اقتصادنیوز نوشت: قائم مقام بانک مرکزی گفت: احتمال دارد که نرخ رشد در فصل بهار سال 94 نرخ رشد اقتصادی بسیار پایین و حتی منفی اعلام شود اما با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و با رفع محدودیت‌ها در ماه‌های آینده این انتظار را داریم نرخ رشد امسال در مجموع مثبت باشد.

اکبرکمیجانی درباره وضعیت رشد اقتصادی سال جاری اظهارکرد: احتمال دارد که نرخ رشد در فصل بهار سال 94 نرخ رشد اقتصادي بسيار پايين و حتي منفي اعلام شود اما با اجرايی شدن توافق هسته‌ای و با رفع محدوديت‌ها در ماه‌های آينده اين انتظار را داريم نرخ رشد امسال در مجموع مثبت باشد.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: ممکن است ميزان رشد اقتصادی سال جاری کمتر از نرخ رشد سال گذشته باشد اما در مجموع انتظار مي‌رود نرخ رشد اقتصادي سال جاري مثبت باشد.

او خاطرنشان کرد: حتی در پيش بينی IMF براي رشد اقتصادي ايران به طور دقيق مشخص نشده است که اين عدد چقدر می‌تواند باشد. آنها دامنه‌ای در اين زمينه تعيين کرده اند که بين 0.5 درصد مثبت و 0.5 درصد منفی است.

کمیجانی ابراز امیدواری کرد: منتظر هستيم تا متن توافق برجام تا يک ماه ديگر اجرايي شود اگر اين اتفاق رخ دهد در سه ماه پايانی سال اثرات برداشتن تحريم ها به خوبی در اقتصاد ايران نمايان خواهد شد.

قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد: بنابراين با توجه به اينکه اقتصاد ايران در حال حاضر در حالت انتظار به سر مي برد نمي توان پيش بينی روشن و دقيقي در اين زمينه داشت. شايد پيش بيني رشد اقتصادی برای سال آينده آسانتر باشد.
22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =