ایسنا نوشت: معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه از فعالیت 10 عضو وزارت خارجه در عربستان جهت پی گیری وضعیت حجاج ایرانی در فاجعه منا خبر داد و گفت: علاوه بر سفیر 8 مقام کنسولی نیز یا به عربستان اعزام شده یا جز‌ء نیروهای ثابت سفارت ما در این کشور بوده و پیگیر موضوع هستند و به شکل لحظه‌ای به ما گزارش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن قشقاوی در حاشیه ششمین نشست مشترک ناجا با سفرا و کارداران مستقر در ایران که در ستاد مرکزی پلیس برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره‌ وضعیت حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان و این ادعا که گفته می‌شود 70 نفر از آنان بازداشت شده‌اند گفت: به دنبال سفری که وزیر بهداشت و بنده به عربستان داشتیم هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام شده و ملاقات‌هایی نیز با مقامات سعودی داشتیم که سه خواسته اصلی از سوی ایران مطرح شد.

اول این که برای بازگشت پیکرهای حجاج به میهن اسلامی‌مان برنامه ریزی شد. موضوع بعدی این بود که عربستان حق ندارد بدون رضایت خانواده‌های ایرانی هیچ یک از حجاج را در این کشور دفن کند و خواسته‌ بعدی ما نیز این بود که برای شناسایی مفقودین همکاری‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها ادامه دارد ابراز امیدواری کرد: همکاری دولت سعودی نیز همچنان ادامه داشته باشد.

قشقاوی با بیان این که در قالب مذاکرات تلفنی پیگیری وضعیت حجاج ادامه دارد، اظهار کرد: بازگشت جنازه‌ها نیز حاصل همین همکاری‌هاست.

وی درباره‌ سرنوشت حدود 70 نفر زائر مفقود شده در عربستان نیز گفت: ما نمی‌دانیم این هفتاد و سه چهار نفر چه شده‌اند چون جسدی نیست که بگوییم مرده‌اند و از طرفی نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم که زنده‌اند. چرا که ما با آنها صحبت نکرده‌ایم.

وی با بیان این که آنچه که مطرح می‌شود تنها در حد احتمالات است گفت: مواردی نظیر بازداشت، مجروح شدن و ... درباره‌ی این افراد در عالم احتمال بوده و قطعی نیست . این ها زمانی قطعی می‌شود که ما اطلاعاتی از آن به دست بیاوریم و تا موضوع اعلام نشده نمی‌توان چیزی را به شکل علنی اعلام کرد.

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه از فعالیت 10 عضو وزارت خارجه برای این منظور در عربستان خبر داد و گفت‌: علاوه بر سفیر 8 مقام کنسولی نیز یا به عربستان اعزام شده یا جز‌ء نیروهای ثابت سفارت ما در این کشور بوده و پیگیر موضوع هستند و به شکل لحظه‌ای به ما گزارش می‌دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =