علیخانی: فضایی فراهم شود که همه در انتخابات شرکت کنند

وی درباره انتخابات مجلس دهم ابراز امیدواری کرد، فضایی در جامعه به وجود بیاید که همه اقشار گروه ها و جریانات سیاسی و همه کسانی که معاند نظام نیستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درباره نیاز جامعه به پایبندی به سخنان امام خمینی(س)، اظهار داشت: هر چه زمان پیش رود و ما در جمهوری اسلامی جلوتر رویم ، احساس نیاز بیشتری به افکار و اندیشه های امام و اصولی که ترسیم کردند داریم.

وی ادامه داد: ما در همه بخش های مختلف نکات و توصیه های زیادی به ویژه در بخش هایی مثل اخلاق، مسائل اجتماعی ، آنچه مربوط به خدمت گذاری مسئولین برای مردم است را طرف از بنیانگذار انقلاب داریم که با به کار بستن آنها می توانیم جامعه را به بهترین شکل هدایت کنیم.

علیخانی همچنین بیان کرد: رهبر معظم ما فرمودند که نام امام خمینی همیشه زنده و جاوید است و این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، لذا ایشان در اکثر سخنرانی ها بیاناتشان از سخنان و آموزه های امام مواردی را ذکر می کنند. بنابراین ما باید همواره از سخنان و راهنمایی های گرانبار امام و کسانی که این حافظان و ناقلان این صحبت ها هستند از جمله بیت مکرم ایشان حفاظت نماییم.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه ما باید همیشه به آرمان های امام توجه داشته باشیم، اظهار کرد: البته گاهی هجمه های سنگینی هم به یادگاران امام صورت می گیرد و تحریفاتی علیه این بزرگواران صورت می گیرد؛ اما خوشبختانه جامعه روشن و بیدار است و مردم ما سطح آگاهی شان بالا رفته و خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و امیدواریم که راه، افکار و اندیشه های امام که تا امروز به خوبی در جامعه پیدا شده، همچنان به قوت ادامه یابد و سر لوحه رفتار ما قرار گیرد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که افکار امام چقدر می تواند به وحدت در شرایط فعلی جامعه کمک کند؟ گفت: اگر تکیه انقلاب و نظام به امام و اندیشه های امام نباشد ما همدیگر را نه تنها تحمل نمی کنیم بلکه به جان هم نیز می افتیم. همین وحدتی هم که در جامعه داریم به دلیل پشتوانه بودن افکار و اندیشه های امام است؛ هر جا در جامعه مشکل ایجاد می شود برای رفع آن مشکل از سوی بزرگان جامعه همچون مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادگار امام و سایر مسئولین بیاناتی ایراد می شود که جامعه را به وحدت و راه درست رهنمون شود. بنابراین همه وحدت و یکپارچگی و استقلال و عزت ما از امام بوده و از امام خواهد بود.

وی درباره انتخابات مجلس دهم ابراز امیدواری کرد، فضایی در جامعه به وجود بیاید که همه اقشار گروه ها و جریانات سیاسی و همه کسانی که معاند نظام نیستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

علیخانی در پایان به حضور خود در انتخابات مجلس دهم، اشاره کرد و گفت: من با اصرار دوستان میخواهم در انتخابات شرکت کنم ولی هنوز تصمیم نگرفته ام که از کدام شهر کاندیدا شوم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =