خداحافظی ستاره ها با تیم های خود/ می روند جایی که فیکس باشند

با پایان لیگ های معتبر اروپایی، بعضی از ستاره های مطرح بار سفر را بسته اند و راهی تیم هایی می شوند تا بتوانند سال های آخر بازی خود را بدون دغدغه سپری کنند.

زاوش محمدی - خبرآنلاین؛ با اتمام لیگ های اروپایی، فصل نقل و انتقالات تابستانی شروع شده است و تیم های مطرح و پول دار به دنبال بازیکنان مورد نظر خود هستند.با پایان لیگ اسپانیا و ایتالیا بعضی از بازیکنان مطرح فصل آینده در این لیگ ها بازی نخواهند کرد.

1- ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز متولد تراسا از ایالت کاتالونیا است.او محصول آکادمی فوتبال بارسلونا؛لاماسیا است که از 11 سالگی در ترکیب ثابت بارسلونا حضور داشت.او اولین بازی خود را برای بارسلونا در سال 1998 مقابل مایورکا انجام داده است. او از آن زمان در 825 مسابقه برای بارسلونا شرکت کرده و 87 گل به ثمر رسانده است.ژاوی به همراه بارسلونا افتخارات زیادی به دست آورده است.او 8 بار در لالیگا ، 5 بار در سوپرکاپ اسپانیا، 2 بار در جام حذفی اسپانیا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان به همراه بارسلونا کسب کرده است.او در پایان لیگ 15-2014 لالیگا به عنوان کاپیتان با بارسلونا قهرمان اسپانیا شد و آخرین فصل حضورش در بارسلونا را با قهرمانی جشن گرفت و با هواداران خود خداحافظی کرد.او همچنین به همراه بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و می تواند با قهرمانی در این رقابت ها آخرین بازی خود برای بارسلونا را با خاطره ای خوش به اتمام برساند .هافبک طراح اسپانیا فصل آینده در تیم السد قطر بازی خواهد کرد.

2- آندره آ پیرلو

 آندره آ پیرلو در سال ۱۹۹۵ و در مقابل رجینا اولین بازی خودش برای تیم برشا را انجام داد. بعد از پیوستن به تیم اصلی، توسط مربی وقت، اینتر میرکا لوچسکو، به اینتر آورده شد. پیرلو خریداری شد ولی نتوانست در تیم اصلی جای باز کند و به همراه اینتر در فصل ۹۹-۱۹۹۸ مقامی هشتمی سری آ را کسب کرد. فصل بعد او به توصیه مارچلو لیپی سرمربی جدید اینتر به طور قرضی به رجینا پیوست و بعد از فصلی خوب او دوباره به اینتر بازگشت. ولی پس از بازگشتش، لیپی دو هفته بعد از اینتر اخراج شد و جانشینش مارکو تاردلی، با اینکه پیرلو را به خوبی میشناخت و مربی او در تیم زیر 21 سال و تیم المپیک ایتالیا بود، اصلاً به او باز ی نمی داد.او در این فصل فقط چهار بار برای اینتر بازی کرد و نیم فصل دوم را در تیم قبلی اش، برشا، به صورت قرضی گذراند. بعد از سه فصل نه چندان خوب در اینتر، او به رقیب همشهری آث میلان پیوست. در میلان و زیر نظر کارلو آنجلوتی او راه خود را پیدا کرد و به یکی از بهترین بازی سازهای دفاعی جهان و یکی از بهترین ضربات آزاد جهان تبدیل شد. در میلان ۲ بار قهرمانی سری آ در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ و جزئی جدانشدنی از هافبک‌های تیم میلان بود که قهرمانی در جام قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ رسیدند. پیرلو در سال 2011 با یک قرار داد آزاد به یوونتوس پیوست.در یووه پیرلو دوباره به اوج رسید و در همان سال اول با یوونتوس با درخشش بسیار وی ونقش بازیسازی فوق العاده و ضربات آزادش باعث قهرمانی بدون شکست یوونتوس در سری آ شد.در سال های حضورش در یووه به این روند ادامه داد و با درخشش بسیار با یووه به سه قهرمانی دیگر در سری آ رسید. پیرلو به همراه تیم ملی ایتالیا نایب قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد. او به خاطر تکنیک، دریبل، دید عالی، تخصص عالی در ضربات آزاد و شوت و پاس‌های بلند و دقیق هم تیمی‌هایش در تیم ملی ایتالیا به او لقب معمار را داده‌اند زیراپاس‌های دقیق او سبب گل‌های فراوانی برای تیم ملی شده است. در چند سال اخیر هواداران یوونتوس به او لقب استاد داده‌اند. و در سال‌های طولانی حضورش در تیم میلان، که ده سال طلایی در کارنامه او محسوب می‌شود به او لقب «مترونوم» داده بودند. زیرا مانند مترونوم در موسیقی که سرعت نواخت آهنگ را تنظیم می‌کند، پیرلو کسی بود که آهنگ حرکت تیم را تنظیم می‌کرد.او بعد از قهرمانی با یوونتوس در این فصل و درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن به فینال این رقابت ها، فصل آینده در تیم العربی قطر بازی خواهد کرد.او اعلام کرده است که فینال لیگ قهرمانان اروپا آخرین بازی او در تیم های ایتالیایی خواهد بود.

3- استیون جرارد

استیون جرارد را می توان محبوبترین بازیکن لیورپول دانست. او بر خلاف بسیاری از اسطوره‌های تیم لیورپول همچون رابی فاولر، مایکل اوون و جیمی کاراگر، از زمان کودکی طرفدار لیورپول بود. جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده‌است. او از سال ۱۹۸۹ (۹ سالگی) تا سال ۹۸ برای تیم‌های پایهٔ لیورپول بازی می‌کرد و از سال ۹۸ نیز برای تیم بزرگسالان لیورپول بازی می‌کند و تا بحال مجموعاً در ۴۷۱ بازی لیورپول حاضر بوده و ۱۱۱ گل به ثمر رسانده‌است.اوج دوران ورزشی جرارد را می توان بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل آث میلان دانست. در آن بازی یاران جرارد 3 گل از میلان عقب بوده ولی توانستند به بازی برگردند و در نهایت در ضربات پنالتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.جرارد هیچگاه قهرمان لیگ برتر انگلیس نشد و بعد از 17 سال از این تیم جدا شد. استیون جرارد پس از سال ها حضور در لیورپول، انتهای این فصل این باشگاه را به مقصد لوس آنجلس گلکسی ترک کرد و همبازی فرانک لمپارد خواهد شد.

کاپیتان لیورپولی ها، هفته گذشته و در جریان دیدار مقابل کریستال پالاس، با هواداران لیورپول خداحافظی کرد.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =