لاریجانی:بدون تکیه بر گذشته نمی‌توانیم از مصاف جنگ اقتصادی خارج شویم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی فضای سیاسی و جنگ با حضور نیروهای مکتبی تغییر کرد به فاصله‌ی اندکی پیروزی‌های زیادی برای کشور رقم خورد و سرنوشت جنگ تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جمع نمایندگان و کارکنان جانباز مجلس گفت: حضور نیروهای مکتبی در جنگ تحمیلی سرنوشت جنگ را تغییر داد.

وی ادامه داد: پس از عزل بنی صدر تکیه بر نیروهای مکتبی و فداکار تغییر کرد؛ فرماندهان جنگ فرماندهان فداکار شدند وبا این فداکاری‌ها خرمشهر و آبادان آزاد شدند در حالی که تا قبل از آن پیشرفت قابل توجهی نداشتیم.

نماینده مردم قم گفت: بدون تکیه بر گذشته نمی‌توانیم از مصاف جنگ اقتصادی خارج شویم، اقتصاد مقاومتی نیازمند مجاهدت نیروهاست. در مسائل منطقه‌ای، هسته‌ای و اقتصادی باید بر منطق و با فداکاری کار را دنبال کنیم و البته در مساله‌ی هسته‌یی باید از دیپلماسی استفاده کنیم.

وی با نکوهش اقدامات جنایتکارانه داعش گفت:‌ ادبیات و رفتار زشتی در صحنه‌ی منطقه وجود دارد و عده‌ای بر علیه دیگران تیغ کشیدند. تیغ این افراد به جای آمریکا و صهیونیست‌ها بر روی برادران مسلمان کشیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که باید روی توان علمی و استقامت داخلی متمرکز شویم گفت: امیدوارم این نشست‌ها موجب توجه مسئولان به تجربیات گذشته و استفاده بیشتر از آنها شود. اگر این طور شود توفیقات بیشتری عاید کشور می‌شود. برای مجلس افتخار است که تعداد قابل توجهی از نمایندگان و کارکنان از رزمندگان ؛ آزادگان وجانبازان جنگ تحمیلی هستند. حضور این افراد نشان می‌دهد که حرکت جمهوری اسلامی با فداکاری مردم تداوم یافته است.

وی ادامه داد: این عزیزان در آزمون‌های سرنوشت ساز موفق شدند و این حرکت، حرکت بسیار سنجیده‌ای است که از پس نیروهای فداکار برمی‌آید.

وی قانون جامع ایثارگران را در اجرا دچار مشکل دانست و افزود: شاید یکی از کارهای مهمی که برای ایثارگران و جانبازان انجام شده است قانون جامع ایثارگران باشد که دراجرا با مشکلاتی روبرو شده است.

تقدیر لاریجانی از نمایندگان و کارکنان جانباز مجلس

همچنین در حاشیه مراسم سخنرانی، رئیس مجلس در جمع نمایندگان وکارمندان جانباز مجلس از تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس تقدیر کرد.

رئیس مجلس از عوض حیدرپور، حجت‌الاسلام بزرگواری، حجت‌الاسلام محمد باقری، رضا رحمانی، محمد صالح جوکار، حجت‌الاسلام برومندی، سرامی فروشانی، قاسم جعفری، مصطفی رحماندوست، سید مهدی هاشمی، بهروز نعمتی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، مبینی، مهرداد لاهوتی، منصوری آرانی، نادر فریدونی، محمدرضایی، نادر قاضی پور ، غلامرضا تاج گردون ، الیاس طاهری، غلامعلی جعفرزاده، فتح‌الله حسینی و حسین فتاحی تقدیر و تشکر کرد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =