ایسنا نوشت: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: جزیره‌ای در زمینه پوشش اسلامی عمل می‌شود، به عنوان نمونه شهرداری تهران، وزارت ارشاد در این زمینه جداگانه کار می‌کنند این در حالیست که اگر همه دستگاه‌ها با هم کار کنند نتایج بهتری حاصل می‌شود.

شهیندخت مولاوردی افزود: آسیب شناسی انجام شده در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نشان می‌دهد که یکی از دلایل مشکلات این حوزه عدم دسترسی به پوشش مناسب و ارزان در سطح وسیع است و آنچه که تحت عنوان مدل و لباس اسلامی هرچند از گاهی عرضه می‌شود یا کاربردی نیست یا به علت بالا بودن قیمت برای همگان قابل استفاده نیست.

وی در ادامه گفت: به همین علت یکی از سیاست‌های دولت عرضه گسترده و مناسب پوشش اسلامی است. این کار با همکاری وزارت صنعت،معدن و تجارت، اتحادیه‌های صنفی و معاونت امور زنان و خانواده انجام می‌شود البته نقش معاونت زنان پیگیری‌ انجام اقدامات لازم در این زمینه است که در این زمینه چندین جلسه را تشکیل داده‌ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما به جای اینکه اقدامات سلبی کنیم،‌ اقدامات ایجابی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا جوانان را برای روی آوردن به پوشش مناسب اقناع کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، وظایف محدودی دارد، گفت: 5 تا 6 بند این قانون به وظایف معاونت امور زنان و خانواده می‌پردازد و در مقایسه با دستگاه و نهاد‌های فرهنگی که بودجه‌های زیادی دریافت می‌کنند صحیح نیست که از ما درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پرسیده شود. دستگاه‌های عریض و طویل باید پاسخگوی این موضوع باشد البته معاونت امور زنان و خانواده در حد قانون پیگیری‌های لازم را انجام داده و برنامه‌های متعددی را در دو سال اخیر اجرا کرده است.

شناسایی و معرفی شهیده‌ها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدامات این معاونت برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اظهارکرد: برای ارایه الگو به نسل جوان،‌ شهیده‌ها را شناسایی کردیم و برای گرامیداشت آنان برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنیم مانند شهیده محبوبه دانش و یا دو شهیده‌ای که جزو شهدای 45 روزه مقاومت خرمشهر بودند. زندگینامه شهیده‌ها منتشر و سردیس برخی از آنان در بعضی میادین برای نخستین بار نصب شده است.

مولاوردی در پایان گفت: تا حد امکان قوانین موجود در حوزه عفاف و حجاب را آسیب‌شناسی، نظرات خود را منعکس و برای به روز کردن و اصلاح قوانین و مقررات مربوط به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اعلام آمادگی کرده‌ایم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =