آخرین خبر از فیلم جدید فرهادی / مذاکره‌ نهایی با پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم

پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم برای بازی در فیلم جدید اصغر فرهادی به زبان اسپانیایی وارد مذاکره شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی کار ساخت فیلم تازه‌اش به زبان اسپانیایی را از سرگرفت. نام کارگردان برنده جایزه اسکار چند روز پیش با درخشش فیلم «فروشنده» در جشنواره کن دوباره در صدر اخبار سینمایی جهان قرار گرفت. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کرد.

مذاکره با پنه‌لوپه‌کروز و خاویر باردم هم‌اکنون در مراحل پایانی است. تهیه‌کنندگان فیلم جدید اصغر فرهادی کمپانی ال‌دسیو متعلق به پدرو و آگوستین آلمادوار و کمپانی ممنتو متعلق به الکساندر مالت‌گای هستند.

فرهادی هم‌اکنون در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه اثر است و ماه آینده برای یافتن لوکیشن مناسب به اسپانیا سفر خواهد کرد. فیلمبرداری این پروژه سینمایی احتمالا از اواخر تابستان یا اویل پائیز آغاز خواهد شد و داستان آن درباره زندگی یک خانواده روستایی در اسپانیا است.

مالت‌گای درباره فیلمنامه گفت: «این فیلم یک تریلر روانشناسانه با اندک‌ مایه‌ای از داستان‌های آگاتا کریستی و به معنای واقعی کلمه مهیج است.» او در ادامه توضیح داد که این پروژه نیز برخی تم‌های اخلاقی فیلم‌های پیشین فرهادی را دربردارد.

در همین حال آگوستین آلمادوار نیز این پروژه را به دلیل ارائه اشتراکات در فرهنگ و صنعت فیلمسازی بسیار ارزشمند دانست، و گفت: «ما فیلم‌های فرهادی را تحسین می‌کنیم، و در عین حال تشابهات و علائق مشترک بسیاری با او داریم. در گذشته این احساس نزدیکی با فیلمسازان بزرگی مانند گیرمو دل‌تورو به ساخت فیلم‌هایی مانند «ستون فقرات شیطان» ختم شد.»

فرهادی در آغاز قصد داشت که فیلم اسپانیایی‌زبان خود را از پایان اکتبر سال گذشته آغاز کند اما به گفته‌ خودش دلتنگ ایران شد و تصمیم گرفت نخست «فروشنده» را در ایران بسازد.

هر چند اصغر فرهادی اسپانیایی نمی‌داند، اما پیش از این با ساخت فیلم «گذشته» نشان داده است که به خوبی از پس ساخت فیلمی به زبانی بیگانه برمی‌آید. «گذشته» در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای برنیس بژو به ارمغان آورد و در نهایت برای جایزه گلدن‌گلوب نیز نامزد شد. مالت‌گای گفت: «فرهادی شهود و استعدادی شگفت‌انگیز برای گوش‌سپردن به موسیقی واژه‌ها دارد.»

اصغر فرهادی سال 2012 جایزه اسکار و گلدن‌گلوب را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» دریافت کرد.

منبع: ورایتی / 25 می

۵۷241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    79 1
    سبک کار آقای فرهادی به این شکله همه کارها که نباید مایه های کمدی و خنده داشته باشند اثر هنری باید پیام داشته باشد وبیننده در انتهای اثر به نکته ای تامل برانگیز برسد که ما این رو در کار های آقای فرهادی قبلا دیدیم امیدوارم که این کار جدیدشون هم اینگونه باشد اینهمه کارای تلخ ساخته میشه در کشورمون و دنیا چرا به اونا جایزه نمیدن فکر کردین عاشق چشم و ابروی ایشون هستن نه خیر کارش خوبه بهش توجه میشه در خارج چون هنر مرز نمیشناسه