انصاری: جلسه امروز مجلس با ظریف مثبت بود/حمایت نمایندگان  موضع مذاکره کنندگان را تقویت می کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: فضای عمومی مجلس نشان از اقناع نمایندگان از پاسخ‌های ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری با مفید خواندن جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان برای توضیح در خصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای، گفت: بنده در جلسه امروز نبودم ولی از همکاران و نمایندگان محترم که پرسیدم ارزیابی‌شان مثبت بود. با توجه به این‌که در روزهای اخیر نوعی جنگ روانی علیه تیم مذاکره کننده اتفاق افتاده است حمایت نمایندگان می‌تواند موضع مذاکره کنندگان را تقویت کند.

وی افزود: اصولاً فضا برای مطالب در جلسات اینگونه که در فضای غیررسانه‌ای و غیررسمی برگزار می‌شود، مناسب‌تر است. چون ملاحظات کمتری در ارائه اطلاعات وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این‌که چنین جلساتی در مجلس تاکنون مفید بوده ‌است، گفت: این جلسات فرصتی را ایجاد می‌کند که وزرای ذیربط، اطلاعات لازم را به مجلس منتقل کنند و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان نیز مطرح شود که در تعامل دولت و مجلس موثر است.

انصاری با اشاره به جلسه غیرعلنی قبلی مجلس و وزیر امور خارجه، گفت: در آن جلسه نیز آقای ظریف در مجلس مطالب مربوط به مذاکرات را بیان کردند. جلسه‌ای که در روشنگری و پاسخ دادن به ابهامات و سوالات نمایندگان بسیار موثر بود. جلسه امروز نیز در همان راستا بود. ما توضیحات دکتر ظریف و دکتر عراقچی را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی گفت که از فضای عمومی مجلس چنین برداشتی می‌شود که از توضیحات ارائه شده اقناع شده‌اند و پاسخ‌های خوبی را دریافت کردند.

انصاری در مورد حواشی پایان جلسه غیرعلنی یعنی درگیری لفظی کوچک‌زاده و رسایی با ظریف، گفت: ممکن است هر جلسه حواشی داشته باشد اما باید به متن پرداخت تا به حاشیه آن.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: در شرایط دشوار کنونی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تمام توان کارشناسی و حقوقی سرگرم مذاکره با قدرت‌های جهانی برای استیفای حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌های ظالمانه است، انتظار مردم از مجلس همراهی بیشتر با دولت است.

به گفته وی، اقتضای همدلی و همزبانی، حمایت عملی جدی از اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف به ویژه مذاکرات هسته‌ای است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت: متأسفانه در روزهای اخیر فضای تند رسانه‌ای به وجود آمده و برخی جریان های سیاسی فشارهای زیادی را بر مذاکره کنندگان کشورمان وارد کرده و نوعی جنگ روانی علیه آنها به راه انداخته‌اند. طبعاً در این شرایط حمایت نمایندگان می‌تواند به آرامش فضای روانی جامعه و تقویت موضع مذاکره‌کنندگان در مقابل زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های جهانی منجر شود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =