جواد خیابانی در مصاحبه‌ای از عملکرد خود به عنوان یک گزارشگر دفاع کرده و گفته وظیفه مردم شنیدن است و وظیفه من گفتن.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاید در مورد بهترین یا بدترین گزارشگر صدا و سیما شک و شبهه وجود داشته باشد؛ اما قطعا پر حرف و حدیث‌ترین آن‌ها جواد خیابانی است. مردی که امروز با شایعه خداحافظی‌اش از گزارشگری در صدا و سیما موجی از امیدواری بین کاربران فضای مجازی به وجود آمد و البته موجی از نا امیدی بین طنزنویسان، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «مگر گزارشگری هم بازنشستگی دارد؟»
او در واکنش به این شایعه مصاحبه‌ای با ورزش سه داشته و ضمن تکذیب این شایعه، از کار خود هم دفاع کرده است. جواد خیابانی گفته: «من نه از انتقاد ناراحت می شوم و نه از تعریف مغرور، تمام این ها در کار ماست، کار من درست گفتن است و کار مردم هم درست شنیدن، من می گویم و حق دارم چیزهایی که می خواهم بگویم و مردم نیز گوش می دهند، حتما من ترجیح می دهم با وجدان کاری و رسالتی که دارم حرف بزنم تا مردم گوش دهند، اما گاهی می بینیم صحبت هایی عنوان می شود که کار را از تعریف و انتقاد جدا می کند و به ورطه بی ادبی می اندازد.» بله آقای خیابانی؛ وظیفه شما درست گفتن است، اما متاسفانه مدت‌هاست فقط «می‌گویید» و درست نمی‌گویید!
باید اینطور بگوییم که بله؛ مردم به خوبی می‌شنوند و همین مساله است که دوست دارند این شایعه را بشنوند و باور کنند که شما بازنشست شده‌اید و اگر چیزی غیر از این بود ما شاهد این موج خوشحالی نبودیم.
جواد خیابانی معتقد است نام برانکو ایوانکوویچ را تعمدا و به طنز ایوانکو گفته و بعدا هم گفته بهتر است اسمش را به ایرانکو تغییر بدهد؛ و البته بعد از آن‌هم گفته مگر می‌شود من با این همه سال تجربه اسم کسی را اشتباه بگویم. جدای از این‌که مگر وظیفه یک گزارشگر فوتبال «طنزپردازی» است یا خیر؛ بخش دوم حرف‌های او انسان را به فکر فرو می‌برد. زمانی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و اتلتیکو مادرید دوربین هر بار آلوارو آربلوآ را نشان می‌داد او می‌گفت حالا آردا توران را روی نیمکت مشاهده می‌کنید! در حالی که آردا توران در آن مسابقه محروم بود و بازی را از سکوهای ورزشگاه دنبال می‌کرد!
او یک بار در مصاحبه‌ای جداگانه گفته بود مردم اگر دوست ندارند صدای من را بشوند؛ صدای گیرنده‌های خود را ببندند. کار به جایی رسیده که مردم عادت به یک چرخه کرده‌اند؛ او گزارش کند، سایت‌ها اشتباهات او را منعکس کنند، مردم بخندند و روز از نو روزی از نو! هفته‌نامه تماشاگران امروز در مطلبی با عنوان «تا کی صد‌‌ای تلویزیون را ببند‌‌یم؟» به این موضوع اعتراض کرد و هرچه با مسئولان صدا و سیما تماس گرفتند؛ نتیجه‌ای حاصل نشد.
جواد خیابانی هنوز درک نکرده که میزبان یک برنامه طنز در یک سالن نیست که مردم برای شنیدن یا نشیدن صدایش حق انتخاب داشته باشند. او گزارشگر تنها برنامه‌ای است که جمعیت چند میلیون نفری می‌توانند از آن، فوتبال مورد‌علاقه‌شان را ببینند. جمعیتی که از قرار معلوم اصلا خوش ندارند با اشتباهات سریالی یک فرد لذت فوتبال دیدن‌شان از بین ببرد. او در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند با یک خداخافظی مردم را خوشحال کند و البته طنزنویسان را ناراحت! موضوعی که احتمالا  البته خانواده و نزدیکان خیابانی را هم خوشحال کرد تا او را بعد از سال‌ها  کار کردن؛ بیشتر در کنار خود ببینند. 

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =