و برای بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه تلاش می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =