آیا دوره افت فوتبال ایران شروع شده است؟ این پرسش را باید بعد از حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر طرح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال ایران درحالی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد که حالا امارات در 8 تیم نهایی 2 نماینده دارد البه سالهاس که ایران در فینال این بازی ها نماینده ای ندارد و و تقریبا 3 دهه ای هم می شود که هیچ گاه قهرمانی نداشته است. با این وجود نرفتن به جمع 8 تیم نهایی ،آن هم با دو ناکامی غیرقابل باور ، مسئله را سخت تر می کند. اینکه چرا تیم خوب ذوب آهن یکباره در پایان فصل خالی می کند و آن تیم خوب و منسجم گذشته نیست ، ترسناک می شود. حتی اگر یحیی از واژه کلیشه ای یک یار العین قدر تمام تیم ما قیمت داشت استفاده کند هم باز این پرس باقی می ماند که تعدد بازیکنان اماراتی العین چطور ؟ آیا آنها هم از یکی از مستعدترین تیم های ایران ، بازیکنهای بهتری دارند؟ آیا فوتبال ما به سرازیری سقوط جایگاه نخستش در آسیا افتاده؟

سال چینی ها واماراتی ها

 

فوتبال کره‌جنوبی و چین در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دارند. شانگهای و شاندونگ لیوننگ از چین و چونبوک متورز و اف.سی سئول از کره‌جنوبی به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافته‌اند. العین و النصر هم از امارات این موفقیت را داشتند و این درحالی است که نمایندگان ایران ، ژاپن و استرالیا و عربستان به کلی حذف شدند و جایی در این رقابت ندارند. امارات جهش بزرگی در نسل نوی فوتبالش دارد و می تواند تیمی خطرناک باشد. سرمایه گذاری های چینی ها هم تقریبا تیمی بهتر از یک دهه گذشته شان از این تیم ساخته که می تواند در مسیر جام جهانی برای ایران مشکل ساز شود.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =